Obavijesti

Lifestyle

Komentari 28

Hrvatice su izumile podizače za grudi uz državne poticaje

Hrvatice su izumile podizače za grudi uz državne poticaje
2

Melita Kramar i Tatjana Mihalić proizvele su samoljepljive proizvode za grudi te dobile poticaj od države, a njihova je vrijednost prepoznata i van granica Hrvatske

VIDEO

Prijateljica Tatjana Mihalić radila je u Kini kao tekstilna tehnologinja i menadžerica laboratorija za ispitivanje i kontrolu kvalitete, a ja u Italiji kao modna dizajnerica, počinje Melita Kramar te nastavlja: 

- Nakon povratka u Hrvatsku zaposlile smo se u tekstilnoj tvrtki. Kako smo radile u nabavi te obilazile tvornice, sjedile smo u Šangaju na kavi i razgovarale kako bismo htjele raditi nešto za sebe te poželjele samostalnost. Iskustvo stečeno u odjelima nabave i dizajna bilo nam je velik bonus jer smo, prateći komentare kupaca i analize rezultata prodaje, zamijetile da plasman tekstilnih proizvoda ne ovisi isključivo o kroju, tkanini i cijeni nego i o tome kako se žena osjeća kad ih odjene te je li zadovoljna svojim izgledom. Stoga smo osmislile liniju proizvoda Twigs koji rješavaju česte ženske probleme s kojima se žene susreću pri odabiru ili nošenju odjeće. 

Oko 30 posto žena pati od iritacije kože na bedrima, od čega njih 70 posto izbjegava nošenje haljina i suknji na gole noge. Kreativni je dvojac stoga osmislio samoljepljivi zaštitnik koji osigurava cjelodnevnu zaštitu kože bedara. Samoljepljivi podizači za grudi i pokrivala za bradavice rješavaju problem neudobnih grudnjaka te daju veću mogućnost izbora modela jer uz te male detalje i bez grudnjaka možete odjenuti modele otvorenih leđa. Budući da je proizvodnja artikla za koji ne postoji ustaljeni proces proizvodnje i čiji je plasman na tržištu nepoznanica vrlo rizičan poslovni pothvat, godinu dana prije osnivanja tvrtke počele su s analizom tržišta i konkurencije te s razvojem i testiranjem uzoraka. Kako bi ispitale potrebe tržišta, provele su i anketu.

- Na 500 žena različite dobi i konfekcijskog broja iz Hrvatske, Italije, Njemačke i Velike Britanije provele smo online anketu koju smo pronašle na internetu i platile 75 dolara. Do ispitanica smo došle putem Facebooka i LinkedIna, a na 20 žena provele smo i testiranje uzoraka u tijeku razvoja te ‘patch’ testiranje. Ono prati karakteristike artikla i reakcije kože pri njegovu nošenju tijekom određenog broja sati i u različitim uvjetima, na suhom, pri tuširanju, tijekom šetnje i sportske aktivnosti te prije i nakon depilacije. Na temelju ‘patch’ testiranja odredile smo upute, primjene i upozorenja, stavke koje treba navesti na deklaraciji proizvoda - pojašnjava Melita. Rezultate ankete uvrstile su u poslovni plan te su na temelju njega od Hrvatskog zavoda za zapošljavanje dobile poticaj za samozapošljavanje od 35.000 kuna. To im je omogućilo da otvore tvrtku te nakon šest mjeseci na tržište lansiraju proizvode koje su odlučile serijski proizvoditi u Kini.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.

- Vrijedni poslovni kontakti stvoreni su dok smo obje radile u nabavi tekstilne tvrtke te smo obilazile dobavljače u Turskoj, Indiji, Bangladešu, Italiji te najviše u Kini. Tako smo pronašle dobavljača koji je specijaliziran za izradu medicinskih pomagala i flastera. Odluci da ekskluzivni ugovor i ugovor o povjerljivosti potpišemo baš s kineskim dobavljačem doprinijelo je i to što se ta tvrtka spremno upustila u razvoj novog asortimana te je, ulažući vlastite resurse, zajedno s nama ušla u rizik - priča dizajnerica Melita Kramar.

Testiranje na 5000 komada

Budući da je riječ o inovativnim proizvodima, bilo je potrebno proizvesti 2000-5000 komada kako bi se utvrdili eventualni problemi koji se mogu pojaviti tijekom serijske proizvodnje, govori Melita.

Do naknade za barkod u tri jednostavna koraka

Kako bi se omogućili neporecivo identificiranje i podaci o proizvodu (naziv i cijena), valja ga označiti jedinstvenom identifikacijskom šifrom. Nju treba prezentirati u crtičnom kodu kako bi se on mogao očitati na blagajni. 

  • 1. Prvi korak je stjecanje urednoga članskog statusa u nacionalnoj GS1 organizaciji kako bi tvrtka stekla pravo na korištenje jedinstvenih GS1 globalnih identifikatora. 
  • 2. Za uporabu GS1 identifikatora uplaćuje se naknada i godišnja članarina od 700 kuna. Naknada varira ovisno o vrsti i kapacitetu koda koji potražujete, na primjer, naknada za EAN-13 kod za jedan proizvod je 1232,50 kuna za prvu godinu te 312,50 kuna za svaku sljedeću. 
  • 3. Predmet se obrađuje nakon zaprimanja kompletne dokumentacije i evidentirane uplate članskih naknada. Rješenje se dostavlja e-mailom, a original rješenja i pripadajući račun preporučenom poštom na navedenu adresu članice. 

