Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
0 komentara

Vjerovat će vam više ako upamtite suradnikovo ime

Uz maštovite asocijacije lako je upamtiti bilo koju informaciju, zato trenirajte mozak da čim čujete neko ime, odmah stvorite 'neprikladnu’ asocijaciju

fotolia
Foto: fotolia
0 komentara

Ljudi se više koncentriraju na ono što će reći, nego na ono što čuju i zato slabije pamte imena. Naročito u nekoliko sekundi upoznavanja gdje ime ulazi u kratkoročnu memoriju, ali ne dolazi do dugoročne. Memorija funkcionira putem asocijacija, a svaki dio povezan je s nekim drugim. Pri pamćenju imena to je vrlo lako iskoristiti, stoga odmah nakon što čujete nečije ime povežite ga s nekom asocijacijom. Ono što vam prvo padne na pamet najčešće je asocijacija koja se najbolje pamti. Sugovornik može imati smiješnu kravatu, zube, brkove ili se jednako zove kao i vaša prijateljica. Sljedeći korak je vizualiziranje sugovornika zajedno s 'pričvršćenom’ asocijacijom, jer lakše se pamti ono što si predstavljamo i vizualno i verbalno. Svi ovi koraci u mislima traju samo sekundu dvije, a važno je znati da što je asocijacija smješnija, lakše će se upamtiti, a usput vas može i dobro zabaviti.

Uz koncentraciju i svjestan napor, ime je lako upamtiti
Pri upoznavanju često nema vremena za stvaranje maštovitih asocijacija, naročito ako se upoznajete s više ljudi. Tada je dobro usporiti s razgovorom, a  nakon što čujete ime, koncentrirajte se da ga upamtite, gledajte sugovornika u lice, a ime  zatim u u kratkoj replici obavezno ponovite: “Drago mi je što sam te upoznala, Ivane”. Ako je moguće, ime koje želite upamtiti ponovite barem tri puta, pri upoznavanju, u razgovoru i prilikom rastanka od sugovornika. Na kraju je dobro i tijekom sljedeća dva dana ime ponoviti jer se 80  posto novih informacija gubi u roku od 48 sati. U suprotnom one se upisuju u dugoročnu memoriju koja je mnogo trajnija. Pamćenje imena, naročito u poslovnoj komunikaciji stvara kod sugovornika više povjerenja i sigurnosti u odnos.

Važno je i kako zvuči
“Kako se ono zoveš”, zvuči nepristojno i grubo stoga je bolje: “Oprosti, ali zaboravio sam ti ime, možeš li mi ga ponoviti?”. Izgovorena s prikladnom intonacijom, ovakva rečenica pokazuje iskren interes prema sugovorniku

Neobično se lako pamti
Asocijacija povezana s imenom može se vrlo lako i 'pojačati’. Kravata sugovornika može postati puno veća, može dobiti živopisne  boje, a ako se pokrene, čovjek kojeg želite upoznati može  vrlo lako i poletjeti.



Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message