Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
članak

Avion udario u jato galebova i sletio u polje: 'Pilot je heroj!'

Ruski mediji proglasili su pilota Damira Jusupova "herojem", a mnogi uspoređuju taj čin sa slijetanjem zrakoplova U.S. Airwaysa na rijeku Hudson 2009. godine. Američki avion tada je udario u jato gusaka

Komentari 35 Prikaži odgovore
Popularni
  • Popularni
  • Od najstarijeg
  • Od najnovijeg
  • Avatar drakula1985
    drakula1985

    Svaka ti čast

    Četvrtak, 15.08.2019. u 10:18
  • Avatar Northrop
    Northrop

    Rekao bih cak da je ovo bilo teze od slijetanja na Hudson. Pravo je cudo da nitko nije poginuo

    18 Četvrtak, 15.08.2019. u 10:29
    • Avatar Tone

      Tone: Ti bi rekao ? Sletanja-klizanja u "kukuruzište" je bilo i biti će. To je izuzetno neugodno sljetanje ali neuporedivo sa sljetanjem na "vodu"! Za sljetanje na vodenu površinu treba biti ČAROBNJAK. Avion je predviđen za sljetanje na tvrdu površinu, bez ...prikaži još! z izvučenih kotača. Srećom je to bilo taman tamo gdje je trebalo jer su motori bili ugašeni. Kada avion sljeće na "vodu", zaljepi se ko muha na govno i raspadne se. Idealnom kombinacijom brzine, kuta i nagiba može se desiti ono što se jednom desilo i teško da će se ikada ponoviti sa avionima kakve danas koristimo.

      Odgovori Četvrtak, 15.08.2019. u 14:24
    • Default avatar - Prva Proleterska

      Prva Proleterska: Jašta da je teže , voda je mekan medij i kod takve brzine gladak a zemlja tvrdi i ne može se Hudson nikako uspoređivati sa ovim ćinom !

      Odgovori Četvrtak, 15.08.2019. u 14:46
    • Avatar sjever s

      sjever s: Tako je Tone,postoje jos slijetanja na vodu i skoro svi su zavrsili raspadom aviona,to stvarno mora biti idealna pozicija aviona da ne dode do raspada. Primjer da avion dotakne vodu samo malo prvo krilom slijedi lom a to je samo ...prikaži još! o jedan od parametra...

      Odgovori Četvrtak, 15.08.2019. u 16:19
    • Avatar sjever s

      sjever s: I ovom pilotu svaka cast

      Odgovori Četvrtak, 15.08.2019. u 16:21
    • Avatar Northrop

      Northrop: Tone, postoji vise uspjesnih slijetanja na vodu, guglaj garuda indonesia flight 421. I da, mali avioni mogu vrlo lagano sletiti u kukuruziste bez zrtava, ali ovdje je u pitanjz veliki putnicki avion i pravo je čudo da je uspio tako ...prikaži još! sletjeti na neravnu povrsinu. Ali dobro ja sam samo iznio svoje misljenje, btw student pilot sam

      Odgovori Četvrtak, 15.08.2019. u 16:32
    • Avatar Tone

      Tone: Northrop: poznato je prisilno slijetanje zbog požara, blizu Pariza (linija iz Brazila za Pariz), kada su se svi putnici ugušili u dimu a piloti i jedan putnik koji je došao u pilotski prostor, preživjeli jer su otvorili prozorčiče, no slijetanje ...prikaži još! u kukuruzište, tehnički je prošlo bez problema unatoč izuzetno loše vidljivosti zbog dima. I to je proglašeno jednim od podviga za ono vrijeme na žalost bez preživjelih putnika. Ponavljam, avion je predviđen za slijetanje na trup a tvrda podloga neuporedivo je za to pogodnija od vode. Na vodu se može sletjeti malim avionima koji lete i na malim brzinama i sa reletivno malim dodirnim površinama. Moje mišljenje nije važno pored opće poznatih činjenica.

      Odgovori Četvrtak, 15.08.2019. u 21:25
    • Avatar stiven

      stiven: Griješite ako mislite da je voda pogodnija od kukuruzišta,ipak za ovakvo prisilno ateriranje kukuruzište je idealno mjesto,skoro da bolje i ne postoji,zato i mnogi strucnjaci ga uspoređuju gotovo isto kao i pista za sletanje

      Odgovori Četvrtak, 15.08.2019. u 22:11
    • Default avatar - Prva Proleterska

      Prva Proleterska: Velika razlika je sljeteti na vodu sladku , gdje nema valova a ubitačno sleteti na valovito more .

