Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
14 komentara

Ušutkajte kritičara u sebi i uz promjenu fokusa se oslobodite

Rastereti mozak: Brinuli ste se u prošlosti? I što se dogodilo? Vjerujte u svoju snalažljivost i dajte brigama raspored pa ćete vidjeti da najgori scenarij nije tako crn

Fotolia
Foto: Fotolia
14 komentara

Jesam li ja normalna?, gotovo da nema žene koja si nije postavila ovo “žensko” pitanje. Zašto žensko? Kad se nađu u problemu, muškarci više vremena troše na razmatranje mogućih rješenja, a žene se “ubijaju” razmišljajući o uzrocima i mogućim lošim posljedicama, pojašnjava Barbara Annis, stručnjakinja koja proučava razliku između spolova. 

Žene iz dana u dan “repriziraju” događaje iz prošlosti koji ih muče, analiziraju gdje su pogriješile, što su trebale učiniti, a nisu, zašto su ljudi reagirali baš tako...  Uz pomnu introspekciju žene su zabrinute i zbog još neispričanih priča. Razmišljaju o tome što bi se moglo dogoditi u budućnosti, hoće li njihova egzistencija i sreća biti ugrožene te kako će mogući budući događaji utjecati na ljude s kojima žive i rade. Stalan stres preopterećuje pa mozak postaje talac negativnih misli. Ljudi počinju očekivati najgore scenarije, sumnjati u svoje odluke i žaliti zbog izbora. Ukratko, na sve oko sebe gledaju očima strogoga kritičara, što vodi preko ruba očaja. 

Oslobodite se napetosti te otkrijte jeste li zaglavili u prošlosti ili u kolopletu strahova od budućnosti. Ako ste zatočenik prošlih vremena, pokušajte odgonetnuti čemu vas vaš mozak pokušava naučiti. Iz najgorih situacija možete izvući najbolje pouke. Zapišite ono što vas muči te tako preselite iz misli na papir. Navedite i što ste iz njih naučili te se potrudite da u budućnosti ne ponovite pogreške. 

Ako ste zaglibili u kolopletu briga vezanih uz budućnost, postavite si pitanja: “Što je na kocki”, “Što mogu kontrolirati” te “Na koje događaje mogu utjecati”. Realno sagledajte koliko je taj najcrnji scenarij moguć i koje su eventualne posljedice. Odredite omjer između mogućih dobrih i loših ishoda te razmislite što ćete učiniti ako se ne ostvari ono što želite i usredotočite se na ono na što možete utjecati.

Oslobodite se napetosti

Dok ste preplavljeni lavinom adrenalina, ne možete promijeniti negativan način razmišljanja kojim si zagorčavate život. Da biste se opustili, udišite duboko iz trbuha te izdišite polako, sve dok ne osjetite da se vaše tijelo opušta. Razmišljajte o dragoj osobi do koje vam je stalo ili o nečemu zbog čega ste ponosni na sebe. Pustite da pozitivne misli preplave vaše srce i navucite osmijeh na lice.

Usredotočite se na svoj sljedeći životni korak

Aktivno planirajte sljedeći životni korak, čak i ako je riječ o sasvim malom koraku, te ćete osjećati da imate mnogo više kontrole. Dok razmišljate o tome što će se sljedeće dogoditi kada napravite nov korak, umjesto zabrinuti budite pozitivno znatiželjni. Imajte na umu da ste gospodar svog mozga samo ako preuzmete kontrolu.

Oslobodite se napetosti

Ponašajte se prema drugima onako kako biste željeli da se oni ponašaju prema vama. Umjesto stroge samokritike oprostite sebi što ste samo čovjek i što ste napravili neke ljudske pogreške u prošlosti te se pomirite s time da ćete praviti pogrešne korake i u budućnosti. Zavolite sebe sa svim svojim manama jer jedino tako ćete moći opraštati i drugima.

O tom problemu ću razmišljati kada dođe vrijeme

Umjesto da iz dana u dan satima razmišljate o problemima koji vas muče, dajte im termin. Odredite vrijeme koje je rezervirano za razmišljanje, a ako se brige ušuljaju preko reda, podsjetite mozak da ćete se tim problemom pozabaviti poslije.

Preispitajte brige iz prošlosti

Je li se ijedna od briga koje su vas prije mučile doista ostvarila? Ako jesu, prisjetite se kako ste se nosili s ishodom. Sagledajte jesu li nepredviđena i neočekivana iskustava dovela do ishoda koji je bolji od onoga koji ste očekivali. Prepustite se tijeku događaja vjerujući u svoju sposobnost.

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message