To je to što me zanima!

EU parlament podržao naplatu cestarina prema kilometraži

Postojeća direktiva utvrđuje pravni okvir za naplatu upotrebe određenih cesta isključivo za teška teretna vozila, dok izmjenom Direktive predlaže proširenje pravnog okvira na sva teška vozila te laka gospodarska vozila
Vidi originalni članak

Europski parlament u četvrtak je usvojio izmjenu Direktive o naplati cestarina čijim će stupanjem na snagu zemlje EU-a umjesto vinjeta morati uvesti naplatu cestarine na temelju prijeđene udaljenosti, od 2023. za teška teretna vozila, a od kraja 2027. i za laka gospodarska vozila.

Europski je parlament je s 398 glasova za, 179 protiv i 32 suzdržana usvojio nacrt izmjene Direktive o naknadama koje se naplaćuju za korištenje određenih infrastruktura za teška teretna vozila.

Postojeća direktiva utvrđuje pravni okvir za naplatu upotrebe određenih cesta isključivo za teška teretna vozila, dok Komisija izmjenom Direktive predlaže proširenje pravnog okvira na sva teška vozila te laka gospodarska vozila.

Prema zaključku Komisije, vozači autobusa, osobnih automobila i kombija ne doprinose dovoljno u vidu plaćanja cestovnih naknada, a čine znatan udio prometne aktivnosti kojom doprinose trošenju infrastrukture i zagađenju okoliša.

Države članice će, po izmjenama Direktive, obračunavati cestarinu na temelju prijeđene udaljenosti umjesto vinjeta koje se plaćaju po vremenskoj osnovi.

Nova će pravila naplate vrijediti od 2023. za teška teretna vozila i kombije za prijevoz roba težine veće 2,4 tone te od 2027. i za lakša vozila za prijevoz tereta, kombije i minibuseve.

U usvojenom izvješću Europskog parlamenta navodi se kako je cilj izmjena uspostava pravednih mehanizama za naplatu cestarina.

- Danas je Parlament usvojio izvješće kojim će se uvesti naplata po načelima 'zagađivač plaća' i 'korisnik plaća'. Izmjenom Direktive želi se potaknuti promicanje financijski i po okoliš održivog cestovnog prijevoza koji može pridonijeti naporima EU-a u pogledu smanjenja emisija CO2 - izjavila je izvjestiteljica  Europskog parlamenta Christine Revault d'Allonnes Bonnefoy (S&D, Francuska).

Kako bi se osigurao pošten odnos prema povremenim korisnicima i vozačima iz drugih zemalja EU-a, nova pravila ograničavaju i cijene kratkoročnih vinjeta za osobne automobile, ističe Europski parlament. Po prijedlogu novih pravila bi vinjete bi trebali biti dostupne i za kraća razdoblja, poput jednog dana ili tjedna.

O novim pravilima još predstoje pregovori s Vijećem koji će početi kada to tijelo usuglasi svoje stajalište.

Idi na 24sata

Komentari 5

  • 30.10.2018.

    Vinjete samo za gradjane maticne drzave a svi ostali placanje. To je najpravednije. Ionako tokom cjele godine dajemo za ceste kroz benzin i registraciju auta

  • abas 26.10.2018.

    Mora se lova okretat inače bi propali razni "voditelji" Europe. Ovo je iz šupljeg u prazno..

  • Chillimar 26.10.2018.

    Nema te stvari koju EU neće zakomplicirati... Vinjete su smišljene da se smanji potreban sustav a time i troškovi. Nakon što ugradiš milion rampi i zaposliš milion ljudi da sjedi za njima ispadne jeftinija vinjeta za tjedan dana nego put u jednom smjeru

Komentiraj...
Vidi sve komentare