Native sadržaj

Komentari 82
'TKO JE NJEMU DAO VOZAČKU?!'

Koja vas od ovih vozačkih navika najviše živcira?

Skretanje bez pokazivača smjera, 'nabijanje na rep', korištenje mobitela tijekom vožnje... Sve su to situacije s kojima se vozači svakodnevno susreću na cesti. Koliko ovakva praksa iritira druge i narušava sigurnost prometa, pročitajte u nastavku

Većina vozača barem jedanput na dan, u sebi ili naglas, prokomentira tuđu vožnju riječima: ''Ma tko je tebi dao vozačku?!''. A razloga za to na našim cestama ima napretek - od nabrijane slalomske vožnje, silovitog pritiskanja papučice gasa, nekorištenje pokazivača smjera do ugodnog čavrljanja poznanika zavaljenih preko prozorskog stakla dok drugi vozači strpljivo čekaju da nastave vožnju.

Ovakve reakcije dio su naše svakodnevne prometne (ne)kulture, pa iako neke nisu zabranjene prometnim pravilima, potencijalno su opasne za sigurnost sudionika u prometu.

Raspitali smo se koje prometne navike najviše iritiraju vozače. Ako se pronađete među spomenutima, možda sljedeći put kad sjednete za volan dvaput razmislite prije nego što izvedete neki manevar ili zakunjate na semaforu.

Automobili koji se 'nabijaju na rep'

Trenutak u kojem u vožnji netko priđe preblizu važem prtljažniku spada među najiritantnija ponašanja vozača. Ovakva vožnja prilično je opasna jer ako dođe do iznenadnoga kočenja, sudar je neizbježan. Ako ste odlučili nekoga prestići, za to postoje jasna pravila, uz uvjet da ne ugrožavate druge u prometu.

Staro ''pravilo 2 sekunde'' kaže da biste od vozila ispred sebe morali voziti na udaljenosti od dvije sekunde. A koliko su dvije sekunde u metrima, to ovisi o brzini kojom vozite. Pri 80 km/h, primjerice, dvije sekunde bile bi 44 metra, kaže HAK. Spomenimo i to kako Zakon o sigurnosti prometa na cestama propisuje kazne za prespore vozače kao i za one koji ubrzavaju dok ih drugo vozilo pretječe.

Tipkanje po mobitelu

Jedan od, nažalost, najčešćih uzroka nesreća, nakon vožnje pod utjecajem alkohola, jest korištenje mobitela u vožnji. Osim što vrludaju cestom iz jednog u drugi trak, vozači koji koriste mobitel voze sporije nego što je dozvoljeno, pa često rade i nepotrebne prometne gužve. A sve se to, pretpostavljamo, događa zbog prevelike želje za "multitaskingom", odnosno želje da se što više stvari obavi istodobno, ne misleći pritom na sigurnost ostalih sudionika u prometu.

Dakle, ako ste previše zauzeti, dovoljno je samo instalirati bluetooth slušalicu ili spojiti mobilni uređaj s automobilom kako biste se javili bez korištenja ruku, koje su vam, ipak, neophodne za vožnju automobila. Ili, jednostavno, zaustavite vozilo na prigodnome mjestu i odgovorite na poziv. 

'Kraljevi' parkiranja

Blokiranje prilaza, parkiranje na nogostupima tako da umirovljenici, trudnice i roditelji s kolicima moraju hodati kolnikom, nepropisno korištenje invalidskih mjesta ili parkiranje preko dva parkirališna mjesta izazivaju gnjev apsolutno svih susjeda, a to nikako ne želite.

Osim što ćete završiti na stupu srama na svim postojećim društvenim mrežama, najvjerojatnije ćete pronaći čestitku komunalnog redara od 400 kuna na vjetrobranskom staklu. Neki će na (za novčanik) bolan način saznat da pauk nije samo životinja i da može odnijeti automobil.

Mislite na druge, budite onaj ''simpatični'' a ne onaj ''bezobrazni'' susjed/susjeda.

Biciklisti na prometnicima

Za pohvalu je da su mnogi s dolaskom lijepog vremena automobile zamijenili biciklima. Prije svega, misle na svoju kondiciju i zdravlje te brinu za okoliš. Međutim, ono što nije dobro jest da su u mislima i dalje u svojem automobilu, pa bicikl voze ravnopravno s ostalim vozilima na četiri kotača. Takvo ponašanje stvara prometne gužve i čepove, a kad tome pridodamo nekorištenje ručnih znakova pri skretanju ili prelascima u drugi trak, postaje jasno zašto su mnogi sudionici u prometu ljutiti baš na njih. 

Nekorištenje žmigavaca

Svako vozilo na cesti opremljeno je pokazivačima smjera ili, narodski rečeno, žmigavcima - s razlogom. Ta zgodna mala ručka na volanu ključan je instrument sigurnosti, a omogućuje drugim vozačima da unaprijed znaju namjeru vozača tako da mogu na vrijeme reagirati.

Jedno američko istraživanje objavilo je da čak 42 posto vozača ne koristi pokazivače smjera jer nemaju dovoljno vremena učiniti to u vožnji. Oko 25 posto njih tvrdi da ne pale žmigavac jer su lijeni, a 17 posto se pohvalilo kako povremeno zaboravlja isključiti žmigavac. Zanimljivo je da žmigavce prilikom promjene prometnog traka ne uključuje čak 63 posto muškaraca. Mislite li da je takva praksa i kod nas?

U cilju da promet teče brže i bez nepotrebnih čekanja, koristite žmigavce! Štedite svoje i tuđe vrijeme i živce pa će svijet biti ljepše mjesto za život.

Upaljena duga svjetla 

Vožnja noću nosi mnoge rizike zbog ograničene vidljivosti, a jedan od najvećih rizika je kad vozač koji dolazi ususret ostavi upaljena duga svjetla. Vozača, biciklista ili pješaka iz suprotnog smjera to može zaslijepiti. Zakon kaže da je obaveza svakog vozača isključiti duga svjetla i koristiti kratka svjetla prije mimoilaženja s drugim vozilom.

Policija je u Kini takve vozače počela kažnjavati tako što ih tjera da cijelu minutu gledaju u svjetla svojeg vozila, piše OddityCentral. S ovakvom metodom preodgoja vjerojatno bi se složili i mnogi naši vozači.

Kako stati na kraj neodgovornoj vožnji?

Kako bi spriječili neodgovorno ponašanje u vožnji i poboljšali kulturu vožnje, LAQO je osmislio program prevencije LaqoPrevent i na taj način omogućio svojim korisnicima da se pridruže promicanju odgovornog ponašanja u prometu. Najbolji vozači mogu osvojiti vrijedne nagrade, a samo neke od pogodnosti su 20% na Kasko uz ugovaranje Obveznog osiguranja, 5% na jednokratno plaćanje i 50% bonusa. Više o ovom programu saznajte ovdje.