Native sadržaj

Komentari 90

Sardine po Pažaninu: Otkrijte kako popularni chef priprema ove zdrave i ukusne ribe!

Sardine po Pažaninu: Otkrijte kako popularni chef priprema ove zdrave i ukusne ribe!

Sardine sadrže dvostruko više vitamina D od jaja, prirodan su izvor kalcija te su bogate omega-3 masnim kiselinama. Zato vam donosimo dva jednostavna recepta sa sardinama u pripremi chefa Ivana Pažanina

Mediteranska je dijeta prema Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji 1994. godine proglašena idealnim modelom prehrane. Smatra se jednom od najzdravijih dijeta na svijetu, a mi smo pravi sretnici jer je tipična upravo za naše podneblje. Maslinovo ulje, vino, povrće, limun, ružmarin i neizostavna riba samo su neke od zdravih mediteranskih namirnica.

Primjerice, konzervirane sardine odličan su izbor jer su lako dostupne i jednostavne za pripremu. Sjajan su izvor omega-3 masnih kiselina, koje pomažu u uklanjanju negativnih učinaka hormona stresa kortizola. Također su bogate proteinima, kalcijem i vitaminom D, kojeg sadrže dvostruko više nego jaja. Zato će vam chef Ivan Pažanin pokazati kako iskoristiti sardine u ukusnim, ali jednostavnim jelima.

Složenac s patlidžanima i sardinama

Konzervirane sardine spremne su za konzumaciju, ali ih se također može dodati u recepte s drugim namirnicama. Ivan Pažanin pokazat će vam kako sardine iskoristiti u ukusnom složencu s patlidžanima, koji je gotov za samo 15 minuta.

Uz sardine i patlidžane, potrebne su vam rajčice, trapist ili neki drugi polutvrdi sir, svježi peršin i bosiljak, masline, a za dodatne okuse sol, papar, češnjak i, naravno, maslinovo ulje. U videu pogledajte kako je Pažanin pripremio ovaj ukusni složenac.

Salata od sardina sa skutom i slanutkom

Sljedeći recept ne uključuje nikakvu termičku obradu, a riječ je o ukusnoj salati od pikantnih sardina sa skutom i slanutkom. Među sastojcima se našlo i jedno iznenađenje, a to je naranča. Za pripremu ove salate potrebno vam je samo pet minuta.

Za salatu će vam još biti potrebni matovilac, salatni krastavac, cherry rajčice, zelene masline, nar i tostirani listići badema, a za ukusni preljev iskoristite med, limunov sok, maslinovo ulje i malo soli. U videu pogledajte pripremu ove sočne salate sa slatkim notama.

Ribu je preporučljivo jesti barem tri puta na tjedan, bilo da je riječ o svježoj ili konzerviranoj. Sardine, odnosno srdele, hrane se isključivo planktonima, što znači da sadrže manje razine žive nego ostale ribe. Bilo da ih pripremate u salatama, složencima ili uštipcima, sardine su male ribe koje triba ist naveliko!