Obavijesti

Lifestyle

Komentari 3

Tradicionalisti, generacija Y i X te 'baby boomeri' na poslu

Tradicionalisti, generacija Y i X te 'baby boomeri' na poslu
1

Četiri stila komuniciranja, četiri pogleda na svijet, četiri posve različitih odnosa prema poslu stvaraju jaz među ljudima koji se uz razumijevanje može prevladati

VIDEO

Zbog duljega životnog i radnog vijeka, u 21. stoljeću prvi su se put u povijesti u tvrtkama istodobno našle čak četiri generacije zaposlenika. Tradicionalisti su rođeni između 1922. i 1945., “baby boomeri” između 1946. i 1964., generacija X između 1965. i 1980., a generacija Y između 1981. i 2000. No zbog različitih stavova prema poslu, moralnih vrijednosti i obrazovanja sukob je generacija neizbježan. 

Napredak tehnologije dodatno je produbio generacijski jaz, pa pripadnici različitih generacija preferiraju različite načine komunikacije s klijentima i kolegama. Tradicionalisti vole osobni kontakt s klijentom, “baby boomeri” radije kontaktiraju telefonom, generacija X mailom, a generacija Y mailom, tekstualnim porukama i chatom. Generacija Y i nešto manje generacija X prve su generacije zaposlenika koje su odrasle uz računala i internet. Zahvaljujući modernoj tehnologiji i interaktivnim medijima, ali i računalnim igricama razvili su nove načine umrežavanja i suradnje. 

Stoga na tržište rada dolaze poslovno umreženi, sposobni za obavljanje više zadataka istodobno te naoružani znanjem i vještinama kakve tradicionalisti i “baby boomeri” ne mogu ni zamisliti. Razlike između starijih zaposlenika i najmlađih su goleme, zbog čega često nastaju sukobi. Tradicionalisti se drže klasičnog stila rada te u potrazi za informacijama radije odlaze u knjižnicu nego surfaju internetom. Telefon upotrebljavaju u granicama, a mailove šalju i primaju isključivo u uredu, kao i “baby boom” generacija, kojoj internet služi isključivo za guglanje.

Tradicionalisti

Prednost im je dug staž i bogato radno iskustvo. Smatraju kako treba početi od dna i napredovati, a stjecanje iskustva radom smatraju najboljim obrazovanjem.

  • Odjeća: Formalno se odijevaju
  • Mjesto rada: Rade samo u uredu
  • Motivatori: Samopoštovanje
  • Ostajanje: Odanost
  • Tehnologija: Diktiraju dokumente, mail u uredu
  • Odnos prema klijentu: Osobni kontakt
  • Ciljevi u karijeri: Cijeli život grade karijeru u jednoj tvrtki

"Baby boomeri"

Tvrtkama donose svježu perspektivu, optimistični su i timski igrači te ne vole konfliktne situacije. Rad definira njihov osjećaj vrijednosti, ali i vrijednosti drugih ljudi.

  • Odjeća: Poslovno-ležerna, ali elegantna odjeća
  • Mjesto rada: Dugo rade, ali samo u uredu
  • Motivatori: Plaća
  • Ostajanje: Plaća
  • Tehnologija: Koriste se mailom u uredu, internet samo za guglanje 
  • Odnos prema klijentu: Telefonski razgovaraju s klijentima
  • Ciljevi u karijeri: Izgraditi savršenu karijeru

Generacija X

Ne žive da bi radili, nego rade da bi živjeli. Obrazovani su, kreativni, pozitivni te razmišljaju globalno. Smatraju kako uz dobre i svježe ideje ne moraju karijeru započeti od dna. 

  • Odjeća: Poslovno-ležerna, neformalna odjeća
  • Mjesto rada: Ured, kod kuće, vole fleksibilno radno vrijeme
  • Motivatori: Sigurnost
  • Ostajanje: Sigurnost/plaća
  • Tehnologija: Mobitel, internet, laptop, sami kreiraju dokumente.
  • Odnos prema klijentu: Mail, dostupni su 24 sata na dan
  • Ciljevi u karijeri: Izgraditi prijenosnu karijeru te steći nova znanja i iskustva

Generacija Y 

Moćna skupina koja očekuje da na poslu ima utjecaj te da poslodavac udovolji njihovim očekivanjima. odvažni su, uporni, društveni i moralni, propitkuju autoritete te se ne boje reći što misle. 

