Qushin je trebao biti hobi. No nakon izlaska na hrvatsko tržište odlučila sam dati otkaz, na opće čuđenje većine ljudi oko sebe, te odlučila napraviti od Qushina svjetski brend
Hrabrost se isplati: Qushini za pse osvajaju Europu i svijet...
Ideja je došla sama od sebe. Qushin je nastao iskreno, sa željom da svojem psu Baku stvorim meki i udoban ležaj na koji ću i sama poželjeti leći dok se igramo, priča Iva Goluža, dizajnerica jastuka za pse koji su, devet mjeseci nakon što je s njima izašla na hrvatsko tržište, počeli osvajati svijet.
- Volim lijepe i kvalitetne stvari. Da bi se to postiglo, dovoljan je i detalj, kao što je to jastuk za psa, da ‘podigne’ i osvježi prostor, pogotovo jer su takvi jastuci uvijek na vidljivome mjestu u stanu - kaže Iva.
Upravo zbog toga, u proljetno/ljetnu kolekciju ubacila je i dekorativne jastuke za dom, usklađene s jastukom za psa. Ističe kako joj je kvaliteta izuzetno važna, a puno pažnje posvećuje i detaljima. Tako dio materijala nabavlja u Hrvatskoj, no tkanina se radi ekskluzivno za Qushin u zapadnoeuropskoj tvornici, u dizajnu po Ivinu izboru. A kupac dobiva Qushin zapakiran u pamučnoj vreći, koja se može iskoristiti na razne načine.
- Qushin je trebao biti hobi. No samo nekoliko tjedana nakon izlaska na hrvatsko tržište shvatila sam da ću morati birati: ili korporacija ili Qushin. Odlučila sam dati otkaz, na opće čuđenje većine ljudi oko sebe, te odlučila napraviti od Qushina svjetski brend. To je san na kojem svaki dan ozbiljno radim, zbog čega vodim računa o svemu te pripremam sve kako bi se to jednog dana i ostvarilo - kaže Iva.
Tako je Qushin danas registrirani brend kod nadležnih europskih institucija, čime je zaštićen logo i samo ime. Procedura je trajala punih šest mjeseci.
- Tek sad smijemo staviti oznaku ® pored loga. Znam da to mnogi stavljaju iako nemaju potrebne dozvole, no ja ne radim niti ću raditi na takav način. Qushin je izašao na europsko tržište i nema mjesta za bilo kakvu traljavost - uvjerena je Iva.
Kaže kako nije imala velikih administrativnih problema u vrijeme kad je otvarala tvrtku.
- Odmah u startu naoružala sam se živcima i znala sam što me čeka. Zapravo, najgori dio mi je bio shvatiti proceduru, tipa idem li prvo u banku, poreznu, kod javnog bilježnika ili što već. Redoslijed me je izludio - priča Iva. Dosad nije aplicirala na natječaje za poticaje.
- Nije da nisam htjela, no imala sam najgori mogući tajming. Kad sam pokretala posao, u to je vrijeme u Hrvatskoj zbog promjene vlade sve stajalo i tek se nedavno krenulo opet s natječajima te su odobrena sredstva za poduzetnike. Ja nisam mogla čekati te sam sve do sada financirala sama - kaže Iva.
Dosad to i nisu bila velika ulaganja, no rastu, i to zbog želje da Qushin progura i na europsko tržište. Zbog toga je postala nužna i vlastita šivaonica.
- Sad sam u fazi kompletiranja dokumentacije za HBOR, gdje ću aplicirati za kredit za poduzetnice. Vlastita šivaonica trebala bi zaživjeti do jeseni, a to će omogućiti izlazak na svjetska tržišta.
I na tržištu Singapura
Qushin je preko web shopa na stranicama www.qushin.com i www.qushin.de prisutan u većini europskih država. Novost je da smo nakon PET sajma u Nurnbergu prisutni u nekoliko dućana u Njemačkoj i Belgiji, u dućanima za pse koji su Qushin prepoznali kao brend.
U pregovorima smo s Amazonom.uk, koji je iskazao želju da prodaje naše proizvode, a aktualna je i ideja o širenju prodaje na Ameriku. No za to će vjerojatno biti potrebno otvoriti tvrtku u Americi - kaže Iva te dodaje kako se u međuvremenu otvorilo i tržište Singapura.
Brend i kvaliteta su sve
S obzirom na to da gradim brend, danas mislim da PR u tome igra najveću ulogu. Nakon toga su društvene mreže. Ali najbitniji preduvjet da bi ti alati funkcionirali je kvaliteta. Najsretnija sam kad kupac dođe po još jedan jastuk za poklon ili se vrati po drugi proizvod, kaže Iva koja počinje ulagati u marketing, i to na njemačkom tržištu.