To je to što me zanima!

Zbog novih pravila drhte svi, čak ni Red Bull ne spava mirno

FIA je zabranila mnogo toga što je bilo ključno u prošloj sezoni, a vratila nešto što je dosad bilo zabranjeno, pa sad nitko ne zna gdje je, osim Vettela, on je favorit
Vidi originalni članak

Uoči nove sezone Formule 1 samo je jedno sigurno - Red Bull i Sebastien Vettel ponovno će biti glavni favoriti za naslov. U tome se slažu apsolutno svi, uključujuči glavnoga konkurenta - Scuderiju Ferrari.

Ostalo je sve golema nepoznanica, a krivac za to je FIA. Zabranila je mnogo toga što je bilo ključno u prošloj sezoni, a vratila nešto što je dosad bilo zabranjeno, pa sad nitko ne zna gdje je.

- Iskreno rečeno, malo smo nesigurni. Ne želim se upuštati u prognoze jer mi je zbog mnogih noviteta teško procijeniti - rekao je Vettel, koji će, sudeći prema rezultatima testiranja, ponovno imati najbrži i najpouzdaniji bolid na pisti.

Na dobrom putu je i Ferrari, ali i oni strahuju od mnogo preinaka na bolidu, od toga što će sve one donijeti. Međutim, McLaren Mercedes je u rasulu. Samo šest dana uoči otvorenja sezone potpuno su morali promijeniti bolid. Rezultati testiranja bili su katastrofalni i nisu imali izbora.

- Moramo riskirati jer je ovaj bolid loš - rekao je šef McLarena Martin Whitmarsh.  

1. Zbogom, F-duct i uređaji za brzinu

Sustav kojim su povlačenjem poluge piloti mijenjali smjer protoka zraka i dobivali na brzini (f-duct) od ove je sezone strogo zabranjen. Također, u bolidu ne smije postojati niti jedan uređaj kojim bi vozač stekao prednost kad je riječ o brzini.

2. Retrovizori su čvrsto na bolidu

Dosad su retrovizori bili pričvršćeni sa strane, odsad će se nalaziti na bolidu. Ovom promjenom vozačima će biti puno jasnija slika onog što se događa iza njih. Osim toga, kad su retrovizori stajali sa strane, pri velikim brzinama bi se tresli i slika im nije bila jasna. Sad će biti!

3. Kers opet u repu ‘morskog psa’

Od ove sezone vraća se kers, sustav koji akumulira kinetičku energiju prilikom kočenja, pohranjuje ju i onda je prilikom pretjecanja oslabađa te daje veću brzinu. nalazi se u stražnjem dijelu, na Red Bull Racingu u repu “morskog psa”. 

4. Stražnje krilo je opet pomično

Piloti će imati mogućnost elektroničkog podešavanja kuta stražnjega krila. to i kers omogućit će mnogo više pretjecanja u utrci.

5. Svim bolidima podignuli nos

Nakon što su uvedena pomična krilca na stražnjem dijelu, inženjeri su testiranjem došli do zaključka da će bolid biti bolji s uzdignutim nosom.

6. Bolid sad mora biti svugdje isti

Odsad će na tri mjesta fia testirati visinu bolida pod različitim opterećenjima i odstupanje mora biti najviše pet milimetara. visina podvozja na prednjem i stražnjem dijelu mora biti ista.

7. Opet bi moglo biti ‘plesanja’

FIA je zabranila uporabu dvostrukih difuzora, naprednog sustava koji uvlači zrak koji prolazi ispod bolida i pritišće bolid čvrsto za stazu. mora se koristiti običnim difuzorima, što će sigurno smanjiti stabilnost. Opet bi moglo biti ‘plesanja’

8. Svim se gumama moraju koristiti

Bridgestone je povijest, u Formulu 1 vratio se Pirelli. za svaku utrku priredit će mekši i tvrđi tip guma, a svaki vozač morat će iskoristiti oba tijekom utrke.

Idi na 24sata

Komentari 30

  • deba KING 26.03.2011.

    ovaj članak kao da ga je napisa onaj ferarista Blažićko,,,,,,Mclaren je bar drugi ,,,a vašeg favorita Scuderie Ferrari,nema u prvih 3 hahahahahehehohohihihi,,,,.......P.S. naravno HRT bljuv bljuv,,,,fuj ,,fuj...,fuj,,,,,,

  • user_21162 26.03.2011.

    Znači HRT pretplatu i lovu od reklama koristi za osobne dohotke, gledamo serije iz djetinjstva moga dede, a F1 ću gledati ne znam gdje. Pa zašto da plaćemo TV pretplatu??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

  • TinMandić 25.03.2011.

    Gdje se može naći na netu??Swen??

Komentiraj...
Vidi sve komentare