Lifestyle

Komentari 1

Tijelo vas upozorava da sjedite previše, slušajte ga i krećite se!

Tijelo vas upozorava da sjedite previše, slušajte ga i krećite se!

Odmor i relaksacija su važni, ali dugotrajan sjedilački način života može rezultirati ozbiljnim i kroničnim zdravstvenim tegobama, pa je stoga važno pokrenuti se i živjeti zdravije

Ako svakodnevno većinu dana provedete sjedeći, riskirate zdravlje. Neki se simptomi možda čine kao sitni i nevažni isprva, ali tijekom vremena mogu se pretvoriti u ozbiljne tegobe, piše Healthguide.

POGLDAJTE VIDEO: Ako radite uredski posao, prošećite svakih pola sata

Evo koje vam sve opasnosti mogu prijetiti od sjedilačkog načina života.

1. Tjeskoba

Časopis BMC Health objavio je 2015. godine studiju o povezanosti tjeskobe i sjedilačkog načina života. Rezultati su pokazali da postoji poveznica, no na raspolaganju je premalo dokaza koji bi ukazali na točne mehanizme pokretanja tog stanja. Čini se ipak da što duže sjedimo tijekom dana, povećava se rizik od razvoja tjeskobe.

Kako biste popravili raspoloženje, provedite neko vrijeme na suncu. Izlaganje prirodnoj svjetlosti u trajanju od pet do 15 minuta podiže razinu hormona sreće serotonina.

2. Bolovi u leđima

Medicinski stručnjaci UCLA Health tvrde kako dugotrajno sjedenje može prouzročiti bolove u leđima, povećati pritisak na vrat, ruke i noge te pojačati pritisak na leđne mišiće i kralježničke diskove. Također, upozoravaju kako dugotrajno sjedenje neminovno vodi u iskrivljeno držanje tijela koje rezultira oštećenjem kralježnice.

Ako je vaš posao takav da zahtijeva dugotrajno sjedenje, pokušate nabaviti stol za kojim možete stajati makar dio tog vremena kako biste olakšali pritisak na kralježnicu i mišićni sustav.

3. Gubitak koncentracije

Znanstvenici su za potrebe studije objavljene u International Journal of Obesity tijekom tjedan dana pratili dnevnu rutinu 89 ispitanika koji su imali prekomjernu težinu. Ustanovili su da pojedinci koji su više od 20 minuta proveli sjedeći imaju teškoće sa fokusiranjem i lakše ih je omesti u poslu.

Ako se i vi susrećete sa takvim problemom, pokušajte raditi u intervalima od 20 do 30 minuta, a potom uzmite pauzu od desetak minuta. Tijekom pauze pokušajte vježbati ili se baviti nekom aktivnošću poput čišćenje ili šetnje.

4. Manja produktivnost

Budući da vas je lakše omesti, dugoročno sjedenje utječe i na snagu razmišljanja. Manja produktivnost može rezultirati osjećajem manje vrijednosti, a to će narušiti vaše poslovne rezultate. Manjak energije koji proizlazi iz sjedilačkog života u kombinaciji sa težim fokusiranjem i smanjenom produktivnošću vodi do osjećaja tjeskobe.

Prekinite začarani krug vježbama za mozak. Vježbajte jogu, plešite ili meditirajte uz tehnike disanja.

5. Pojava krvnih ugrušaka

Mount Sinai Healt System upozorava kako dugotrajno sjedenje može rezultirati stvaranjem krvnih ugrušaka u nogama. Ti ugrušci potiču duboku vensku trombozu, a ukoliko se otkinu i otputuju do pluća, mogu blokirati arterije i izazvati plućnu emboliju zbog koje riskirate otežano disanje, oštećenje pluća i smrt.

Ljudi koji mnogo vremena provode sjedeći pred ekranom računala, TV-om ili mobitelom imaju povišeni rizik od razvoja krvnih ugrušaka, a to je razlog više da se pokrenete i prošećete ili vježbate.

6. Debljanje

Vjerojatno vam ne trebaju znanstvenici kako bi vam rekli da dugotrajno sjedenje može rezultirati gomilanjem neželjenih kilograma, no svejedno ih je važno spomenuti. Ljudi sa sjedilačkim načinom života troše znatno manje kalorija od aktivnih pojedinaca. Ovisno o poslu kojeg obavljate sjedeći, možda ste skloniji i povećanom unosu grickalica ili konzumaciji brze hrane od aktivnih ljudi.

Ako imate problema sa održavanjem težine, isplanirajte svoje vrijeme i postavite si realne ciljeve. Pratite svoju aktivnost i pripazite kakvu hranu jedete, a dnevni napredak mogao bi vam pomoći da se osjećate bolje i promijenite životni stil.

7. Kraći životni vijek

Svi ovi simptomi sjedilačkog načina života mogu utjecati i na njegovo trajanje. Tjeskoba, krvni ugrušci i pretilost faktori su rizika koji skraćuju životni vijek, pa ukoliko vam to nije cilj, pokrenite se i okrenite zdravijem životu.

Ako vam je teško samostalno se motivirati, razmislite o priključenju različitim grupnim aktivnostima ili grupama na društvenim mrežama. Tjelovježba u društvu ili uz video vezu pomoći će vam da osjetite podršku koja vam treba i tako ćete svom životu dodati još koju godinu.

Zamijenite stolac stepenicama

Ako vas umara ideja o svakodnevnoj fizičkoj aktivnosti, nije nužno učlaniti se u teretanu ili odmah krenuti sa drastičnim promjenama. Pokušajte za početak nekoliko puta u danu popeti se do stana stepenicama umjesto liftom, a potom svakog tjedna dodajte još koji kat ili neku novu aktivnost kako bi stvari bile zanimljivije.

Iako se čini da je jednostavno sjediti po cijele dane, to stvara nezdravi stres za tijelo. Znanstvenici upozoravaju da nam je pokret važan za zdravlje i dugovječnost.

Najčitaniji članci