Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
3 komentara

Ako ste uzrujani, nemojte se smirivati - bit će vam još gore

Istraživanje s Harvarda pokazuje da je prijelaz iz anksioznosti, negativnog stanja velike uzbuđenosti k mirnom, pozitivnom stanju niskog uzbuđenja, izuzetno teško i kontraproduktivno

stressed young woman sitting on sofa
Foto: Ihar Ulashchyk
3 komentara

Prisjetite se kada ste posljednji put osjetili val tjeskobe nekoliko minuta prije prezentacije koju ste održali, važnog sastanka ili razgovora. Prva rečenica koju ljudi tada kažu sami sebi, većinom je: 'Prestani se uzbuđivati i smiri se'.

POGLEDAJTE VIDEO (Stop stresu i tjeskobi uz ove superbiljke):

No prema profesorici s Harvard Business School, dr. Alison Wood Brooks, to je potpuno pogrešno. Istraživanje koje je provela, pokazuje da je prijelaz iz anksioznosti, negativnog stanja velike uzbuđenosti k mirnom, pozitivnom stanju niskog uzbuđenja, izuzetno težak i kontraproduktivan.

To je teško jer tjeskoba izaziva preveliko uzbuđenje. Otkucaji srca rastu, disanje se ubrzava i oslobađa se hormon koji nas drži budnima i aktivnima. Ističe kako je to kontraproduktivno iz dva razloga. Prvi je, da bismo zahtjevnu situaciju odradili kako treba, moramo biti u stanju velikog uzbuđenja i aktivnosti.

BLAGO ONOM TKO VAS IMA Pet znakova da se znate nositi s emocijama kao profesionalac

- Zamislite, kako bi bilo da pričate ispred tisuću ljudi, a osjećate se kao da ste upravo došli s opuštajuće masaže - objašnjava dr. Alison Wood Brooks.

Kao drugo, ističe kako pokušaj prelaska iz anksioznog stanja u smireno dovodi do anksioznosti zbog anksioznosti.

Foto: Dreamstime

- Kada se ljudi pokušavaju oduprijeti tom stanju, može doći do osjećaja anksioznosti zbog anksioznosti, što nas čini anksioznijima. To je fenomen petlje - objašnjava stručnjakinja.

No što je onda alternativa? Wood Brooks savjetuje da se prebacite iz tjeskobe na uzbuđenje. Puno je lakše i produktivnije, jer tjeskobu i uzbuđenje psiholozi nazivaju emocijama 'buđenja', zbog stanja visoke aktivacije.

KORISTE JE I PSIHOLOZI Tjeskobni ste? Metoda '54321' pomaže vratiti vas u stvarnost

- Anksioznost vas potiče da razmišljate kako ćete stati na pozornicu i sve će krenuti po zlu. Uzbuđenje, s druge strane, uključuje isto fiziološko stanje s drugačijom pričom. Naime, scenarij u glavi izgleda pozitivnije pa je veća vjerojatnost da će se nešto dobro i dogoditi - kaže dr. Wood Brooks.

Kaže da bi ljudi trebali drugačije razmišljati i ne gledati na situaciju kao prijetnju, već kao mogućnost.

GAZE DRUGE DA BI USPJELI: Ovo je najzločestiji horoskopski znak

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message