Glavna urednica modnog magazina Vogue Anna Wintour navodno je inspirala likove u kultnom filmu Vrag nosi Pradu, a o njoj su uoči rođendana progovorili najbliži suradnici i članovi obitelji
Ledena kraljica Voguea danas slavi rođendan, ima 70 godina
Urednica Elle magazina Farrah Storr za Daily Mail ispričala je kako je doživjela susrete s Annom Wintour koja je već 31 godinu glavna urednica Voguea.
- Osjećate se čudno kad sjedite nasuprot Anne Wintour. U toj sam se poziciji našla prošlog mjeseca na većini modnih zbivanja. Za početak, ne možete prestati gledati u nju. U njezinu bob frizuru. U njezine sunčane naočale. U njezine napućene usne koje odražavaju duboka promišljanja ili, teško je reći - potpuni bijes. To je izgled koji su drugi urednici često ismijavali, kao i Hollywood ili bilo tko drugi tko je htio u kratkim crtama opisati kako izgleda urednik modnog magazina. No kad vidite original uživo, imate dojam kao da gledate Mona Lisu, piše Farrah
POGLEDAJTE VIDEO:
Pokretanje videa...
Farrah nastavlja kako je Anna Wintour zaista originalna u svemu, a postala je legendarnom kad je riječ o glamuru i sjaju i to puno prije nego što su ustajanja u zoru postala moderna, ugljikohidrati su postali neprijateljem, a ljudi shvatili da su pred njima druženja na stand - up komedijama. Anna Wintour sve je to radila prije nego ostali.
- Priče o tome kako ustaje u pet ujutro da bi igrala tenis su poznate, kao i priče o tome da ruča sirove odreske. No tad sam mislila da je riječ o pretjerivanju u najmanju ruku, a u najgorem slučaju da je riječ o afektivnosti. Sad uviđam da nije riječ o tome, nego o činjenici da je bila deset koraka ispred svih nas, nastavila je Farrah dodajući kako je Wintour 31 godinu na čelu magazina koji prodaje poseban stil života te sjajne životne želje i težnje. A to nitko ne personificira bolje od nje same.
- Rijetko daje intervjue, rijetko se smiješi i baš nikad neće ostati do kraja na zabavama. A što se sunčanih naočala tiče, one samo dodaju posebnu notu njezinom mističnom izgledu nedostižne žene, nastavila je Storr. Kaže da nije lako ostati toliko dugo na čelu časopisa u industriji koja toliko potiče natjecateljski duh, te da Anna ima brojne talente koji su daleko iznad uredničkih. Nabraja dalje kako je ona odlična marketinška stručnjakinja i uvijek prepoznaje buduće nove talente i zvijezde te je često u njihovoj blizini, bez obzira je li riječ o nekome iz Hollywooda, iz svijeta mode, politike ili računalne industrije.
- Ona je poznavateljica ljudi, osobito onih koje svijet želi gledati. To je najočitije na gala večeri Art's Met Gala za Muzej Metropolitan. Ona je tu večeru transformirala u kulturološku vrijednost, kao i višemilijunsku dobrotvornu zabavu za muzej. No iznad svega, ona je poslovna žena koja je sposobna zadovoljiti oglašivače i modnu industriju s jedne strane, te ushititi čitatelje magazina za čije je uređivanje plaćaju, kazala je Storr nadovezujući se kako se često pojavljuju glasine da je Wintour završila s uređivanjem te da su njezini dani u Vogueu odbrojani.
Čak i u filmu Vrag nosi Pradu u kojem su autori navodno opisali njezin odnos s bivšom asistenticom, prijetnja odlaska s uredničke pozicije stalno je prisutna.
- A ipak nikad ne ode. Jer je previše vrijedna za Conde Vast, roditeljsku tvrtku Voguea, za modnu industriju, za svijet koji je još fasciniran svakim njezinim pokretom. Kada Anna Wintour više ne bi bila u Vogue, to bi bilo kao da u Louvreu više nemaju Mona Lisu. "Pa kakva je Anna?" - najčešće me pitaju.
Na to će pitanje odgovoriti ovih 11 njezinih najbližih suradnika i prijatelja, zaključila je Storr.
Trish Halpin, bivša urednica Marie Claire
Stajala sam jedanput na Heathrowu iza Anne i prolazile smo kroz sigurnosnu provjeru na letu u 6 ujutro prema Milanu. Išle smo na Tjedan mode. Iako samo je viđala na raznim eventima, postojalo je nepisano pravilo da s njom nema ćaskanja. Prepoznale smo se i klimnule glavama u znak pozdrava dok smo skidale kapute i cipele za provjeru.
