Komentari 0

Dan kada je poezija pokazala moć ljepote i snagu emocije

Dan kada je poezija pokazala moć ljepote i snagu emocije

Poznati proizvođač kave Julius Meinl danas, za Međunarodni dan poezije, u 259 lokala diljem Hrvatske uveo poeziju kao valutu plaćanja za šalicu omiljenog napitka

Sve je počelo 3. ožujka 2014. u jednom zagrebačkom tramvaju kao mali kotačić velikog Julius Meinl Poetry projekta. Šest tramvajskih linija, 10.000 poruka s najljepšim stihovima hrvatskih pjesnika i književnika i želja da se poezija predstavi kao neprocjenjiva stvaralačka vrijednost u sumornoj životnoj svakodnevici. Vrhunac ili jedan od vrhunaca Poetry projekta dogodio se 21. ožujka na Međunarodni dan poezije, kada je u Bibliobaru u Zagrebu u Bogovićevoj ulici, ali i 259 lokala diljem Hrvatske poezija postala valuta plaćanja i kada su svi građani imali priliku na običnom komadu papira napisati svoje stihove, emocije, sročiti svoje rime, platiti kavu i uključiti se u ovu lijepu priču o promicanju vrijednosti poezije kao bezvremenske umjetnosti. 

Bibliobar postao je ne samo mjesto gdje su građani imali priliku zapisati svoje stihove, plaćati kavu poezijom, već i mjesto gdje su vrijednosti poezije predstavile mnoge poznate osobe iz javnog i društvenog života Hrvatske, dajući tako veliku podršku Poetry projektu. Tako su podršku projektu dali poznati riječki umjetnik Damir Urban, glumac Robert Kurbaša, svoje lijepe stihove je čitala glumica Nera Stipičević dok su cijelo događanje dodatno obogatile prekrasnim stihovima cure iz Meritasa svojim nastupom i pjesmama.

Pod voditeljskom palicom Antonije Blaće koja je također na komadiću papira zapisala nekoliko stihova građani su na trenutak zaboravili svakodnevne brige, uživali u omiljenom jutarnjem napitku i baš kao nekada zapisivali svoje davno zaboravljene misli. Poetry projekt je pokazao vrijednost poezije, a Julius Meinl kao brand  još jednom podsjetio na povezanost s Bečkom kulturom, s umjetničkim izražajem s ciljem promocije umjetnosti kao neiscrpne snage stvaranja novih životnih vrijednosti.

Par dana prije Međunarodnog dana poezije završio je i natječaj koji je bio organiziran preko službene Julius Meinl Facebook stranice i u kojem su putem aplikacije svi posjetitelji imali priliku napisati svoje stihove. Ambasadorica Poetry projekta i pobjednica Facebook natječaja postala je Marija Dejanović koja je svojim prekrasnim stihovima odnijela vrijednu nagradu od 5000 kuna, ali i koja je dobila priliku pročitati svoje stihove u Bibliobaru.