Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
3 komentara

Ljekarna iz kuhinje: Piletina za bolji san, trešnja protiv bolova

Proteini jačaju koncentraciju, suncokretove sjemenke pamćenje, malo piletine svaki dan rješava probleme s nesanicom, a šalica zelenog čaja "odmara" vaše oči

Fotolia
Foto: Fotolia
3 komentara

Suncokretove sjemenke bogate su vitaminom E te štite neurone od posljedica stresa. Tako poboljšavaju pamćenje, a preporučuje se četvrtina šalice sjemenki svaki dan. 

Iako tablete pomažu u uklanjanju jakih bolova  i liječenju, donose i nuspojave. Umjesto tabletama svakodnevne boljke pokušajte izliječiti nekim od prirodnih sastojaka. Tako, imate li problema s koncentracijom, pomoći će vam jaje na dan. Proteini iz jaja održavaju vas budnima i koncentriranima, kao i kolin u žumanjku. On jača sposobnost mozga da šalje informacije ostatku tijela te istodobno održava strukturu staničnih membrana u mozgu. 

Imate li problema s nesanicom, u njezinu otklanjanju pomoći će vam oko 100 g piletine na dan. Aminokiselina triptofan iz piletine ili drugog mesa peradi pomaže tijelu u proizvodnji hormona spavanja melatonina. 

Zeleni čaj za odmorne oči

Šalica zelenog čaja na dan smanjit će natečenost očiju koja se pojavljuje zbog zadržavanja tekućine. Zeleni čaj djeluje kao diuretik.

Češnjak za bolju erekciju

Alicin iz zgnječena češnjaka smanjuje krvni tlak i povećava protok krvi te poboljšava erekciju. Dovoljni su češanj ili dva na dan u hrani.

Kelj usporava slabljenje vida

Pigmenti ksantofili iz kelja usporavaju makularnu degeneraciju koja izaziva slabljenje vida. Za što bolji učinak jedite šalicu kelja na dan. 

Narančom protiv starenja

Vitamin C pomaže tijelu u proizvodnji kolagena - proteina koji kožu održava elastičnom, pa jedite naranču na dan ili popijte 170 ml soka. 

Smeđa riža liječi depresiju

Ugljikohidrati iz riže reguliraju proizvodnju serotonina, koji kontrolira raspoloženje i smanjuje tjeskobu. Jedite šalicu kuhane riže na dan.

Trešnje ublažavaju artritis

Bombon ili dva od peperminta ili šalica čaja pomažu u rješavanju probavnih problema poput napuhanosti, grčeva, plinova i upalnih procesa u probavnom traktu. 

Polifenoli iz kore jabuke ublažavaju alergije i smanjuju kolesterol  

Manje problema s probavom imat ćete i ako jedete barem 500 g ribe na tjedan. Masne kiseline EPA i DHA iz ribe značajno smanjuju upalne procese, grčeve i bolove u trbuhu, a za najbolje rezultate jedite losos, sardine, skuše, tunu, pastrve i haringe. Bole li vas mišići, rješenje se krije u dvjema čašama soka od trešanja, a pijte ga ili jedite trešnje prije ili tijekom vježbanja. Trešnje sadrže iste protuupalne enzime kao i ibuprofen, no bez popratnih nuspojava na bubrezima ili u trbuhu. Također, zdjela trešanja na dan može ublažiti probleme s artritisom ili kroničnim glavoboljama. U izgradnji mišića pomaže i jabuka na dan. No jedite je s korom jer je bogata ursoličnom kiselinom, koja potiče proizvodnju dvaju hormona važnih za izgradnju mišića te također sprečava atrofiju mišića. 

Grožđem protiv bolova

Bole li vas leđa, u tome bi vam moglo pomoći grožđe. Šalica grožđa na dan potiče protok krvi do bolnih dijelova leđa već tri sata nakon jedenja.

Kikiriki i nervoza

Ako ne proizvodite dovoljno gama-aminomaslačne kiselina, mozak je skloniji razvoju nervoza. A kikiriki je izvrstan izvor glutamina, koji pomaže u stvaranju spomenute kiseline.

Špinat za lijepu i sjajnu kosu

Listovi špinata bogati su vitaminima A i C koji pomažu tijelu u proizvodnji sebuma - masne supstancije koja štiti kosu i daje joj sjaj ako se ravnomjerno izlučuje. Šalica špinata na dan pomoći će u održavanju lijepe kose, a isti učinak imaju blitva i brokula.

Bez infekcija uz borovnice

Šalica borovnica na dan smanjuje rizik od infekcije urinarnog trakta 60 posto. Tanini iz njih hvataju bakterije i ne daju im da izazovu infekcije.

Đumbir sprečava bol

Dodate li žlicu sušena ili dvije žlice sjeckana đumbira u hranu, primijetit ćete da su vam mišići opušteniji, a i zglobovi će vas manje boljeti. Gingeroli u njemu sprečavaju hormone koji izazivaju bolove.

Sok od rajčice protiv grčeva

Muče li vas grčevi u nogama zbog manjka kalija, pijte 300 ml soka od rajčice na dan i ne samo da ćete ubrzati oporavak nego ćete i smanjiti napadaje grčeva za deset dana, poručuju znanstvenici s kalifornijskog sveučilišta.

Obavezno liječniku ili ljekarniku

Pijete li lijekove, temeljito pročitajte uputstva i posavjetujte se s liječnikom. Hrana može umanjiti ili pojačati djelovanje lijekova - primjerice, biljna vlakna, a posebice pektin, usporavaju apsorpciju većine lijekova.

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message