To je to što me zanima!

Uz ove savjete lakše ćete se autom izvući iz teških situacija

Čak i iskusni vozači danas ostanu zatečeni pred silama prirode. Da se i vama to ne bi dogodilo donosimo neke korisne savjete kako reagirati ako se nađete usred mećave, na zaleđenoj cesti, u magli...
Vidi originalni članak

I dok se još neki nisu susreli s pravim zimskim uvjetima koji donose sve samo ne sreću plašljivim vozačima, vrijeme je da vam ponudimo neke korisne savjete koji vam mogu biti od velike pomoći. Prije svega bitno je, ako ste odlučili putovati, provjeriti vremensku prognozu - shodno tomu svoje putovanje odgodite ili na put krenite ranije. Osim toga, ne krećite na put ako automobil nije stopostotno pripremljen za zimske uvjete. Pobrinite se da razina goriva u rezervoaru nikada ne padne ispod polovice.

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Nadalje, uvijek morate imati svu potrebnu zimsku opremu (lance, strugalice, lopatice...), ali i dodatnu odjeću, za svaki slučaj, piše Auto start.

Snježnih se mećava zgražaju gotovo svi vozači, jer osim što smanjuju vidljivost one stvaraju i skliski pokrivač na cesti, zbog kojega vas i najmanja pogreška može stajati sudara. Jednako tako za temperatura ispod nule valja se pribojavati i leda koji se zimi stvara na cesti, a ni gusta magla ne ide nam u korist. Ako mislite da niste dorasli ovim izazovima savjetujemo da odgodite svoje putovanje automobilom ili ipak to prepustite javnome prijevozu ili iskusnijim vozačima. 

U takvim se uvjetima vozači iznenade pa ponekad previše agresivno stisnu papučicu kočnice, što dovodi do blokiranja kotača i proklizavanja vozila, a ni ABS vam tu neće pomoći. Smanjite brzinu, ubacite u niži stupanj prijenosa i laganim 'tapkanjem' po kočnici zaustavite vozilo. Tako ćete spriječiti blokiranje kotača i aktiviranje sustava ABS. Naglo okretanje upravljača također može biti opasno jer kotači ne prianjanju na podlozi pa naglim okretanjem kotača možete stvoriti efekt jednak naglome kočenju.  

Također, smanjite pritisak na papučicu gasa, jer osim veće potrošnje, proklizavanjem kotača nećete dobiti ništa. Laganim puštanjem spojke omogućite da vozilo samo krene, a potom umjereno dozirajte gas i uglađenim pokretima mijenjajte stupnjeve prijenosa. U svakome trenutku budite krajnje koncentrirani na sebe, ali i na druge oko vas.

Držite sigurnosni razmak i veći nego što mislite da je dovoljno - naprimjer ako za idealnih uvjeta držite distancu na oko 20 metara onda ju na snijegu i ledu povećajte na najmanje 50 metara. Izbjegavajte vožnju pokraj drugih vozila, jer nikada ne znate što može poći po zlu onome pokraj vas.  

Na uzbrdici vrijede gotovo jednaka pravila kao i za vožnje po suhoj podlozi. Nakon što ste vozilo zaustavili povucite ručnu kočnicu, a kretanja izvršite na sljedeći način - lijevom rukom pridržavajte upravljač, a desnom lagano otpuštajte ručnu kočnicu. Umjereno otpuštajte kvačilo i dodajte gas, a nakon što se vozilo 'zakotrljalo' u željenome smjeru potpuno otpustite kočnicu i nastavite lagano dodavati gasa. Ovo pravilo ne vrijedi za automobile s elektronskom ručnom kočnicom. Ona će se sama otpustiti nakon što sustav prepozna da je vozilo krenulo prema naprijed. 

Idi na 24sata

Komentari 4

  • Perica12 09.01.2019.

    Tapkajte po kočnici da se ne uključi ABS? Ovo je stvarno na granici ludila. Pa ABS upravo služi da kotači ne blokiraju, kakvo kretensko tapkanje?

  • 09.01.2019.

    Prestanite kakat i plasit ionako nesposobne vozace,nikakvo iskustvo tu ne pomaze,ili si za volan ili si lajbek,problem je sta ih je 80% nesposobno za bilo kakvu voznju

  • Sivonja_VesnaZG 09.01.2019.

    jako je teško pokazati svoje iskustvo u ovakvim uslovima pored mase vozača sa slabim vozačkim iskustvom i jos dodamo one sa slabom opremom na autu-kad vozači postignu da oni voze auto a ne auto njih onda mozda nesto i vrijedi!!!

Komentiraj...
Vidi sve komentare