Izrađujete li nakit i želite li taj svoj hobi podignuti na višu razinu, budite sretni što živite u današnje vrijeme
Naime, nakit je toliko univerzalan proizvod da vam je potencijalno tržište cijeli svijet, ne postoje nacionalna, rasna, dobna ili spolna prepreka da se nekom svidi neki vaš komad nakita (i da mu ga vi prodate). Jednako je neograničen doseg interneta, kojim možete lako doprijeti do očiju kupaca na drugom kraju svijeta. Također, na internetu niste ograničeni kao kod fizičkog izloga, nego možete prezentirati baš sve proizvode koje želite. Prodaja nakita jedan je od najpopularnijih online biznisa, prema portalu Statista 2016. godine je 29 milijuna ljudi dnevno naručilo neki komad nakita putem interneta.
Izbor digitalne platforme
No za početak morate izabrati digitalnu platformu za prezentaciju, jer čak i ako ste napravili svoju web stranicu, pa ste prisutni na internetu, bilo bi poželjno da ju promovirate na društvenim mrežama. Dakle, neizbježno je otvaranje profila na društvenim mrežama za koje smatrate da su relevantne za vaš biznis. Najlogičniji su kandidati Instagram, Pinterest i Facebook, a preporuka je da odaberete onu mrežu koja će najbolje predstaviti vaše proizvode i gdje ćete lako komunicirati s ljudima koji su za njih zainteresirani.
Fotografije prodaju
Koju god društvenu mrežu odabrali i gdje god online svoje radove prodavali, najvažnije su vam fotografije, oko kojih se isplati potruditi. Stoga evo nekoliko savjeta u vezi s njima:
- ne stavljajte previše komada na jednu fotografiju kako bi svakkomad dobio pozornost koju zaslužuje
- izložite nakit ovisno o situaciji: ako ciljate na tinejdžere, izložite mnogo varijanti i boja, a ako je riječ o formalnoj prigodi, izložite nekoliko elegantnih komada
- komade koji se mogu nositi zajedno grupirajte u setove
- razdvojite nakit po kvaliteti i cijeni te moderne od vintage modela
- izaberite jednostavnu pozadinu koja je u kontrastu s komadom koji prezentirate
- poigrajte se svjetlom lampe kako biste unijeli dramatiku u fotografiju
- želite li biti originalni, umjesto klasičnih stalaka za nakit koristite predmete iz domaćinstva kao što su lijepe šalice, zdjelice, kalupi za kolače; objesite ogrlice na prozor, vješalicu za kapute i slično.
- ako ne koristite stalak, stavite komade nakita na snop knjiga, to originalno rješenje zasigurno će privući pozornost
S kime možete surađivati?
Do ciljane publike online je najlakše doći suradnjom s infuencerima, no u početku vjerojatno nećete biti zanimljivi onim najpopularnijim, niti ćete ih moći platiti. Pročešljajte stoga društvene mreže u potrazi za onim zasad manje poznatim, koji su zapravo u istoj situaciji kao i vi. Također možete surađivati s ljudima iz sličnih djelatnosti, primjerice modnim dizajnerima, recimo tako da zajedno organizirate online nagradne igre. Razmislite i o izlaganju na sajmovima (koji za početak ne moraju biti svjetski poznati, nego gradski ili kvartovski) - oni će vam osim prezentacije ponude omogućiti i susrete s potencijalnim suradnicima. Pametno je također kontaktirati i zainteresirati novinare modnih i lifestyle medija da o vama pišu, što ćete postići tako da im pošaljete besplatne primjerke.
Informiranje
Svaki poduzetnički pothvat počinje analizom konkurencije, od koje možete mnogo naučiti. Uložite trud i po internetu potražite najbolje primjere u branši. Štoviše, konkurenciju pratite kontinuirano, kao i trendove koji usmjeravaju interes (vaše) publike. Nemoguće je biti previše informiran, kao što je potrebno i stalno učiti čime god se bavili. Iskoristite stoga sve pogodnosti što nam ih digitalne platforme i tehnologije donose da biste uspješno poslovali u ovom lukrativnom području.