Lifestyle

Komentari 4

Fini namazi: Maslac od meda i kikirikija ili oraha, lješnjaka...

Fini namazi: Maslac od meda  i kikirikija ili oraha, lješnjaka...

Prstohvat soli, javorov sirup ili med te vanilija naglasit će okus orašastog maslaca koji namažite na palačinke, kruh ili dodajte u kreme. Najlakše ih je pripremiti u blenderu ili multipraktiku

Maslac od kikirikija bez dodanih dodanih šećera, ulja, soli i konzervansa je odličan izvor nezasićenih masti biljnog podrijetla, savjetuje nutricionistički tim Zdrave Krave. Orašasti plodovi štite od bolesti srca, obiluju blagotvornim antioksidanskima i mineralima. Osim što su ukusna grickalica, bademi, kikiriki, lješnjaci, pistacije, orasi i pekan orasi lako se miksaju u slatke namaze.

Pripremaju li se kod kuće, ne sadrže štetne konzervanse, šećere i masti. Najlakše ih je pripremiti u blenderu ili multipraktiku, no prije miksanja provjerite je li vaš uređaj primjeren za usitnjavanje orašastih plodova. Stavite 2-4 šalice orašastih plodova u mikser, kratko pulsirajte, pa isključite uređaj da se ne pregrije. 

Nakon usitnjavanja i veći komadi će se pretvoriti u prah, pa u suhe grudice. Za nešto manje od deset minuta orašasti plodovi i sjemenke počinju ispuštati ulja, a to će usporiti okretaje sjeckalice blendera. Kako biste pojednostavili i ubrzali daljnje miksanje, možete dodati žlicu kokosova ulja ili nekog drugog neutralnijeg okusa.

Za malo slatkoće u maslac, pred kraj miksanja, po želji dodajte žlicu javorova sirupa ili meda, a za bolju aromu žlicu vanilija paste ili vanilije u prahu. Ovisno o uređaju, nakon 15 minuta, dobit ćete okusom neodoljiv i zdrav domaći maslac od orašastih plodova.

Koristiti ga možete kod pripreme slastica, obogatiti njime slatke kreme, umiješajati u biskvitna tijesta ili umočiti jabuke i banane pa poslužiti slatke ražnjiće. Maslac od orašastih plodova odličan je dodatak i dražesnim desertima u čaši pa ga dodajte slojevima voća, čokolade i šlaga. Odlično povezuje i usitnjene kekse ili suho voće koje se miješa u smjesu za kolače i torte bez pečenja.

Poslužite ih i s pohanim kruhom, dodajte u jutarnji smoothie kako bi bio gušći i kremastiji, ubacite u zobene pahuljice ili u smjesu za muffine. Za grickanje u prirodi ili druženje s prijateljima ispecite štapiće od tijesta ili grisine pa ih poslužite uz slatki namaz.  Bademi ispuštaju manje ulja nego drugi orašasti plodovi pa kod pripreme maslaca dvije šalice možete pomiješati s jednakom količinom oraha.

Želite li čisti bademov maslac, pomiješajte četiri šalice badema s dvije žlice kokosova ulja i meda, prstohvatom cimeta i morske soli. Indijski oraščić sadrži više ulja od badema i sjemenki suncokreta pa je za njegovu preobrazbu u maslac potrebno puno manje vremena. Kako bi orašasti plodovi i sjemenke pustile veću količinu masnoće, a namaz dobio bogatiji okus, možete ih tostirati ili desetak minuta peći u pećnici. Odlična baza su i pekan orasi. Dvije šalice oraha pecite u pećnici 3-4 minute i miksajte u blenderu s dvije žlice vanilije u prahu. 

Poigrajte se i kombinacijama sastojaka dok ne pronađete onu koja vam najviše odgovara. Pomiješajte šalicu kokosova brašna sa šalicom indijskog oraščića ili izmiksajte dvije žlice limunova soka s oljuštenim neslanim pistacijama i maso maslinova ulja neutralnog okusa.

Mješavina će u početku biti zrnasta, ali će se ubrzo pretvoriti u glatki namaz. Kupovne namaze od lješnjaka i čokolade zamijenite zdravijom verzijom domaćeg namaza. Pola šalice otopljene kvalitetne tamne čokolade, s većim udjelom kakaa, izmiksajte s dvije šalice lješnjaka i dvije žlice kakaa. Kao bogat izvor željeza i drugih minerala za domaće maslace iskoristite sjemenke bundeve te mirisne začine. 

Top savjeti:

Najčitaniji članci