Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
0 komentara

Pospanost tijekom dana liječe nove navike spavanja i vježba

Problem pospanosti tijekom dana obično počinje u noći. Loše navike spavanja često su uzrok dnevne pospanosti i mogu biti glavni razlog lošeg raspoloženja

Fotolia
Foto: Fotolia
0 komentara

Prekomjerna pospanost poznata i kao hipersomnia može prouzročiti probleme na poslu i kod drugih, svakodnevnih aktivnosti. Problem pospanosti tijekom dana obično počinje u noći. Loše navike spavanja često su uzrok pospanosti tijekom dana i mogu biti glavni razlog lošeg raspoloženja. Primijetite li te simptomi, pokušajte lijegati i dizati se u isto vrijeme svaki dan, uključujući i vikende. Ukoliko pak patite od nesanice pokušajte svaku večer pomicati vrijeme za spavanje 15 minuta ranije zbog postupnog prilagođavanja. Odraslim ljudima potrebno je u prosjeku sedam do devet sati sna, dok tinejdžeri trebaju punih devet sati.

Krevet za spavanje i seks

Neka vam krevet služi samo za spavanje i zato bi bilo dobro da izbjegavate čitanje, gledanje TV-a ili korištenje laptopa u krevetu. Žučnim raspravama također nije mjesto u krevetu. Krevet rezervirajte isključivo za spavanje i seks, sugeriraju stručnjaci.

Redoviti obroci pune tijelo energijom

Redoviti obroci jednako su važni kao i redoviti san. Doručak i ručak sprečavaju gubitak energije tijekom dana, što može pogoršati pospanost. Posljednji obrok dana pojedite dva do tri sata prije spavanja.

Aerobne vježbe za san

Redovita tjelovježba od 30 minuta na dan korisna je i za spavanje. Aerobne vježbe najviše će pomoći. Hodanje, trčanje, biciklizam ili plivanje dat će energiju, ali i izmoriti tijelo te ga pripremiti za lakše usnivanje. Vježba je dobra i jer pogoduje dobroj koncentraciji. No izbjegavajte vježbanje tri sata prije odlaska na spavanje jer se razina energije u tom razdoblju neće spustiti u tijelu zbog čega ćete teže zaspati. 

Složite svoje raspored

Ako mislite da si ne možete priuštiti sedam ili osam sati sna, pokušajte napraviti novi raspored i reorganizirati se. Možda možete neke aktivnosti obaviti ranije ili eliminirati zadatke koji nisu važni. Dovoljno sna pomoći će vam da bolje funkcionirate i obavljate sve dnevne aktivnosti.

Razlikujte pospanost i umor

Nemojte ići u krevet umorni jer vjerojatno nećete moći zaspati. Treba razlikovati osjećaj pospanosti i umora. Ako su vam oči klonule tada ste pospani. 

Dnevno drijemanje ne pomaže

Pokušajte ne drijemati kasno poslijepodne jer to može samo pogoršati dnevnu pospanost, a noćni san u potpunosti omesti.

Šalica toplog mlijeka za lakši san

Opuštajuće rutine prije spavanja mogu vam pomoći da se opustite i oslobodite od stresa. Meditacija, topla kupka, umirujuća glazba, šalica biljnog čaja ili toplog mlijeka olakšat će san. 

Poremećaji spavanja

Dnevnu sanjivost mogu prouzročiti i poremećaji spavanja. Nedijagnosticirani i neliječeni takvi poremećaji vjerojatno su najveći uzrok dnevnog umora i pospanosti. Njih također mogu uzrokovati i druge bolesti te lijekovi. Liječnici mogu pomoći i savjetovati bolje navike spavanja uz pomoć terapija i lijekova.

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message