Lifestyle

Komentari 118

Ne znate promijeniti gumu na autu? Nije tako teško, evo kako

Ne znate promijeniti gumu na autu? Nije tako teško, evo kako

Iako je korištenje seta za krpanje gume mnogo jednostavnije od popravka gume, ovo rješenje je samo polovično jer pjena nije u stanju zakrpati bilo kakvu ozbiljniju rupu na gumi

Razna istraživanja provedena diljem svijeta posljednjih godina pokazala su da oko 60 vozača i vozačica ne zna promijeniti probušenu gumu. Kad su mlađe generacija u pitanju statistika je još poraznija – čak 75% "milenijalca" ne zna što bi napravili kada im se probuši guma.

Ova porazna statistika ima dva glavna razloga. Kao prvo, vozači se sve više pouzdaju u razne službe pomoći na cesti na koje su pretplaćeni te i kod najbanalnijeg problema, kao što je probušena guma zovu asistenciju. Drugi razlog mnogo je banalniji – većina novih automobila jednostavno nema rezervnu gumu.

Umjesto rezervne gume većina automobila u svojoj opremi ima set za krpanje gume koji se sastoji od električnog kompresora i pjene koja bi trebala efikasno zakrpati rupu u gumi. Proizvođači automobila se na taj potez odlučuju iz jednostavnog razloga – takav set je osjetno jeftiniji od rezervne gume pa su im troškovi mnogo manji.

Osim toga u automobilu zauzima mnogo manje mjesta pa je i prtljažnik automatski veći. Iako je korištenje seta za krpanje gume mnogo jednostavnije i manje fizički zahtjevno od popravka gume, ovo rješenje je samo polovično jer pjena nije u stanju zakrpati bilo kakvu ozbiljniju rupu na gumi, sve iznad rupe koja je veća od one kju napravi čavao u gumi jednostavno je nemoguće zakrpati. Osim toga, mnogi vozači ne znaju koristiti niti set za krpanje guma.

Postupak zamjene gume relativno je jednostavan no treba paziti na nekoliko detalja važnih detalja:

Zvuči jednostavno no mijenjanje kotača nije za svakog. Potrebno je upotrijebiti nešto više snage, a prljavština i znoj su zajamčeni.

Proces krpanja pomoću kompresora i pjene nije fizički zahtijevan i mnogo je jednostavniji, no može se razlikovati od uređaja do uređaja stoga je potrebno slijediti upute.

U osnovi on izgleda ovako:

Iako je ovaj postupak brži i jednostavniji od promjene gume, pomaže samo u malom broju slučajeva. Kod svake ozbiljnije rupe vozač će morati pozvati pomoć jer je sprej nije u stanju zatvoriti.

Najvažnije je, bez obzira na to koju metodu koristili, uvijek osigurati automobil prije nego što "krenete na posao", i pomaknuti ga što dalje od prometnice kako ne biste ugrozili druge vozače ili oni možda vas. Najopasnija je promjena na autocesti gdje vozilo treba maknuti što više desno na zaustavnu traku, po mogućnosti i potrebi čak djelomično i na travnatu površinu pored nje.

Najčitaniji članci