To je to što me zanima!

Fiat 500 je jedino po imenu, ovo je potpuno novi automobil

Dojam bi uz adekvatniju motorizaciju bio puno bolji. Osnovni benzinac jednostavno je previše slab i kategoriju ispod svega ostalog na ovom malom obiteljskom vozilu
Vidi originalni članak

Mnogo prašine podiglo se u posljednje vrijeme oko Fiata 500L.  Ne zbog njegova izgleda, koncepcije, prednosti ili nedostataka nego jedino zbog toga što se ovaj automobil proizvodi u Kragujevcu, gradu iz kojeg su nekada dolazili Fićo, Stojadin, Yugo... Šteta, jer 500L je i sam po sebi vrlo zanimljiva priča. Mali obiteljski monovolumen samo ime i djelomično dizajn vežu s Fiatom 500. Ovo je za gotovo dva broja veći automobil, potpuno nove unutrašnjosti, prostran, praktičan i dovoljno velik kako bi kvalitetno poslužio tipičnoj četveročlanoj obitelji.

Najveći problem testiranog automobila je neadekvatan osnovni motor. Provjereni 1.4-litreni benzinac možda dobro pristaje Puntu ili malom 500, no za ovaj automobil je jednostavno previše slab i nedovoljno elastičan. Da bi 500L pojurio sukladno s tehničkim podacima ili kad je jače opterećen, potrebno je motor stalno tjerati u visoke okretaje, što onda rezultira velikom bukom i potrošnjom, koja je i tri litre iznad deklarirane. Uz umjereniju vožnju 500L troši 7,5 litara na 100 km. 

Cijena 500L je visoka, no kupac za to dobiva zaista kvalitetno izrađen i bogato opremljen automobil koji upotrijebljenim materijalima i izgledom naginje prema luksuznoj klasi, a praktičnim rješenjima osjetno olakšava svakodnevicu moderne obitelji. 

Komforan, prostran i praktičan

Na kliznoj stražnjoj klupi ima dovoljno mjesta za odrasle putnike, a prtljažnik varira ovisno o njenom položaju - od 343 do 400 litara. Praktičan detalj je i pomična podnica, koja prtljažnik dijeli na dva dijela, dok se stražnja sjedala preklapaju samo jednim potezom. Sva sjedala su ukrašena profiliranim utisnutim natpisima, a mnogi dijelovi unutrašnjosti obloženi su kvalitetnim materijalima i imitacijom kože. Ovjes 500L dovoljno je udoban, buni se jedino prilikom prelaska izraženih neravnina. Pri bržoj vožnji kroz zavoje 500L je vrlo stabilan i sposoban. Zamjerka ide na račun nepreciznog upravljača i ručice šesterobrzinskog mjenjača, koja je previše glomazna i prilično neprecizna. 

Luksuzno i maštovito opremljen

U najbogatiji paket opreme, Lounge, spada mnogo luksuznih dodataka, a u serijskoj opremi je i veliki panoramski krov. U dodatnoj opremi, zanimljivo, nije moguće naručiti navigaciju, ali je tu, primjerice, aparat za kavu!

Fiat 500L 1.4 Lounge

TVORNIČKI PODACI
masa: 1245 kg
dimenzije: 415x178x167cm
obujam: 1368 ccm
snaga: 70 kW/95 KS  
ubrzanje (0-100km/h): 12,8 s
najveća brzina: 170 km/h
potrošnja: 6,2 l /100 km

CIJENA 141.208 kn (testni model)   137.560 kn (bez doplata)
KONKURENCIJA Citroën C3 Picasso, Ford B-Max, Opel Meriva

PLUS: maštovita, bogata i luksuzna oprema, dobro ponašanje u zavojima, praktičnost i prostranost stražnje klupe, odličan multimedijski sustav, vrlo dobra ergonomija
MINUS: nedovoljno snažan i elastičan motor, velika potrošnja pri agresivnijoj vožnji, neprecizna ručica mjenjača, cijena

Idi na 24sata

Komentari 80

  • plutarh 29.01.2013.

    Što se može kupiti za te novce ? Maseratti Ghibli (novija linija) i s njim otići jedriti jadranom na vlastitoj 7 metarskoj jedrilici - sve zajedno za te novce ! Naravno , tko hoće novo - kupi novi Kragujevački poluproizvod ...

  • DanijelGrabar 29.01.2013.

    Za te novce kupi se Mazda 3, Hyundai Elantra, Honda Civic, Opel Astra, Ford Focus, a sigurno ne Fiat i to Made in Serbia... Jel se sjećamo papira "Kakva plata, takva vrata"

  • ambientocclusser 27.01.2013.

    97 KS je preslabo za 1200 kg, a cijena je kao okej? Pa da je u Japanu napravljen, bilo bi preskupo. I dizajn je dobar? Ovaj novinar koda se je posvadio sa zdravom pameti. Ovo Kia, ili Hyundai jedu dizajnom, cijenom performansama, opremom i potrošnjom za doručak. To govorim kao vlasnik fiata.

Komentiraj...
Vidi sve komentare