Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
36 komentara

Ne pijete dovoljno vode? Ovo su posljedice i jako su ozbiljne

Uzmemo li u obzir da se ljudsko tijelo sastoji od oko 70% vode i da je neophodna za rad svih organa, posljedice dehidracije mogu imati ozbiljne i trajne posljedice

young housewife drinking water in kitchen
Foto: Ihar Ulashchyk
36 komentara

Što se događa s tijelom kad se ne unosi dovoljno vode? Nedostatak vode se prvo odražava na krv, koja postaje sve gušća i sve teže prolazi krvožilnim sustav. Posljedica usporenog krvotoka je usporeni dovod kisika i hranjivih tvari u organe.

Organi kao jetra i koža se sastoje od preko 60% vode i zato su najosjetljiviji na nedostatak vode. A prvi simptomi nedostatka vode koju čovjek osjeća su suha usta, nakon 5 sati osoba osjeća slabost i usporenost budući da ne dolazi dovoljno hranjivih tvari do mišića u tijelu.

Dreamstime | Autor: Dreamstime Foto: Dreamstime

Kada će se točno pojaviti prvi simptomi dehidracije ovisi o starosti osobe, spolu, težini i aktivnosti koje provodi. Što osoba ima manje kila to će lakše dehidrirati, isto kao i osobe koje se više fizički troše. Aktivni ljudi potroše oko 2 litre vode dnevno, a osoba teška 70 kilograma čak 0,2 decilitra po satu, prenosi Blic

POGLEDAJTE VIDEO: Ovako se voda pije pravilno

Posljedice nedostatka vode u organizmu su:

  • u prvim satima se najviše suše usta
  • nakon par sati se smanjuju psihičke sposobnosti - pada koncentracija, sposobnost reagiranja na poticaje i sposobnost pamćenja
  • u prvih pet sati se i pojavljuje slabost, raste tjelesna temperatura i ubrzava se puls
  • nakon deset sati postajemo nestrpljivi i pospani
  • nakon tri dana osoba pada u delirij te dolazi do simptoma opasnih za život kao nesposobnost gutanja, problemi sa vidom i sluhom i isušena i neosjetljiva koža

Foto: Dreamstime

Simptomi smrti od dehidracije su grčevi, natečeni jezik i bolovi kod mokrenja.

Doktori savjetuju da je dnevno potrebno unositi dvije, do dvije i pol litre vode u organizam. Naravno, količina ovisi o svakom čovjeku i njegovim potrebama i aktivnostima. Osoba koja trenira, ili se bavi fizičkim poslom, troši puno više vode i trebala bi unositi više tekućina u organizam do nekoga tko svoje dane provodi ispred računala.

 

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message