Obavijesti

Pametna kuna

Komentari 1

Kupuješ rabljeni automobil? Prvo zaboravi na taštinu!

Kupuješ rabljeni automobil? Prvo zaboravi na taštinu!
1

Milena Nestić kupuje automobil budžetom od 20.000 kuna i traži savjete našeg prometnog eksperta kako bi dobila najviše za svoj novac

VIDEO

Sudionica akcije Kunu po kunu Milena Nestić planira kupiti rabljeni automobil, a za to je predvidjela odvojiti dvadesetak tisuća kuna, od kojih je za sada uštedjela pola. "Nemam nekih posebnih želja, samo da dobijem što više za svoj novac i da ga mogu voziti još tri četiri godine", kaže Milena. Automobil bi uglavnom koristila za kraće relacije, odnosno putovanje na posao koji je udaljen 15 kilometara. 

"Ispalo je dobro što automobil kupuješ nakon ljeta, kada su nešto jeftiniji. Razlika u cijeni je doduše mala, ali dobro je paziti na svaku kunu. Kod nas je inače proljeće tradicionalno vrijeme za kupnju automobila i teže je dobiti popust" pojasnio je Dubravko Kolarić.

Provjera na Njuškalu

"Znam koje su cijene jer ih stalno pratim na Njuškalu, a gledala sam benzince, poput Clia ili Thalie", rekla mu je svoj uži izbor Milena. 

Dubravko Kolarić joj je kao prvi savjet rekao - zaboravi taštinu kod kupnje rabljenog automobila!

"Ako kupuješ iz salona, gledaj da to bude neki veći salon koji daje jamstvo, ali uz nešto višu cijenu nego što se može naći preko oglasnika. Kod privatne osobe cijene su ipak niže. Kada kupuješ od privatnog vlasnika, u kupovinu povedi iskusnog mehaničara ili odvezi automobil u neku radionicu. Plati od 100 do 400 kuna za pregled - to se može pokazati kao odlično ulaganje. Traži od vlasnika da te on provoza u automobilu da vidiš kako se odnosi prema njemu" savjetuje Dubravko Kolarić. "Biraj oprane automobile, jer oni koji su prljavi odraz su nebrige vlasnika koja može biti bitnija od prašine", kaže stručnjak za prijevoz. Jedino što ne smije biti oprano je motor, ali to je Milena već znala budući da je inženjer strojarstva po struci.

Budući da će to Mileni biti prvi automobil, upozorava je i da je posjedovanje auta puno više od troška goriva i servisa, jer se na rabljenim automobilima češće događaju kvarovi i dobro je držati crni fond za manje popravke. 

Tri tisuće eura je psihološka granica, a mnogi nešto manje vrijedne automobile pokušavaju prodati po toj cijeni. Nije loše odvojiti 500 eura više jer možeš puno bolje proći. 

Vrijeme otplate za dizelaša i plin

Dizelaši imaju skuplje kvarove i veću cijenu, pa ušteda na gorivu uglavnom ne pokriva razliku u cijeni na kraći period uz ograničenu kilometražu, a u auto tog cjenovnog razreda nije isplativo stavljati ni plinsku instalaciju.

"Tri tisuće eura je psihološka granica, a mnogi nešto manje vrijedne automobile pokušavaju prodati po toj cijeni. Nije loše odvojiti 500 eura više jer možeš puno bolje proći. Ako pogledaš japanske modele istih godišta koji ti počnu ulaziti u takav povećani budžet, možeš puno bolje proći što se tiče pouzdanosti. Problem je samo s rezervnim dijelovima, koji su puno skuplji, a to može biti problem kod manjih šteta koji nastaju "kvrcanjem" na parkiralištu. Također je i servis nešto skuplji", pojašnjava Kolarić.

Zajednička vožnja na posao

Naš stručnjak za promet dao je Mileni i jedan savjet koji može primijeniti nakon kupnje, čime će smanjiti kilometražu i troškove. Naime, on je zgrožen činjenicom što ujutro u automobilima u gradskoj gužvi vidimo u 90 posto slučajeva jednu, eventualno dvije osobe. "Prije ćete pronaći djetelinu s četiri lista nego vidjeti četiri osobe kako skupa idu na posao u jednom automobilu" kaže Kolarić.

"Prvenstveno, budući da imaš još susjeda koji putuju u istom smjeru na posao, organizirajte se tako što ćete voziti naizmjence ili zajednički sudjelovati u troškovima. To može biti naizmjence svakog dana, ili se možete mijenjati po tjednima, tako da voziš primjerice svaki četvrti tjedan. Računica je jasna, smanjit ćeš vožnju za 150 kilometara tjedno, odnosno 450 kilometara mjesečno, dakle oko 300 do 400 kuna mjesečno, ovisno o potrošnji automobila koji kupiš", kaže Dubravko Kolarić.

Gubitak na cijeni

Kaže i da mora računati na pad vrijednosti nakon kupnje. "Gubitak na cijeni najviše ćeš vidjeti kod francuskog gradskog automobila tih godišta koja si možeš priuštiti svojim budžetom. U tim godištima, ako si kupila francuski gradski automobil za 3000 eura i prodaješ ga nakon četiri godine, uglavnom možeš računati na 1500 eura, a kod sličnog japanskog kojeg si platila 4000, možeš računati na prodajnu cijenu od oko 3000 eura. Dakle, pad je manji, ali ulaganje je veće" kaže Kolarić i dodaje još jedan savjet. 

"Ako ti imidž nije problem, možeš odabrati korejski Hyundai Accent, koji se može naći u izvrsnom stanju za 25.000 kuna do 30.000 kuna, ali Kia iz tog godišta nije dobar izbor".

Što se tiče servisne knjižice, upozorava da je dobro pregleda - ona može biti krivotvorena. No, lako je dignuti telefonsku slušalicu i nazvati Centar za vozila Hrvatske, te provjeriti prikazane kilometraže preko stanice za tehnički pregled.


Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 1
VIDEO

8 svakodnevnih navika kojima ćete značajno usporiti starenje
ZDRAVLJE I PREVENTIVA

8 svakodnevnih navika kojima ćete značajno usporiti starenje

Slijedeći osam zdravih načina ponašanja moguće je smanjiti biološku dob, otkiva istraživanje. Radi se o svakodnevnim navikama koje su dostupne na jednostavan način

U Južnoj Koreji rijetko ćete sresti osobe s dioptrijskim naočalama: Znate li zašto?
'RENTATE' LI SVOJ VID?

U Južnoj Koreji rijetko ćete sresti osobe s dioptrijskim naočalama: Znate li zašto?

Iako je to na našim prostorima možda nepojmljivo, u južnokorejskoj kulturi smatraju da, ako osobe starije od 20 godina nose naočale za vid, imaju 'loše roditelje' koji na vrijeme nisu ispravili dioptriju djetetu kad je to bilo potrebno
Vozili smo novu Škodu Kodiaq: Impresivno prostrani SUV
SVJETSKA PREMIJERA

Vozili smo novu Škodu Kodiaq: Impresivno prostrani SUV

Rijetko koji model na tržištu ovdje nudi više prostora, i iskreno, trenutno nam ne pada na pamet ni jedan veliki SUV koji bi imao više prostora od ove Škode