Tajne dobre organizacije: Slavni chef zna kako bi bez dobrog plana u kuhinji zavladao kaos, a s njegovim se taktikama slažu znanstvenici i poslovni savjetnici
Plan slavnog kuhara Anthonya Bourdaina štedi vam vrijeme
Ako precizno odmjerite zalihe soli i mljevenog papra, pustite da maslac omekša do savršene teksture te stvari postavite na mjesto tako da ulje, vino i začine možete pronaći žmireći, znate tajnu uspjeha vrhunskoga kuhara, tvrdi chef Anthony Bourdain.
Mnogi poslovni savjetnici slažu se sa slavnim kuharom te kažu kako to vrijedi u svakoj profesiji.
- Vrlo je korisno imati planove ‘na papiru’, u bilježnici ili na nekom od elektroničkih uređaja - kaže Mirta Fraisman Čobanov, direktorica Partus centra za edukaciju i savjetovanje.
Kratkim svakodnevnim planiranjem možemo povećati svoju učinkovitost za čak 22,8 posto, odnosno uštedjeti petinu radnog vremena, pokazalo je istraživanje Sveučilišta Harvard koje je vodila profesorica Francesca Gino. A kako biste lakše vodili evidenciju obveza, poslužite se tehnologijom.
- Postoji niz aplikacija i servisa koji u tome mogu pomoći (npr. Google kalendar, Business Calendar za Android uređaje). Za one koji preferiraju papir i olovku, tu su dobri stari ukoričeni planeri - kaže Čobanov i dodaje:
- Ponedjeljak ujutro idealan je za provjeru tjednog plana, a svaki dan prije nego što počnete raditi, vizualizirajte najvažnije zadatke. Tako se mozak priprema za ono što treba učiniti i puno je veća vjerojatnost da ćete to ostvariti - zaključuje.
Prvo popis
Početak svakog radnog dana posvetiti organiziranju radnog vremena i zadatke poredajte po važnosti, kaže Ana Vuger, PR iz agenicije Dekra.
Red za e-poštu
Nakon popisa najvažnijih zadataka, posvetite se čitanju e-mailova i poruka. Odmah odgovorite na najvažnije.
Bez pogreške
Zadatke počnite rješavati jedan po jedan jer tako smanjujete mogućnost pogreške, napominje Vuger.