Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
0 komentara

Odluke o vježbanju jenjavaju? Otkrijte što možda radite krivo

Za stvaranja navika vježbanja potrebno je 28 dana, ali većina ljudi ako ne vide brze promjene odustaje prije 21. dana. Za vidljive rezultate izrazito je bitna i prehrana

Fotolia
Foto: Fotolia
0 komentara

Siječanj je najprometniji mjesec u godini za većinu fitnes dvorana jer se mnogi još uvijek drže novogodišnje odluke o vježbanju ili gubitku kilograma. No za stvaranja navike vježbanja potrebno je 28 dana, ali većina ljudi koji ne vide brze promjene odustaje već prije 21. dana, tvrde fitness instruktori. Mnogi, iako krenu u teretanu, ne mijenjaju svoje prehrambene navike pa ne mogu ni doživjeti velike promjene u prvih nekoliko tjedana.

Želite li vidjeti dobre rezultate, najprije poradite na prehrani, savjetuju treneri. To znači manje kalorija ili barem hranu bolje kvalitete. Treba jesti hranu kao što su jabuke ili sir, koja troši više energije iz tijela. Uravnotežena prehrana je prvi korak ka zdravom tijelu, a ako vam stvarno treba kriška pizze ili kineska hrana, jednom na tjedan to zadovoljstvo si možete priuštiti. 

Vježbanje mora biti zabavno

Osjećate li se bezveze dok vježbate, možete pronaći neku drugi oblik vježbanja koja će vas zabaviti i zadovoljiti. Gledanje na sat za vrijeme treninga definitivno nije dobar znak.

- Puno ljudi misli da je odlazak u teretanu jedina opcija. Kod vježbanja je riječ o tome da radimo nešto za sebe jer mnogi nemaju vremena zbog obitelji, posla i drugih obveza. Vježbanje zato treba gledati kao jedan sat koji posvećujete samo sebi - kaže trenerica Tracie Rogers.

Ne radite samo kardio vježbe

Ljudi se znaju žaliti kako ne vide nikakve promjene, a rezultate očekuju vježbajući na ergometru ili eliptičnim spravama, odnosno isključivo kardio vježbe. Treninzi snage pomažu u smanjenju masti, povećanju mišićne mase i efikasnijem sagorijevanju kalorija i treba ih zato primjeniti jednako kao i kardio vježbe. Zanemarivanje treninga snage posebno je specifično za žene, tvrde stručnjaci.

Fizičke aktivnosti koje uključuju jačanje mišića preporučaju se najmanje tri dana u tjednu za djecu i dva ili više puta za odrasle.

Nerealni ciljevi

Početak vježbanja ne znači da morate energično raditi sedam dana u tjednu. Neodrživi ciljevi stvaraju dodatni stres, koji može može natjerati na odustajanje od napora i povratak nezdravim navikama.

Prvi korak ka dobrom vježbanju su dva treninga na tjedan jer je bilo kakva vježba bolja nego ništa. Postavite realne ciljeve i pratite vaš napredak, savjetuju stručnjaci.

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message