Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
7 komentara

Poslovni bonton novog doba: Slušanje, prezentacija i molbe

Gledam te, dakle slušam Uz iskazivanje poštovanja pokojim “hvala” i “molim”, u razgovoru treba gledati sugovornika u oči jer tako šaljemo poruku da slušamo

Dreamstime
Foto: Dreamstime
7 komentara

Preglasna zvonjava i razgovaranje na mobitel na prvom su mjestu nepristojnih navika koje si kolege međusobno zamjeraju, pokazalo je istraživanje tvrtke Emily Post Institute, koja se bavi razvojem standarda u komunikaciji. 

To može biti problem osobito ako se nadugačko razvežemo o privatnim problemima, pa kolege to moraju slušati. Stoga institut u svom poslovnom bontonu za 21. stoljeće savjetuje da biste u poslovnom okruženju trebali stišati mobitel ili ton postaviti na vibraciju, razgovarati tiše, a privatne razgovore obavljati nasamo.

- Teško je dati generalni savjet za ponašanje u poslovnom okruženju jer na to utječe osobna kultura. No izuzetno je važno da se znamo uklopiti u organizacijsku kulturu - kaže psiholog Boris Blažinić, ravnatelj IQ instituta za kvalitetu i razvoj ljudskih potencijala. Ako organizacijska kultura nije jasno definirana, ona je odraz vodećega kadra, pri čemu bi svaki zaposlenik trebao prepoznati model ponašanja koji je na snazi. To podrazumijeva da u tvrtki u kojoj su odnosi neformalni i kolege se dovikuju po hodniku o detaljima posla, morate donekle prihvatiti takav model komunikacije - pojašnjava Blažinić. 

Uz neka opća pravila, kod kojih je na prvome mjestu iskazivanje poštovanja prema kolegama ili klijentima (molim, hvala, oprostite i izvolite) te gledanja sugovornika u oči, kimanja glavom ili postavljanja potpitanja, da bismo pokazali da ga slušamo i želimo dobro razumjeti, važno je voditi računa o higijeni i odijevanju. 

- Svoju sliku trebamo graditi kao brend, što podrazumijeva ljubazan pristup, usklađivanje verbalne i neverbalne komunikacije, vjerodostojnost te kvalitetno slušanje. Ne samo da slušamo nego da čujemo što nam netko govori - kaže Ana Šimunović iz Ciceron komunikacija, tvrtke koja se bavi poslovnom edukacijom. 

Opći dojam 

Samo sedam posto verbalne prezentacije utječe na naš ukupan dojam, pa u vlastitu prezentaciju treba uložiti podjednak napor kao u pripremu prezentacije, ističe Ana Šimunović.

Dobra prezentacija

Pravila treba govoriti razgovjetno, mirnim tonom te se našaliti, kako bi se sugovornik opustio i doista vas slušao.

‘Molim’ 

Točno titulirajte onoga kome se obraćate e-mailom ili dopisom. ako tražite uslugu ili podatak, ne zaboravite napisati “molim”. Sastavite obrazac s kontakt-podacima kako se ne bi dogodilo da ih zaboravite poslati. 

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message