Birkin torbice su i prije pandemije bile sigurna investicija, što je potvrdilo i jedno istraživanje iz 2017. koje pokazuje da njima cijena ne pada bez obzira na bilo kakvu krizu
Investicije u vrijeme epidemije: Kupuju se torbe, satovi, nakit
Zanima vas ova tema? Onda pročitajte i ovaj članak: Povratak u modu: Široke kaki hlače iz devedesetih su trendi
Dok je većina ljudi diljem svijeta u izolaciji zbog pandemije koronavirusa, online aukcije cvjetaju zahvaljujući pojedincima koji online kupuju razne luksuzne predmete. Poznate britanske aukcijske kuće Southeby's i Christies tako unatoč prognozama globalne financijske i gospodarstvene krize prodaju više nego ikad. A kupuje se sve - od sportskih trenirki i tenisica preko ženskih torbica i satova, pa do skupocjenih boca vina.
Aukcijska kuća Southeby's prodala je tako 'birkinicu' zmijskog uzorka iz 2008. za 30.000 funti (oko 258,950 kn) a Chanel X Pharrel tenisice iz iste godine postigle su nedavno online cijenu od 6.000 funti (oko 51,790). A da prodaja luksuzne odjeće, obuće, nakita i torbica možda nikad nije išla bolje potvrdio je za Daily Mail i jedan od izvršnih direktora Southeby's-a, David Bennett.
- Nije to pretjerano čudno, budući da se pravo u ovakvim kriznim vremenima i događaju najveće promjene - mišljenja je Bennett.
Birkin torbice su inače i prije ove pandemije bile sigurna investicija, a to je potvrdilo i jedno istraživanje iz 2017. koje pokazuje da njima cijena naprosto - nikad ne pada - bez obzira na eventualno loše gospodarske i ekonomske uvijete.
Izvršni direktor pariške aukcijske stranice Vestiaire Collective Max Bittner kaže da se te torbe od početka pandemije tako dobro prodaju baš zbog te cijene koju čini se ništa ne može omesti. Osim toga, kaže on, bogati kolekcionari na kupnju luksuznih accessorizea gledaju kao na dugoročnu investiciju, a usput uživaju u svom hobiju - shoppingu.
Zbog svega toga aukcijska je kuća Sotheby's prije par dana prijavila rekordnu zaradu od online prodaje - 5,1 milijuna funti, a iz Sotheby's kažu da im se najviše prodaju skupocjeni satovi, nakit i limited edition tenisice popularnijih brendova.
- Posljednjih nekoliko tjedana svjedočimo revolucionarnoj prodaji nakita online, a uz zvučna su se imena probili i mnogi mladi kolekcionari - rekao je Bennett i dodao kako se ljudi sad 'napokon usude online prodavati vrijedne komade nakita'.
A da im pandemija nije utjecala na prodaju potvrđuju i iz online tvrtke StockX koja prodaje luksuzne rijetke tenisice. U porastu je i prodaja rijetkih vina, a iz aukcijske kuće Christie kažu da su između 24. ožujka i 7. travnja online prodajom zaradili 890.000 funti (oko 7,679,659 kn), 20 posto više nego lani u ovo vrijeme.
Istovremeno, zbog pandemije gotovo da nema kutka svijeta u kojem se ne očekuje gubitak radnih mjesta, a kakva se gospodarska kriza može očekivati u SAD-u najbolje govori podatak da je u tri tjedna bez posla ostalo - 6,6 milijuna ljudi.
POGLEDAJTE VIDEO ĆIRO BLAŽEVIĆ: #ZAJEDNO24SATA:
Pokretanje videa...