Nosila je visoke čizme jer je bila zima, ljeti je nosila sandale Manolo Blahnik i imala je desetke jednako dizajniranih koje su izradili samo za nju. Kad je izula čizme, iznenadila sam se vidjevši da nosi par debelih vunenih čarapa. Konačno je narušila sliku savršenstva! Činila se pomalo ranjivom u tom trenutku, kao i mi ostali smrtnici koji smo tog jutra žurili na avion.
Anya Hindmarch, dizajnerica
Nikad neću zaboraviti moj prvi susret s Annom. Batler me uveo u privatnu blagovaonicu u njezinoj hotelskoj sobi u Ritzu. Bila sam preplašena. No uskoro sam shvatila da Anna dovršava sve svoje poslove. Ona je ljubazna, brzo odgovara na mailove i vrlo je širokogrudna prema svojim vezama. Zanimljiva je i stekla je nevjerojatnu reputaciju. A svaka žena koja uspije zadržati kosu poput njezine zaslužuje da je se doživljava kao zastrašujuću.
Tina Brown, osnivačica Tina Brown Live Media, bivša urednica Vanity Faira
Anna ima visoke standarde izvrsnosti u svom poslu istovremeno zadržavajući prijateljstva te povezanost s članovima obitelji. Razumije što je važno. Nepogrešivi stil u odijevanju uspjela je zadržati i tijekom trudnoće. Sjećam se kako sam naletjela na nju u dizalu kad smo obje bile u osmom mjesecu trudnoće.
Bila je 1985. godina, tada je bila trudna sa sinom Charlijem kojem je danas 34 godine. Zapisala sam u svoj dnevnik: "Velika sam poput tenka. Kako je moguće da Anna Wintour koja je jednako trudna kao i ja ispod duge Chanelove jakne ima samo lagano ispupčen trbuh, a ja sam velika poput balona helija?". Tijekom godina ona je postala još zanimljivija, a njezina sljedeća uloga će ujedno biti i najbolja.
Stacey Duguid, modna direktorica Harrods magazina
U kasnim devedesetima radila sam u odnosima s javnošću i predstavljala sam mladu dizajnericu Louise Pring za koju se zainteresirala tadašnja urednica u američkom Vogueu Sarah Mower. Sarah je organizirala Annin dolazak u Soho kako bi upoznala Louise. Bila sam na rubu nesvjestice zbog živaca.
Louise i ja praktički smo se ispovraćale kad je Anna ulazila, savršenog izgleda s bob frizurom i naočalama te haljinom s potpisom. Bila je zadivljena i znatiželjna, no kad je otišla morale smo prileći kako bismo došle do daha. Uvijek sam je cijenila zbog toga što je u svom rasporedu pronašla vremena za susret sa nama, posve nepoznatima. Nema mnogo urednika koji bi to učinili.
Sarah Cotton, kreativna direktorica frizerskog salona Bang u Yorku
Angažirali su me da Anni napravim frizuru kad je posjetila York 2016. godine. Govorila je na humanitarnom druženju. Njezina nećakinja, Ellie Wintour, ondje je studirala engleski jezik i pozvala je Annu. Bila sam uzbuđena i jako počašćena što su me pitali da joj radim frizuru, no na kraju je otkazala. Sljedećeg dana primila sam poziv da je Anna na putu prema meni. Izašla je iz automobila i kad je krenula stisnuti ruku mom suprugu Jonu, zgrabio ju je u veliki zagrljaj.
Malo je zastala, no uzvratila mu je zagrljaj. Ostala je oko pola sata, a zatim je otišla. Nismo mogli vjerovati da je prilagodila svoj raspored kako bi nam se ispričala na otkazivanju usluge. Najsmješnije je to što je Jon bio na vazektomiji uoči njezina dolaska i savjetovali su mu da nosi široku odjeću. - Neću nositi široke hlače za susret s urednicom Voguea, rekao je i uspio se ugurati u uske traperice. Na svu sreću, nije bilo nikakve štete.
Jo Elvin, urednica You magazina i bivša urednica magazina Glamour
Anna je zatražila sastanak sa mnom 2002. godine odmah nakon lansiranja magazina Glamour. To je bio prvi magazin manjeg formata, namijenjen da ga žene mogu nositi u torbici. Svi su rekli da nikad neće uspjeti, no postigao je veliki uspjeh i pokrenuo je promjene. I tako sam ustala u ranu zoru kako bih prije sastanka otišla frizeru. Došla je u moj sićušni i prilično mračan ured.
