Iako otvaraju mogućnost za upoznavanje novih ljudi, oni koji doista traže partnera preko interneta počeli su ih birati prema popisu traženih osobina, otkriva studija
'Na siteovima za spajanje nove partnere biraju kao odjeću'
Traženje partnera na internetu postalo je posve normalno, no u tom postupku gotovo da ni nema romantike, upozoravaju psiholozi. Nove partnere traže kao novu odjeća, otkrila je studija Sveučilišta Rochester New York, piše The Huffington Post. Kao što se odjeća pregledava i uspoređuje, tako čine i s profilima potencijalnih partnera. Pregledavaju ih i ocjenjuju, a sve su izbirljiviji i skloniji osuđivanju. Najviše pozornosti ipak usmjeravaju na zadovoljavanje vlastitih interesa.
- Popis poželjnih osobina koje traže u partneru oduvijek je navika samaca koji su u potrazi za ljubavlju. Ovog se naročito drže žene, koje rjeđe nego njihovi muški kolege, odustaju od popisa. Internet samo pojačava ovakav "potrošački mentalitet" jer omogućuje lako pretraživanje i traženje partnera s osobinama koje ste prethodno odredili - ističe stručnjakinja za veze dr. Pam Spurr.
Samci traže partnera koji u potpunosti zadovoljava njihove kriterije zbog čega već u startu odustaju od vrlo kompatibilnih ljudi. Odbacite li popis i prestanete misliti samo unutar zadanih okvira vrlo lako biste mogli naći nekoga s kim ćete "kliknuti", dodaje Spurr.
- Upoznavanje na internetu je stvorilo potrošački mentalitet zbog čega ljudi lakše osuđuju druge na temelju onoga što su o njima čuli ili pročitali. Trebali bi uzeti u obzir da ono što žele, nije i nužno ono pravo za njih - tvrdi životna trenerica Sophia Davis.
Nekoliko minuta na telefonu za razliku od poruke na chatu, pruža puno jasniju sliku o pojedincu s kojim pričate. To što vas ne zanimaju iste stvari ne mora nužno biti loše, jer bi se mogli jako dobro nadopunjavati. Osim toga, fizička privlačnost ne garantira dobru vezu. Zato prije nego što nekoga "otpišete", pokušajte razgovarati s njim. Možda ustanovite da ste vrlo slični, dodaje Davis.
Tzv. "online-dating" okuplja nešto više od 25 milijuna ljudi diljem svijeta, a drugi je najpopularniji način upoznavanja partnera nakon upoznavanja preko prijatelja. U 90-ima je manje od jedan posto populacije u SAD-a tražilo partnera na internetu, a desetak godina kasnije više od 37 posto, podaci su Sveučilišta Stanford.