Više informacija na internetskim stranicama udruženja www.gs1hr.org

Brendiranje: Od žiga do deklaracije

Nakon proizvodnje prve minimalne serije narudžbe odrađuju ovisno o prodaji koja je vezana uz sezonu. Roba potom brodom dolazi u Hrvatsku te, nakon što prođe carinu, stiže na police drogerija. 

Kako bi što više novca mogle uložiti u daljnji razvoj proizvoda i brenda, sve poslove na projektu obavljaju same te im nije stran ni rad noću i vikendima. Melita se ipak više bavi dizajnom, promocijom i prodajom, a Tatjana je zadužena za proizvodnju i financijski dio. Dugogodišnje radno iskustvo i poslovni kontakti omogućili su im da samostalno odrade cijeli proces razvoja proizvoda.

- Na tržište uskoro planiramo izbaciti i novi kozmetički proizvod. Riječ je o gelu protiv trljanja kože na bedrima, koji je alternativa postojećem samoljepljivom zaštitniku bedara te će biti potpuno hrvatski proizvod - govori Melita te dodaje: 

- Razmišljamo, naravno, i o plasiranju proizvoda na strano tržište, no za to je potrebno osigurati velike količine, što iziskuje i velika ulaganja. O konkuriranju za sredstva iz EU fondova ne razmišljamo jer se dodjeljuju kao potpora većem zapošljavanju ili unapređenju proizvodnje, a mi za sada ne planiramo pokretanje vlastita proizvodnog pogona s obzirom na to da proizvodnja nije kontinuirana nego sezonska. Detaljnim istraživanjem tržišta utvrdile su da prodaja putem Facebooka i internetskog shopa nije opcija za Twigs jer su proizvodi tako niske cijene zapravo proizvodi impulzivne kupnje te su ih stoga ciljano razvijali upravo za drogerije, apoteke i slično, dodaju djevojke. 

- Novoosnovana smo i mala tvrtka te uz najbolju volju ne možemo parirati velikim brendovima po cijenama, količinama, promociji, vizualima itd. Jedini način da se izdvojimo prema kupcu te osiguramo konkurentnost je upravo kroz razvoj inovativnih proizvoda - objašnjavaju. 

Nadaju se kako će jednog dana proizvodnju cjelokupnog asortimana prebaciti u Hrvatsku jer im domaća proizvodnja olakšava kontrolu zalihe i isporuku robe što izravno utječe na likvidnost tvrtke te dodaju kako će se proizvodi Twigs uskoro naći i u sezonskoj prodaji po manjim trgovinama na obali te u butiku u Ljubljani.

Sve o deklaraciji

Prateći važeće propise i zakone, same smo izradile deklaraciju, pričaju kreativke. Ona sadrži proizvođački naziv proizvoda, rok uporabe, za domaće proizvode naziv i sjedište proizvođača, a za uvozne proizvode naziv i sjedište uvoznika te naziv, sjedište i zemlju podrijetla proizvođača, kao i upute te upozorenja. Izrada je trajala tri mjeseca jer smo čekale očitovanje s obzirom na to da je naš proizvod specifičan, kažu poduzetnice.

Kako do žiga?

Za ime brenda, logotip i druga obilježja proizvoda i/ili usluge zaštita isključivog prava provodi se registracijom žiga. Ako su ispunjeni svi zakonom propisani uvjeti te se žig registrira, zaštita se ostvaruje od datuma podnošenja prijave ili utvrđenog prava prvenstva. Minimalni troškovi postupka registracije i održavanja individualnog žiga za razdoblje od deset godina, uključujući pristojbe, iznose 2250 kn. 

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 28
VIDEO

Dnevni horoskop za petak 29. ožujka: Ovnovi će imati odličan dan, a Rakovi krenuti trenirati
ŠTO VAS DANAS OČEKUJE?

Dnevni horoskop za petak 29. ožujka: Ovnovi će imati odličan dan, a Rakovi krenuti trenirati

Pročitajte dnevni horoskop za petak 29. 3. i saznajte koga očekuje uspjeh na poslu ili u financijama, kakva je situacija na ljubavnom planu, ali i tko mora pripaziti na zdravlje

Za sijamske blizanke Brittany i Abby nema prepreka: Voze auto, a jedna od njih se i udala
VRLO SU OPTIMISTIČNE

Za sijamske blizanke Brittany i Abby nema prepreka: Voze auto, a jedna od njih se i udala

Blizanke iz SAD-a su prihvatile svoj život takvim kakav je i redovito pronalaze razloge za smijeh. Završile su fakultet, putuju svijetom, voze se na mopedu, rado hodaju po prirodi...
Danas je Veliki petak: Vjernici moraju poštovati post i nemrs
Hrvatski običaji

Danas je Veliki petak: Vjernici moraju poštovati post i nemrs

Veliki petak se u tradiciji različitih krajeva obilježava na različite načine, no svima je zajednička činjenica da je ovo jedini dan u godini kad nema svete mise