Lifestyle

Komentari 4

Uvrstite mungo grah u prehranu jer je vrlo hranjiv i čuva zdravlje

Uvrstite mungo grah u prehranu jer je vrlo hranjiv i čuva zdravlje

Mungo grah možete pronaći u trgovinama zdrave hrane, u obliku sitnog cijelog zrna graha. Zelene je boje, a prepolovljena zrna mogu biti žute boje i to je oblik pogodniji za probavu

Iako je kod nas slabo poznat, mungo grah vrlo je hranjiva mahunarka koja nosi i niz dobrobiti za ukupno zdravlje organizma. Kuha se puno brže od 'običnog' graha i ima nisku kalorijsku vrijednost, pa je koristan ako želite smršaviti. Istodobno, vrlo je bogat antioksidansima, proteinima i vlaknima, pa je vrlo vrijedna namirnica. Sadržava čak 42% željeza, 13% kalija i 65% magnezija u odnosu na dnevne potrebe.

POGLEDAJTE VIDEO: Ovo je tajni sastojak koji će učiniti da vaša juha bude još ukusnija

Tradicionalno, mungo grah često se koristi u Indiji i Kini, kao osnova za pripremu juha, variva, pa čak i kolača i raznih poslastica. No najčešće ga konzumiraju u ljetnoj juhi, za koju se vjeruje da rashlađuje organizam. 

Mungo grah možete pronaći u trgovinama zdrave hrane, u obliku sitnog cijelog zrna graha. Zelene je boje, s prepolovljenim zrnima žute boje. To je, u stvari, zeleni mungo bez ljuske, koji je pogodniji za probavu. Koristi se tisućama godina, kao lijek i u prehrani. 

Mungo grah: Čisti jetru, žuč i krvožilni sustav 

Osim u Kini, mungo grah je vrlo zastupljen i u jelovniku Indije. Prema njihovom tradicionalnom obliku medicine Ayurveda, mungo je vrlo ljekovita i važna mahunarka u prehrani. Ljetna juha preporučuje se kao vrlo hranjiva, ali i odlična za  prirodnu detoksikaciju tijela, jer pomaže u čišćenju jetre, žučne kesice i vaskularnog sustava od svih nagomilanih toksina, čak i od teških metala.

Uz to, poboljšava probavu i čuva zdravlje srca. Također, sprječava zadržavanje vode u tijelu, pa time regulira otoke i utječe na smanjenje tjelesne mase. Ako ga redovito jedete nekoliko dana, oslobodit ćete se viška vode i osjećati mnogo lakšim i poletnijim.

Ovu zdravu juhu za potpuni učinak detoksikacije možete konzumirati tri puta na dan, jedan dan u tjednu ili jedan vikend u mjesecu. Možete je jesti i cijeli tjedan, ili samo poneki obrok, kad dođe na red. 

Recept za ljetno varivo 

Juha od mungo graha može se pripremati na razne načine, samo od zelenog mungo graha, samo od žutog, tako da ih miješate,  ili uz dodatke drugog povrća, crnog i bijelog luka, mrkve, zelene ili crvene leće, tikvica, korabe, krumpira. Sve ovisi o tome kakvu kombinaciju želite i volite. Uz dodatak začina po ukusu, brzo možete spremiti vrlo ukusnu juhu ili varivo, koji će biti dovoljni za cjeloviti obrok, uz krišku tostiranog kruha.  .

Sastojci: 
- 250 grama mungo graha
- 1 manja glavica luka
- 2 mrkve
- 1 korijen peršina
- peršinov list
- sol, papar, curry, anis, komorač
- maslinovo ulje ili ghee

Priprema: Očistite  i sitno nasjeckajte glavicu crnog luka. Popržite ga na nekoliko kapi maslinovog ulja ili gheeja. Zatim očistite i nasjeckajte korijen peršina i mrkve te pomiješajte s lukom i lagano prepržite. Dodajte mungo grah,  povrće i ulijte vodu za kuhanje. Mungo grah kuhati 30 minuta, zatim dodati začine, promiješati i kuhati još 5 do 10 minuta, donosi portal Atma.

Ukusno varivo

Varivo s mungo grahom i povrćem odlično je rješenje za ljetni ručak ili večeru. 

Sastojci:

- 1.50 šalica graha mungo
- 4  rajčice
-  1 komad crvene paprike 
- 2 krumpira
- peršin 
-  2 režnja češnjaka
-  1 luk ,crveni
- 0.50 žličica kurkume 
- 0.50 žličica kima
-  0.50 žličica komorača u listićima
-  0.50 žličica korijandera
- 0.50 žličica đumbira u prahu
- 1 čili papričica
-  sol papar po želji
- 1.50 žlica maslinovog ulja

Priprema:  Mungo grah namočite preko noći. Ocijedite pa ga kuhajte u posoljenoj vodi 25 min. Papriku, luk i krumpir narežite na kockice, rajčicu na kriške, a češnjak na tanke ploške. Na maslinovom ulju pržite luk dok ne postane staklast, dodajte češnjak i začine, kratko popržite. Dodajte papriku i krumpir, podlijte sa malo vode u kojoj se kuha grah. Pirjajte 15 minuta. Nakon 15 minuta dodajte rajčicu, mungo grah i vode od kuhanja da prekrije polovicu povrća. Kuhajte još 10 min, dodajte začina po potrebi.

Najčitaniji članci