To je to što me zanima!

Ovo je 13 stvari koje korisnike izluđuju u novom automobilu

Britansko istraživanje otkriva koji sustavi, tehnologije i osobine novih automobila najviše smetaju kupce. Između ostalih tu su elektronska parkirna kočnica, sustav start stop, ali i rezervna guma
Vidi originalni članak

Jeste li se nekada zapitali je li vaš novi automobil, nakrcan smart tehnologijama – pametniji od vas? Ili vam hrpa stvari u toj modernoj eri wirelessa, pametnih sustava i tehnologije jednostavno ide na živce?

Istina, mnogi ti moderni sustavi i tehnološki noviteti korisni su nam i atraktivni – sve dok funkcioniraju. Ali često nam mnogi zapravo ne trebaju, štoviše, neki nas čak i uznemiravaju i bespotrebno nam oduzimaju komfor koji nam je u automobilu potreban.
Veliko istraživanje britanskoga brenda Carbuyera otkriva koji sustavi i tehnologije najviše živciraju vozače, No samo 'uvjerljivi pobjednik', uistinu začudo, nema izravne veze s takvom modernom tehnologijom.

13. Ambijentalna rasvjeta


Plava, crvena, roza ili ljubičasta... Svijetle vrata, svijetli ispod vrata, iznad vrata, sve svijetli k’o na Božić. Auti mnogih proizvođača imaju ugodnu ambijentalnu rasvjetu, ali neki i pretjeruju. Automobil nije disko-klub, smatraju ispitanici. 

12. Prejaka svjetla


Razvojem LED svjetala pojavili su se i problemi u vožnji, s obzirom na to da se mnogi vozači žale jer su prejaka i previše bliješte. A dobro je pripaziti i na pretjeranu uporabu stop-svjetala noću, jer to može izluditi vozače iza vas. 

11. Preveliki ključevi automobila


Ključevi su tu da otključavaju automobil, ali neki već postaju male multimedijalne stanice koje dodatno opterećuju vozača. Ne samo težinom već i brojem dodatnih funkcija. A vozači žele samo otključati i zaključati automobil.

10. Zvučno upravljanje sustavom


Iako su napravili velik iskorak u posljednjih nekoliko godina, vozači koji nisu s engleskoga govornog područja mahom su imali probleme u komunikaciji. “Pipl mast trast as” kvalitetu engleskoga jezika automobilski sustavi ipak ne razumiju najbolje.

9. Kontrole na dodirnim zaslonima


Mnogi proizvođači imaju kontrolu mnogih sustava u automobilu putem dodirnih zaslona. Izvrsno izgledaju, cool su za upotrebu, ali, sviđalo se to njima ili ne – svakako mnogo više odvraćaju pozornost od vožnje. A to znači i veći rizik od prometne nesreće.

8. Ukazivanje na napuštanje trake


Također je jedna od funkcija koje vozači isključuju kad ulaze u novi automobil. Sustav mnoge vozače zapravo ometa, a kada se volan počne tresti, lampica svijetliti i signal pištati svaki put dok na autocesti mijenjaju trake, prisjedne im vožnja.

 7. Pokretanje vozila bez ključa


Baš je fora pokrenuti automobil pritiskom na gumb. Osjećamo se više cool. No je li to i praktičnije? Taj ključ trebamo negdje odložiti, a – budite iskreni – koliko ste ga puta zaboravili kada ste izlazili iz automobila? I vraćali se po njega...?

6. Neprecizan sustav navigacije


Preračunavam. Preračunavam. I dok ona preračuna, mi smo već livadi između “Kurble Bistre i Konjušnice Donje”. Malo pretjerujemo, ali zar nam se svima nije dogodilo da nas naša voljena navigacija koji put iznevjeri u neugodnoj situaciji i trenutku. 

5. Pretjerana zvučna upozorenja


Vrata su otvorena. Niste upalili svjetla, pas na stražnjemu sjedalu nije vezan, vanjska temperatura upozorava na smrzavanje... To su neki od desetaka zvučnih signala i upozorenja s kojima se u automobilu susreću vozači. Svaka čast na razini sigurnosti, ali što je previše – previše je.

4. Elektronska parkirna kočnica


Jedna od “težih” stvari na koju se vozači naviknu je automatska ručna kočnica. Čitav život su “povlačili ručnu”, a sada je i to prešlo u domenu nove tehnologije. Za njih, možda i nepotrebno, jer ionako imaju previše toga za savladati.

3. Ulazak bez ključa (5%)


Vozači priznaju da je sustav dobar kada nose hrpu stvari pa se, bez kopanja po džepovima, automobil sam otključa. Međutim, automobile s ovim sustavom češće kradu, jer se signal s ključa može presresti. Zasigurno ste vidjeli snimku o tomu kako lopovi pojačivačem signala otvaraju automobil i kradu ga. 

2. Sustav start-stop (7 %)


Mnogi ispitanici priznali su kako je jedna od prvih stvari koje učine u novom automobilu – isključivanje sustava start/stop. Iako je predviđen da smanji potrošnju goriva, mnogi vozači ga nikada nisu prihvatili. I mnogi su zbog njega barem jednom bili u neugodnoj situaciji. 

1. Nedostatak rezervnoga kotača s odgovarajućim dimenzijama (65 %)


Uvjerljiv je “pobjednik” ovog istraživanja. Gotovo dvjema trećinama ispitanih najviše smeta što auti nemaju rezervni kotač jer će im zatrebati u nekome trenutku. To uglavnom govore iz iskustva. Danas se u automobilima štedi prostor u prtljažniku ili se prenamjenjuje, a ako vam pukne guma – zovite pomoć!

Idi na 24sata

Komentari 71

  • 04.11.2019.

    Start stop sustav ima ojacani anlaser za oni koji to ne znaju i to omogucuje duzi vijek trajanja te bolju ekonomiju goriva, a sto se tice stajanja na semaforu sa vrucim motorom, ako niste znali, vecinw modernih automobila ima elektorniski kontroliranu pumpu antifriza koja se napaja prekk baterije i ona nastavlja raditi tijekom stajanja na semaforu tj. dok je ukljucen start stop sustav. Nadam se da ce se ljudi informirati prije nego sto nabace komentare koji pokazuju njihovo nepoznavanje i nerazumijevanje funkcioniranja automobila.

  • kuku meni73 03.11.2019.

    Potpuno je razumljivo da mnogi noviji auti nemaju uopće, a kamo li rezervni kotač normalnih dimenzija. Kotači modernih automobila su vrlo veliki i teško ih je uklopiti u prostor vozila.

  • 03.11.2019.

    treba se naviknuti neko vrijeme

Komentiraj...
Vidi sve komentare