Nedavno je indijski pilot otkrio da je kapetan već neko vrijeme patio od depresije. Istraga će utvrditi je li to odigralo ključnu ulogu u tragediji
Kapetan postavio zamku časniku? Crna kutija otkrila detalje kobnog leta Air India
Avion je u vašim rukama, zabilježila je crna kutija riječi kapetana Sumeeta Sabharwala koji je povjerio prvom časniku Cliveu Kunderu upravljanje polijetanjem leta Air India 171 iz Ahmedabada za London Gatwick, piše Corriere.it. Tri sekunde nakon što se mlažnjak podigao s piste brzinom od 330 kilometara na sat, kapetan je podigao desnu ruku i pomaknuo je na dvije poluge na središnjoj konzoli Boeinga 787. Brzo je prekinuo dovod goriva u lijevi, a zatim u desni motor.
U preliminarnom izvješću utvrđeno je kako su prekidači premješteni s "Run" na "Cutoff". Kapetan Sabharwal ih je premjestio, potvrdio je Wall Street Journal. Prvi časnik Kunder uspaničio se i više puta pitao svog nadređenog zašto ih je premjestio, dok je zapovjednik to nijekao, a zatim ostao šutjeti.
Indijski Ured za istraživanje zrakoplovnih nesreća pozvao je "da se ne donose prenagli zaključci o tome što se dogodilo, navodeći da će konačno izvješće sadržavati glavne uzroke i preporuke".
Nedavno je indijski pilot otkrio da je kapetan već neko vrijeme patio od depresije. Istraga će utvrditi je li to odigralo ključnu ulogu u tragediji. U izvješću stoji da se u 13:38:39 avion podigao s piste te su u 13:38:42 motori ispušteni iz goriva dok je mlažnjak letio brzinom od 180 čvorova (333 kilometra na sat).
U 13:38:44, kažu izvori, mikrofon pričvršćen na kapetansko sjedalo snimio je Kundera kako s velikim iznenađenjem pita: "Zašto ste ugasili motore?" Sekundu kasnije, drugi mikrofon, dodijeljen kapetanskom sjedalu, snimio je nejasno "Nisam to učinio". Kunder nije bio uvjeren i postavio je isto pitanje još nekoliko puta, još šest sekundi.
Prvi časnik je upravljao mlažnjakom, dok je njegov nadređeni pružao kontrolu i podršku. Kunderove su ruke bile zauzete manipuliranjem upravljačkom palicom. Ako nije vidio, stoji u izvješći, prvi časnik je sigurno osjetio da je kapetan okrenuo prekidače: "Zvuk koji proizvodi kretanje gore-dolje je nepogrešiv", potvrdili su piloti s kojima su se konzultirali.
Zapadni izvori podsjećaju da im razni mikrofoni ugrađeni u kokpitu ne samo omogućuju identifikaciju različitih zvukova, već i pokušaj utvrđivanja s "razumnom sigurnošću" tko je izveo manevar. Ovo unakrsno upućivanje na audio datoteke također je dovelo do pripisivanja odgovornosti.
U međuvremenu, druga crna kutija, "Snimač podataka o letu", zabilježila je gašenje ugrađenih monitora u odjeljku prvog časnika. To je zato što, objašnjavaju piloti, kako bi se smanjila potrošnja energije u hitnim slučajevima, ostaju uključeni samo kapetanski ekrani (napajani baterijama). U 13:38:47, "Ram Air Turbine" (RAT) se aktivira na stražnjem dijelu aviona. Ovaj uređaj za hitne slučajeve automatski se aktivira u slučaju gubitka električne energije i/ili hidrauličkog tlaka uzrokovanog kvarom motora.
U 13:38:52, prvi časnik vraća ručicu goriva iz položaja "Isključi" u položaj "Rad" na motoru 1, koji ubrzo nakon toga ponovno počinje paliti, ali ne dovoljno. U 13:38:56, Kunder također vraća motor 2 u položaj "Rad". Međutim, situacija je očajna. A u 13:39:50 poziva se "Mayday". U 13:39:11, crne kutije prestaju snimati. Boeing 787 srušio se u nekoliko zgrada.