  • Odjeća: Sve u čemu se osjećaju udobno
  • Mjesto rada: Ured, kod kuće, vole fleksibilno radno vrijeme
  • Motivatori: Održavati privatni život
  • Ostajanje: Osobni odnos
  • Tehnologija: Kreiraju dokumente i baze podataka, služe se internetom, umrežavanjem, mailom, SMS-om, chatom
  • Odnos prema klijentu: Mail, tekstualne poruke, chat
  • Ciljevi u karijeri: Izgraditi nekoliko usporednih karijera, raditi nekoliko poslova istodobno

Svađaju se i zbog odjeće

“Baby boomeri” su na telefonu dostupni 24 sata sedam dana u tjednu te redovito provjeravaju glasovne poruke. No generaciji X posao je nezamisliv bez pametnog telefona i laptopa koji su im stalno pri ruci. Do informacija dolaze isključivo na internetu, baš kao i generacija Y, koja je u komunikaciji otišla korak dalje te osim mobitela i maila redovito upotrebljava i chat te poruke. A i poslovni ciljevi starijih i mlađih generacija uvelike se razlikuju. Lojalni tradicionalisti zadovoljni su na poslu koji obavljaju i žele izgraditi čvrstu karijeru u jednoj tvrtki. Posao im je na prvome mjestu, oni ne rade da bi živjeli, nego žive da bi radili.  To pokazuju i odjećom, pa će besprijekorno odjeveni prigovarati mlađim kolegama zbog ležernijeg odijevanja

“Baby boomeri” smatraju kako njihova posvećenost poslu i rad moraju biti nagrađeni. Na radnome mjestu drži ih plaća, no žele se okruniti i briljantnom karijerom. Njima radni dan počinje u 8 sati, a završava u 17 i upravo je to često kamen spoticanja između njih i novijih naraštaja kojima više odgovara fleksibilno radno vrijeme te povremeni rad od kuće. Uz prihod, generaciji X posao je važan jer joj daje osjećaj sigurnosti. Pripadnici te generacije žele brzo napredovati, pa se trude ovladati širokom paletom vještina i iskustava te izgraditi prenosivu karijeru koja nije vezana uz jednu tvrtku. Za tvrtku marljivo rade, no ako dobiju bolju ponudu, bez oklijevanja će prijeći na drugo radno mjesto. Vole fleksibilno radno vrijeme i neformalno radno okruženje te slobodu u radu. Vrlo im je važna dobra ravnoteža između poslovnoga i privatnog života. 

Pripadnici mlade generacije Y s većim će užitkom odraditi posao za kolegu ili šefa, u kojem vide prijatelja, nego za tvrtku. Oni usporedo grade nekoliko karijera radeći na više radnih mjesta istodobno. U radu im je potrebna fleksibilnost. Odgovara im i rad od kuće jer bez problema surađuju i s kolegama koje nikad nisu uživo upoznali.  

Generacija Y se nadopunjuje s tradicionalistima, a "boomeri s kreativcima generacije X

Prema nedavnom istraživanju, čak 70 posto starijih radnika odbacuje stavove mlađih kolega i misle kako su nesposobni, a 50 posto mladih smatra da je njihove starije kolege pregazilo vrijeme.

Iako se uvelike razlikuju, svaka generacijska skupina ima svoje prednosti, specifične sklonosti, očekivanja, uvjerenja i stil rada. Da bi se sve te kockice složile u skladan mozaik i svi zajedno profitirali, treba stvoriti multigeneracijsko radno okruženje u kojem se poštuju različitosti te svaka generacija može pokazati svoj potencijal. To je recept za povećanje produktivnosti, poticanje kreativnosti i radnog morala. 

Mlađe generacije treba upoznati sa željenim stilom rada te očekivanjima starijih kolega i nadređenih, no treba uzeti u obzir i njihova očekivanja. Preoptimistično je očekivati da će se generacijski jaz zatvoriti preko noći, no postoje efikasne tehnike za izgradnju mostova preko generacijskog jaza. Jedna od dokazano djelotvornih metoda je pokretanje programa mentorstva. “Baby boomeri” i generacija Y cijene povezanost s kolegama na poslu. “Boomeri” žele da se članovi poslovnog tima osjećaju kao obitelj, a generacija Y voli i na poslu biti okružena prijateljima. 

