Lifestyle

Komentari 6

18 najboljih trikova koji pomažu osloboditi vaš dom od nereda

18 najboljih trikova koji pomažu osloboditi vaš dom od nereda

Život je jednostavniji kad imamo manje stvari - ali one stvari koje doista koristimo i volimo zadržavamo. Iskušajte neke od ovih savjeta u vlastitom domu i pomozite se da vaš dom postane oaza organizacije i praktičnosti

Organiziran dom - organiziran život, slavni je moto koji je doista primjenjiv jer nas nered u domu često čini frustriranima. Nije stvar u čistoći, već u prividu kaosa zbog brojnih stvari koje nemaju svoje mjesto ili su naprosto višak u prostoriji, pa spremanje postaje zadatak koji nikad ne završava.

Pogledajte kako je Lucija Gorički preuredila svoj dom:

Stoga, ako želite u svoj dom uvesti više reda, imajte na umu da morate promijeniti neke navike, no jednostavnost koja će uslijediti sama je po sebi nagrada te ćete ostaviti samo ono što vam treba, piše Apartment Therapy.

Ovo su neki od najboljih savjeta kako to postići:

1. Ne tretirajte svoj dom kao skladište

Zadržavanje nekih predmeta premda ih ne koristite, u slučaju da bi mogli 'dobro doći u budućnosti' je kao da plaćate najamninu za skladištenje nečeg što ne koristite. Zbog toga dva put razmislite trebaju li vam karniše koje vam nigdje ne pristaju, šest starih mobitela, odjeća koja vam odavna ne pristaje....

2. Ono što zadržavamo nas košta

Mnogo puta ste u iskušenju da se držite stvari jer smatrate da je gubitak novca ako biste ih ikada trebali ponovo kupiti. Ali postoji trošak da nešto zadržite. Morate razmišljati o tome gdje ga pohraniti, odreći se stvarnog prostora za pohranu ili zauzeti dragocjeni prazan prostor. Tada ćete trebati potrošiti vrijeme na to da ga organizirate, a onda se sjetiti gdje ste ga stavili ako i kada vam zatreba, a zatim ga odložiti, ponovo ga organizirati kad postane nered - sve u svemu slika je jasna. Dakle, je li taj neki predmet vrijedan vremena i prostora je pitanje koje si trebate postaviti prije nego ga odlučite zadržati.

3. Dajte si dozvolu za ponovno kupnju

Mnogo puta zadržavamo nešto jer ne želimo trošiti novac na nešto novo što će to isto zamijeniti. No, ako je to novo praktičnije, više će služiti, zauzimati manje prostora - kupnja je logičan korak. Ako sami sebi date dozvolu za kupnju potrebnih stvari, tada i perspektiva što treba zadržati postaje jasnija.

4. Zapitajte se je li 'najbolje, najdraže ili potrebno'

Ova mantra koja se bavi raščišćavanjem nereda koju je stvorila Emily Ley pomaže vam da suzite svoju materijalnu imovinu. Primjerice, ako imate pune kuhinjske ormare posuđa, lako je riješiti se stvari koje ne koristite tako da naprosto zadržite svoje favorite koje stvarno koristite i uštedite si vrijeme preslagivanja posuđa.

5. Je li korisno ili lijepo?

U kući nemojte imati ništa što vam ne koristi ili vam nije lijepo, mantra je Williama Morrisa koja je ujedno i dobar način za izbjegavanje nakupljanja viška stvari.

6. Zapitajte se veseli li vas

Marie Kondo postala je nositelj kulturnog standarda pokreta koji raščišćava nered i pojednostavljuje život. Ona tvrdi kako je to osnovni princip po kojem bi se trebali rješavati nepotrebnih stvari, osobito garderobe.

7. Riješite se neželjenih darova

Od dekoracija do posuđa - stvari koje smo primili kao dar stoje kao na izložbi, čak i ako vam se ne sviđaju. Riješite se grižnje savjesti i bacite ih ako vam ne koriste ili ih ne želite, a uvijek ih možete i dalje proslijediti.

8. Držite kutiju u ormaru

U kutiju bacite svaki odjevni predmet koji ste obukli i u njemu se niste osjećali dobro, bilo da vam ne pristaje ili vam se naprosto ne sviđa. To je bezbolan način da smanjite nered u ormaru.

9. Vježbajte jedan za jedan

Obećajte si da ćete sa svakom novom stvari koja dođe u vašu kuću riješiti jedne stvari. To vam pomaže da matematiku pohrane bude ravna: Ne biste trebali sakupljati ni jednu jedinu 'dodatnu' stvar ako se istinski držite ovog pravila.

10. Koristite pravilo 90/90

Pravilo minimalista 90/90 vrlo je korisno - pitajte se jeste li predmet koristili u posljednjih 90 dana i hoćete li ga upotrijebiti u narednih 90 dana. Ako je odgovor na oboje ne, to ide van.

11. Koristite naljepnice u kuhinju

Da biste odlučili što je vrijedno držati u kuhinji, postavite određeno vrijeme, kao što je šest mjeseci ili godinu dana, kako biste dobili priliku da vidite što zapravo koristite, a što ne. Na sve stavite naljepnice, a kod korištenja je maknite i bacite. Nakon prolaska zadanog roka, naprosto se odreknite stvari koje još uvijek imaju naljepnice.

12. Podijelite dom u zone i tako raščišćavajte

Gledanje jednog svježe očišćenog prostora može vas potaknuti i da ostatke vašeg doma reorganizirate. Krenite s malim stvarima - primjerice ladicu po ladicu, a potom prostoriju po prostoriju jer se tako nećete izgubiti u kaosu, a postupnim rješavanjem stvari nećete imati dojam tolikog gubitka.

13. Zapitajte se bi li to sad kupili

S tim pitanjem utvrđujete stvarnu i trenutnu vrijednost nekog predmeta te otkrivate jeste li za nešto vezani samo iz navike.

14. Test s bivšim

Da bi otkrili koliko vam nešto znači, zavarajte se s testom 's bivšim'. Ideja je sljedeća - je li vam predmet toliko bitan da biste se obratili bivšem partneru da vam ga vrati jer je kod njega? Ako ne bi, dileme nema.

15. Pretvarajte se da se selite

Ovo je mentalna vježba: pretvarajte se da se selite iz jednog stana u drugi i morate sve to spakirati, platiti da se premjesti, a zatim ga otpakirati. Upotrijebite ovaj mentalni okvir za skeniranje svojih ormara i prostora za pohranu - ako vidite stavku za koju se ne biste išli uložiti, riješite je se odmah.

16. Isprobajte metodu od 10 posto

Metoda od 10 posto djeluje posebno dobro za one koji imaju poteškoća u napuštanju onoga što posjeduju. Ključ metode je u mogućnosti vidjeti sve što pripada određenoj grupi predmeta. Na primjer, vaše cipele. Izvucite ih sve u jedan prostor, a zatim napravite cilj da smanjite ukupan broj za 10 posto.

17. Radite malo po malo

'Malo' može varirati, ali ideja je da stavite parametar na svoje vrijeme i energiju. To možete učiniti označavanjem određenog područja na kojem ćete raditi od početka do kraja (sve dok to nije veliko) ili unaprijed odrediti zadanu količinu vremena. Na ovaj način nećete sabotirati svoje velike napore u raščišćavanju nereda.

18. Sjetite se onog što dobivate rješavanjem stvari

Raščišćavanje otvara vrata za neke prilično sjajne stvari - dobivate prostor, vrijeme i energiju. Neka vas to motivira da nastavite i ne odustajete.

Najčitaniji članci