Nije skidala sunčane naočale. Bila je profesionalno uljudna, ali ne topla. Pohvalila je magazin i odmah prešla na posao. Sjećam se da je rekla: "Ne želim gubiti naše vrijeme", no obje smo znale kako je mislila da ne želi gubiti svoje vrijeme. Sastanak je završio nakon pola sata. Krenula sam je ispratiti, no vrlo oštro je rekla da će sama izaći. No zbog drvenih panela u hodniku bilo je teško otkriti gdje su vrata.
Gledala sam Annu kako luta hodnikom i očito ne može pronaći vrata. Kad ih je konačno pronašla, u tom je trenutku pored nje prošao naš dostavljač i rekao mi dovoljno glasno da i ona čuje: "K vragu, tko je vampirica koja upravo odlazi?". Poželjela sam umrijeti. Nekoliko dana poslije dobila sam njezino pismo zahvale koje je bilo vrlo toplo i ljubazno, pa mislim da možda ipak nije čula dostavljača.
Vanessa Friedman, modna urednica New York Timesa
Anna je krivac što nosim crvenu kosu. Imala sam 25 godina i radila sam u Vogueu. Ona je odlučila moju prljavo plavu boju zamijeniti crvenom u reportaži o glamuru. U to doba Linda Evangelista često je mijenjala boju kose i mislim da je to bila inspiracija. Na opće čuđenje, moja promjena je bila dobra i zadržala sam crvenu boju do danas. To je samo mali osobni doprinos tome koliko se modni svijet promijenio te kako se Annin ukus i sposobnost odlučivanja prelijeva na današnjicu.
Ne morate se slagati s njezinim odlukama, no nema sumnje da je ona napravila za oblikovanje mode i predviđala promjene te im se prilagođavala daleko više od poznatih influencera i svih njezinih kolega. Pritom je nagomilala toliku količinu moći u modnom svijetu da je nitko nije sustigao. Mislim da nitko ne može ponoviti njezin životni put, niti bi trebao.
Patrick Wintour, Annin brat
Anna ne voli samo odjeću, ona obožava svoju obitelj bez obzira koliko velika bila. Ništa je ne može razveseliti kao stol postavljen za objed na Long Islandu kad se okupi više od 30 članova obitelji - sinova, kćeri, unuka, braće, sestara, nećaka i nećakinja te ostale rodbine. Razumije svakoga od njih i učinit će što god može da im pomogne u životu.
Jemma Kidd, vizažistica i model
Annu poštujem najviše od svih ljudi. Njezina posvećenost detaljima, profesionalizam, odanost i ljubaznost te sposobnost da prepozna i njeguje talent je inspirativna. Postala mi je dobrom prijateljicom. Nikad neću zaboraviti kako je omogućila da mi nevjerojatni Christian Lacroix dizajnira vjenčanicu. To je bila haljina iz snova za svaku mladenku, bila je šik i romantična.
Plum Sykes, urednica u American Vogueu
Ne treba posebno naglašavati da je Anna među najmoćnijim ljudima u medijima, te da je apsolutno najmoćnija žena u svijetu mode. Nevjerojatno je da objedinjuje obje te strane, a istovremeno je inspirativan mentor za sve s kojima surađuje, uključujući i mene. Anna je nevjerojatno darežljiva kad je riječ o brizi za urednike, stiliste, pisce, dizajnere, glumce i kroz Vogue je stvorila neke velike zvijezde. Uvijek sam se pitala koja je tajna njezina uspjeha, no mislim da je prilično jednostavna: bira tim sa nevjerojatnim vještinama, angažira najbolje ljude i pusti ih da rade svoj posao. Ono što žele napraviti za nju je apsolutno najbolje, i to je ono što ona dobije na kraju.
Sarah Christine, modna urednica
Bila sam prisutna kad su aktivisti za prava životinja Anni Wintour u lice bacili pitu. Bilo je to u Parizu 2005. godine. Bila sam s kolegama kad se to zbilo. Anna je stajala posve sama, a s lica joj je curio šlag s pite. Kao niža modna urednica, bojala sam je se. Svi smo stajali i gledali, dok direktorica Elizabeth Walker nije umarširala noseći paket vlažnih maramica u Prada kutiji koju je izvukla iz svoje Gucci torbice. Bez riječi je pomogla Anni da se očisti, a dva dana poslije u ured joj je stigao veliki buket cvijeća s Anninom zahvalom.
POGLEDAJTE VIDEO SERIJAL 'ZENZACIJA' S IVANOM ŠARIĆEM:
Pokretanje videa...