U ulozi mentora “boomer” dobiva priliku iskoristiti bogato radno iskustvo, a kolega iz generacije Y bit će zadovoljan jer od osobe kojoj vjeruje neprestano dobiva povratne informacije koje su mu važne. Slično se mogu naći i tradicionalisti, koji izrazito cijene timski rad i žestoki individualisti iz generacije X. Koliko god im je glavni pokretač natjecanje, radnici generacije X neće propustiti priliku za osobnim usavršavanjem radeći u timu. Važno je samo da tradicionalistima odaju priznanje za njihova dostignuća, a tradicionalisti bi morali pristati na manje formalno okruženje te generaciji X ne nametati svoje metode rješavanja problema. Tako će i veterani i kreativci stvoriti čvrsti tim u kojem je će i jedni i drugi profitirati. Da bi se generacijski jaz premostio, treba omekšati tvrda, stara pravila poslovanja i osuvremeniti način komunikacije. Stariji radnici koji se žale da su mlađi kolege drski i razmaženi trebaju sami ponuditi svoje mišljenje. Kako bi se izgradio čvrst most preko generacijskog jaza, i starije i mlađe generacije moraju se sresti na pola puta. Primjerice, stariji vole komunicirati telefonom, a mlađi SMS-om - kompromisno rješenje je komunikacija e-mailom.

“Boomeri” vole sastanke na dnevnoj bazi, a generacija Y voli rad od kuće - nađite se na pola puta te iskoristite mogućnost web konferencije. 

Kako ih motivirati

Tradicionalisti

Što žele čuti: ‘Cijenimo vaše iskustvo’

Noćna mora: Miješanje posla i privatnog 

Najteže im padaju iznenadni zadaci i improviziranje pa ćete ih najlakše dobiti na svoju stranu ako im u tome pomognete. Ne očekujte od njih da će vam odgovarati na SMS-ove ili mailove u slobodno vrijeme jer su im posao i privatan život strogo odijeljeni. No oni su pioniri timskog rada pa će se bez problema žrtvovati za druge.

"Baby boomeri"

Što žele čuti: ‘Vi ste nezamjenjivi’  

Noćna mora: Isključivanje   

Pravi su radoholičari. Kako žive za posao, od njih možete očekivati da će i “spavati” na poslu kad pritisnu rokovi. No zauzvrat traže da ih se uključi u sve dogovore i odluke. Zato ćete ih osvojiti ako ih pitate za mišljenje. Kako im je najdraža uloga “đavoljeg odvjetnika”, predstavite im zadatak kad je gotov i naći će detalje koji su vama možda promaknuli. 

Generacija X

Što žele čuti: ‘Napravi to kako god misliš da je najbolje’  

Noćna mora: Pravila i propisi

Najgore što možete napraviti radniku generacije X jest “disati mu za vratom”. No ako radite s njim, možete se osloniti na njegovu kreativnost i svaki zadatak će napraviti na nov način. Želite li mu pomoći savjetom, uvijek je bolje formulirati ga u konkretno pitanje. Na primjer: “Misliš li da će se ovako skratiti vrijeme izrade” umjesto: “Ovo će produljiti izradu”.  

Generacija Y

Što žele čuti: ‘Ti i tvoji kolege ćete promijeniti ovu tvrtku’  

Noćna mora: Šutnja 

Žele smislene zadatke od prvog dana karijere i vole izazove, a ubija ih rutina. No zato ako dobijete iznenadni zadatak, možete računati da će ga oni odraditi. Sjajno se slažu s tradicionalistima jer ih poštuju i voljni su od njih učiti. Ovisni su o povratnoj informaciji pa ćete ga “osvojiti” ako za svaki korak njegova zadatka kažete što mislite.   

Ženama X generacije prioritet je karijera, a ne obitelj i djeca


Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 3
VIDEO

Spremate se uplatiti srećku? Ovi savjeti serijskog pobjednika povećavaju izglede za dobitak
NJEMU JE UPALILO... SEDAM PUTA!

Spremate se uplatiti srećku? Ovi savjeti serijskog pobjednika povećavaju izglede za dobitak

Ove ideje i savjete su pobjednici koristili prije, a smatraju ih korisnima u lovu na dobitak. Nipošto nisu jamstvo za osvajanje nagrade, ali mogu povećati šanse za dobitak

Nikad nije oprao 'onu stvar', a spavao je s četrdeset žena?!
STRAVA I UŽAS

Nikad nije oprao 'onu stvar', a spavao je s četrdeset žena?!

Zach je odlučio posjetiti dr. Naomi Sutton uvjeren da ga je penis 'izdao' kad mu se počelo događati da zbog preuske kožice na vrhu spolovila ne može doživjeti orgazam
Dnevni horoskop za četvrtak 25. travnja: Rak neka odgodi bitne odluke, a Lavu sve ide od ruke
ASTRO PROGNOZA

Dnevni horoskop za četvrtak 25. travnja: Rak neka odgodi bitne odluke, a Lavu sve ide od ruke

Pročitajte dnevni horoskop za četvrtak 25. travnja i saznajte koga očekuje uspjeh na poslu ili u financijama, kakva je situacija na ljubavnom planu, ali i tko mora pripaziti na zdravlje