Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
7 komentara

Prečacima do zdravlja: Dobar doručak, siesta i žustra šetnja

Umjesto svježeg pojedite zdravo sušeno voće, a popodne uživajte u siesti jer čuva srce. Obilan doručak tjera kilograme, a redovite vježbe snage šećernu bolest

Fotolia
Foto: Fotolia
7 komentara

Činiti pravu stvar za zdravlje svaki dan ponekad se čini teško ili gotovo nemoguće, no postoje jednostavnije metode koje su jednako dobre. 

Idealno bi bilo pojesti od pet do devet porcija svježeg voća i povrća na dan kako biste tijelo opskrbili obiljem hranjivih tvari, vitamina i vlakana. Ako se toga ne možete pridržavati ili nemate pri ruci svježeg voća i povrća, jedite sušeno koje je također bogato vitaminima, a od smrznutoga bobičastog voća napravite smoothie. Povrće iz konzerve isto je dobar izvor vlakana. 

Idealno bi bilo i jesti ribu dvaput na tjedan jer je riba poput lososa, pastrve ili sardina bogata omega-3 masnim kiselinama koje smanjuju rizik od srčanih bolesti te jačaju imunitet.

No umjesto njih u prehranu možete dodati laneno i riblje ulje. Primjerice, začinite salatu lanenim uljem ili ga dodajte u zobenu kašu. Uzimajte omega-3 masne kiseline u tabletama, osobito ako bolujete od srčanih bolesti. 

Žustro

Šetnja sa psom ne čuva samo zdravlje nego i poboljšava fizičku formu.

Čuvajte srce i krvne žile

Idealno: Bilo bi poželjno vježbati 30 minuta svaki dan u tjednu ili barem svaki drugi dan jer takav režim pomaže u smanjivanju lošega te jača dobri kolesterol. Smanjuje i rizik od dijabetesa te srčanih bolesti.

Alternativa: Ne možete li vježbati pola sata na dan, najbolje što možete učiniti jest da triput na dan šećete po deset minuta jer takve manje aktivnosti imaju dobar učinak na zdravlje. Ako je intenzitet jednak onom 30-minutnog vježbanja, sagorjet ćete jednako kalorija.

Dodatni savjeti: 

  • Deset minuta od pauze za ručak potrošite na žustru šetnju
  • Penjite se stubama nekoliko puta na dan umjesto dizalom
  • Povedite prijateljeva živahnog psa u šetnju

Zadrijemajte popodne

Idealno: Žene koje spavaju manje od pet sati imaju dvostruko veću šansu da obole od povećanoga krvnog tlaka nego žene koje spavaju idealnih sedam sati, pokazalo je englesko istraživanje.

Alternativa: Ako se niste naspavali, odspavajte malo tijekom dana jer manjak sna utječe i na debljanje te slabi imunitet. Oni koji kratko zadrijemaju tijekom dana rjeđe će oboljeti od srčanih bolesti.

Dodatni savjeti: 

  • Lezite i odspavajte 20 minuta popdne ako se niste naspavali tijekom noći kako biste se "osvježili"
  • Odspavajte kratko kad dođete s posla kako biste što uspješnije suzbili posljedice izgubljenog sna
  • Napravite 30-minutnu siestu batem tri puta na tjedan te smanjite rizik od moždanog i srčanog udara te drugih srčanih bolesti za 37 posto

Doručak "tjera kilograme"

Iako je većini ljudi u dnevnom rasporedu teško pronaći vremena za fizičke aktivnosti, i vježbanje kod kuće pridonijet će boljem zdravlju, a mora biti redovito i umjereno.

Idealno bi bilo dizati utege najmanje dva puta na tjedan. Dizanje utega jača kosti, brže sagorijeva kalorije te smanjuje masne naslage na tijelu, što smanjuje rizik od koronarnih bolesti i dijabetesa, a sprečava i osteoporozu, pokazala su brojna istraživanja. 

No ako niste u mogućnosti to raditi ili ne volite takav način vježbanja, isprobajte vježbe u kojima se vaša tjelesna težina koristi kao otpor u jačanju mišićne mase. Kad god možete, radite trbušnjake i iskorake. Ako se ne možete prisiliti da redovito vježbate kod kuće, idite na jogu ili pilates, pa zamolite instruktora da poveća broj vježbi, osobito onih u kojima je vaše tijelo uteg. U jačanju kostiju pomažu i trčanje, plesanje te preskakanje užeta.

Obvezno prati ruke

Idealno: Ruke bi trebalo prati svaki put kad taknete neku površinu jer na njoj ima bakterija koje rukama prenesete na lice pa se možete razboljeti.

Alternativa: Ako nemate gdje oprati ruke, upotrijebite antibakterijski gel za suho pranje ruku ili vlažne maramice za dezinfekciju. Iako ne mogu zamijeniti sapun i vodu, vrlo su korisni.

Dodatni savjeti: 

  • Maramice su dobre, no dječje nemaju alkohola
  • Nosite sa sobom gel s najmanje 60 posto alkohola jer je učinkovit u birbi protiv bakterija

Doručak protiv debljanja

Idealno: Zdrav bogati doručak svaki dan trebao bi uključivati tri vrste hrane - mlijeko, porciju voća te dvije kriške pšeničnoga kruha ili jaje. Uz ove namirnice imat ćete energije do ručka. 

Alternativa: Osim što će vam dati energiju, zdrav doručak obranit će vas od debljanja te smanjiti šanse da obolite od dijabetesa. Ako ne stignete jesti zdravo, “zgrabite” brz doručak pa ga jedite na putu za posao.

Dodatni savjeti: 

  • Energetske pločice odličan su izbor, no prije nego što ih uzmete, pročitajte koliko imaju vlakana, proteina i kalorija
  • Uz jutarnju kavu priuštite si hranjivi voćni jogurt ili onaj s muslima i integralno pecivo

Čisti i zdravi zubi

Idealno: Zube bi trebalo prati poslije svakog obroka najmanje tri minute te čistiti zubnim koncem barem jedanput na dan kako biste uklonili bakterije te spriječili mogućnost kvarenja zuba, stvaranja karijesa te upala zubnog mesa.

Alternativa: Ako niste u mogućnosti prati zube nakon svakog obroka, od velike pomoći bit će vam vodica za ispiranje usta jer ubija i do 99 posto bakterija u zubima i usnoj šupljini. Nosite je sa sobom na posao, a ispirite zube njome dvaput na dan.

Dodatni savjeti

  • Žvačite žvakaće bez šećera koje povećavaju slinu koja ‘tjera’ bakterije
  • Čačkalicom istjerajte komadiće koje četkicom ne možete dosegnuti
  • Zubnim koncem očistite ono što ne možete četkicom i čačkalicom
Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message