Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
3 komentara

Znanost 2010. otkriva genom neandertalca

Znanost bi 2010. mogla odgovoriti kakvi su bili naši preci, stvoriti umjetan život i više nego prije rabiti alternativne izvore energije

web
Foto: web
3 komentara

Leži li u ljudima mali neandertalac, u 2010. predstavljat će više od novogodišnjeg vica ili uvida u drevnu spiljsku zabavu. Vrlo je vjerojatno da će tijekom sljedeće godine biti otkriven genom 'Homo neanderthalisa’, a “rupa” od šest milijuna godina (između nas i čimpanza), biti će popunjenija. Neandertalci su živjeli u Europi prije oko 500,000, a zadnji su nestali prije 20,000 godina. Znanstvenici se nadaju kako će osim objašnjenja što ljude čini ljudima, doći i odgovori zašto su neki predebeli, neki polude, a neki skloniji primjerice gripi. Osim pogleda u prošlost, izgledan je i onaj prema budućnosti. Genetičar Craig Venter najavio da će 'oživiti’ prvu sintetički stvorenu staničnu bakteriju koja će moći razviti vlastiti DNK. Synthia bi u 2010. mogla ugledati svjetlo dana.

Struju proizvode zrcala pa čak i ispušne cijevi

Čak 60 solarnih tanjura postavljenih u Arizoni opskrbit će energijom 202 doma u 2010. Sličan plan usvojili su Teksas i Kalifornija. Termoelektrični uređaj postavljen na ispuhu BMW-ove serije pet i na Ford Focusu, uštedjeti će više od osam posto goriva i također doprinijeti očuvanju okoliša.

Ponovno uskrsnuće električnog auta

Iako je General Motors financijski opasno posrnuo, Chevrolet Volt će nakon zime ipak stići na tržište. Ovog hibrida pogonit će litij-ionska baterija punih 65 km, a zatim će stvar u svoje ruke uzeti klasičan motor s četiri cilindra. 2010. iz Nissana stiže Leaf, prvi čistokrvni električni auto koji će se serijski proizvoditi. U Leafea će se udobno smjestiti čak petero ljudi, a jednim punjenjem će prevaliti nešto više od 160 km. Maksimalna brzina je 140 km/h.

Svemirske rakete na putu za muzej
Herojsko razdoblje space shuttleova bliži se kraju. U svemir su poslane tone hardvera i stotine ljudi. Ove skupo “staro željezo” zamijenit će modernije i lakše letjelice (poput turističkog Virgina). Svemirom će letjeti  i novi teleskop, moćniji od Hubblea.

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu