Ugodno pedaliranje: Bicikl rekreativci ne moraju platiti više od 2500 kuna. Pri kupnji pazite na visinu rame, tip kotača, sjedalo i kočnice na kojima se ne štedi
Vodič za pronalazak idealnog bicikla uz savjete znalaca..
Prije kupnje bicikla morate odlučiti što želite, kako i gdje se želite voziti te koliko ste novca spremni uložiti, objašnjava Ivan Horvatić, dugogodišnji biciklistički rekreativac i vlasnik servisa bicikala Ciklobox u Zagrebu.
Brdski bicikli, cestovni, BMX, kruzeri, gradski ili cross, za sve postoji savršeni bicikl.
- Kvalitetan gradski bicikl stoji od 1500 do 2000 kuna, brdski koji ne zahtijeva previše održavanja do 2500 kuna, a oni koji žele agresivniju vožnju moraju paziti na kočnice i drugu opremu pa se cijena penje iznad 3000 kuna - govori Horvatić. Dodaje da puno ljudi kupuje brdski bicikl jer im izgleda lijepo, a voze ga u gradu, što nije njegova namjena. Zbog toga se često žale na neudobnost sjedala, grčeve u rukama, pa i bol u koljenima. Brdski bicikli su dizajnirani kako bi najbolje savladavali nepravilne terene. Široke gume namijenjene su šumskim putevima, makadamu i kamenjaru, dok će na ravnicama i u gradu tražiti puno veću energiju i napor vozača. Svaka kategorija bicikla ima i svoju vrstu sjedala koja se razlikuju po nagibu kralježnice.
- Za brdski bicikl sjedala su uska i izgledaju neudobno, ali nisu jer je njihovo težište na rukama i nogama, a ne na sjedenju - objašnjava.
Gradski bicikli su, s druge strane, dizajnirani za ugodnost.
- Na njima baš sjedite pa sjedalo mora biti široko i mekano. Između su trekking ili cross bicikli koji nastoje pomiriti razlike između te dvije vrste bicikla pa sjedalo nije ni preusko ni preširoko - ističe Horvatić.
- Ne gledajte marku bicikla. U specijaliziranim dućanima će vam pomoći izabrati ono što vam treba - savjetuje Horvatić.
Prvo što će vas pitati je koliko ste visoki jer to ovisi o pravilnom odabiru veličine bicikla.
- Proizvođači na rami imaju označenu visinu u inčima, centimetrima ili poput odjeće s oznakama S, M ili L. Ako ste na granici između dvije veličine, najbolje je odabrati veći bicikl jer ćete inače morati više dizati sjedalo te time geometrija i položaj tijela neće biti dobri - kaže.
Na prevelikoj ili premaloj rami i sa krivo podešenim sjedalom tijelo će biti u pogrešnom položaju što će izazvati bolove u leđima, vratu, ramenima, grčeve i osjećaj utrnulosti u rukama.
- Za pravilnu visinu sjedala, sjednite na bicikli i ispružite nogu na pedalu. Peta se mora oslanjati na pedalu smještenu u najniži položaj - objašnjava najbolji hrvatski biciklist, Robert Kišerlovski i dodaje da ako sjedalo nije dobro podešeno ili je bicikl previsok mogu stradati tetive i koljena.
Važne su i kočnice na biciklu
- Najbolji su hidraulični diskovi, a trebalo bi izbjegavati mehanički jer je od njega puno bolja dobro podešena v-kočnica - govori Horvatić. Kaže da su inače pakne kočnica na gumama pa zbog vremena i temperature ili vlage ona može malo popustiti, a kod hidrauličnog diska neće.
- Za normalnu vožnju Maksimirom ne treba vam hidraulična kočnica niti bicikl sa više od sedam brzina - savjetuje i dodaje da za dugovječnost bicikla treba samo malo ulja za podmazivanje kojim jednom mjesečno treba premazati lanac.
Paziti na čelik
Izbjegavajte čelične kotače jer se vrlo lako savijaju.
Dva bicikla u jednome
Ako na brdski bicikl stavite uže gume, možete ga lakše voziti u gradu.
Najbolje od najboljeg
Karbon je čvršći i 30 posto lakši od aluminija, a koristi se u izradi okvira za profesionalne bicikle.
Trekking
Inačica je brdskog bicikla koja je geometrijski malo izmijenjena pa je idealan i za grad i za šume.
Dvostruki zid
Kotač s dvostrukim zidom daje puno veću čvrstoću i manje su šanse da će se savinuti.
Kišerlovski: Ne zaboravite na pribor za male kvarove
Prije duljih tura treba polako početi s treningom i stalno povećavati, ali i smanjivati kilometražu. No ne smije se zaboraviti ni odmor jer je on jako bitan, savjetuje najbolji hrvatski biciklist Robert Kišerlovski (28). Za sigurnu vožnju, naglašava, treba biti koncentriran, a žuljeve i bol riješit će biciklističke hlačice koje imaju prišiven jastučić.
- Uvijek morate imati svjetlo, alat i zakrpu koja može pomoći u stisci, ali je bolje imati rezervnu gumu, inače zovite doma da dođu po vas - zaključuje uz smijeh.
Biciklom do posla štedite vrijeme i čuvate zdravlje
Osim ako se ne pripremate za Tour de France, trening vam za gradsku vožnju ne treba, nego predznanje o prometu, govori Darinka Jug.
Odlazak biciklom na posao ili u grad na kavu je idealno, jer nakon višesatnog sjedilačkog posla njime zadovoljavamo i potrebnu fizičku aktivnost, smatra Jug.
U gradu uvijek poštujte pravilo desne strane
U gradskoj vožnji morate znati prometna pravila i uvijek voziti desnom stranom. Na to nitko ne misli pa dolazi do komplikacija kod mimoilaženja, objašnjava Darinka Jug iz udruge Moj bicikl. Dodaje kako ljudi u prosjeku prođu 10-ak kilometara, a bicikliste veseli što tako izbjegavaju stres i gužve u prometu.