      Odgovori Petak, 16.08.2019. u 02:40
    • Avatar Tone

      Tone: Prva Proleterska: misliš a očito pojma nemaš ! Znanje nije nasljedno, stiče se učenjem a i tada uspjeh nije "osiguran". Eventualni valovi bi mogli biti samo prednost jer bi površine u međusobnom dodiru bile bitno manje što bi rezultiralo manjim ...prikaži još! silama koje lome-komadaju avion odnosno došlo bi možda do povoljnog pada brzine koji bi bio manje razoran i rezultirao tako da prelaz iz letenja u plutanje ne bude koban.

      Odgovori Subota, 17.08.2019. u 16:37
    • Default avatar - Prva Proleterska

      Prva Proleterska: Da, u more je teže sletjeti , jer tamo ima i stabala drveća , kolko hoćeš . Ko da je ovdje birao , gdje će sljetjeti , Sletio je tamo , gdje je avion mogao i dokle je bio brzinom ...prikaži još! još plovan. Pilot nije birao teren , nego je teren birao avion i sama sreća , da je bilo kukuruzno polje tabla od 2 km a da pilot nije ni znao ima li koji stablo na toj njivi ili ostavljen traktor ! A vi prićajte priću i dalje ! Samo budala bi išla šmirglovat avion pun goriva po zemlji ! Ako bi morao birati , ja biram jezero kao lakše !

      Odgovori Subota, 17.08.2019. u 21:48
    • Avatar Tone

      Tone: Prva Proleterska: nemaš pojma o tim stvarima pa ti je i logika takva ! Jezero je lakše samo tebi i to samo zato jer pojma nemaš !

      Odgovori Nedjelja, 18.08.2019. u 13:10
    • Default avatar - Prva Proleterska

      Prva Proleterska: Da je rijeka jezero i mirno more lakše , dokaz je Hudson . Nemojete mi sada opisivat onu nesreću , sa otetim avionom , kojemu je nestalo goriva i gdje su stradali putnici , koji su si još u kabini ...prikaži još! i napuvali prsluke pa se utopili. Da su bila na tom vašem lakše pristati na zemlji , samo tri stabla , ostala bi samo crna fleka od gareži ! Kupi si simulator , pa probaj pristati na Reaganu sa Learjetom 45 , bez kuke onda se javi nekome sa 16.000 sati na simulatoru.

      Odgovori Nedjelja, 18.08.2019. u 20:54
    • Default avatar - Prva Proleterska

      Prva Proleterska: Što se tiće tvojih valova , e taman će ići tebi u pravi kut ! Šta ti još treba ? Vjetar 2 bofora a more najviše 3 i ti pravokutno na val ! Zaboravljaš , da ništa od toga ne ...prikaži još! biraš ti , nego avion samo pada i da ti je prvo i jedino održati brzinu potrebnu za jedrenje a to odlućuje onda o svemu ostalom. Biraš teren ? E moj K ga biraš i zato radije idem na vodu nego na zemlju , jer zemlja nije samo njiva , nego šume , planine , objekti itd.

      Odgovori Nedjelja, 18.08.2019. u 21:05
    • Avatar Tone

      Tone: Prva Proleterska: zar ti je tako teško shvatiti da na vodi nema "sljetanja" već raspadanja ! Uspopravanje je prebrzo-prenaglo da bi konstrukcija aviona to mogla izdržati. Zato sam rekao hipotetski da valovi mogu samo pomoći, jer isprekidani kontakt s vodom ...prikaži još! može usporiti avion i povećati mu šanse da se ne raspadne. Uglavnom ako se iskusnim pilotima, sa velikim putničkim avionima, dozvoli neka biraju teren za sljetanje na zemlji i teren za sljetanje na vodi. Oni koji sljeću na "zemlju" imaju barem 100 puta veće šanse, u stvari oni, ako mogu birati teren, slijeću sasvim sigurno, skoro kao na pistu, uz nužno oštečenje donjeg djela zrakoplova. Na vodu se nemože sljetati (govorimo o normalnim putničkim zrakoplovima), osim čarobnjaka sa izuzetnom srećom !!!

      Odgovori Ponedjeljak, 19.08.2019. u 14:59
    • Default avatar - Prva Proleterska

      Prva Proleterska: Ovdje pričamo o sljetanju , koje bira avion a ne pilot !!! Malo ste zabrljali temu ! Ne radi se o Tower mi imamo problem tražimo No. 1 emergency landing . Tu nema izpuštanja goriva , nema ništa a ispod ...prikaži još! pitaj boga kakav teren , šuma , zgrade , brdo , dalekovodi . E sad te pitam gdje bi radije da avion stane i poćne padati.

      Odgovori Ponedjeljak, 19.08.2019. u 23:14
    • Avatar Tone

      Tone: Odustajem ! Očito nisi u stanju prihvatiti osnovne fizikalne zakone ! NA VODU NEMA SLIJETANJA !!! Kada avion pada spasa nema a tema je slijetanje na čvrsti teren kojeg pilot ovisno o visini aviona može donekle birati kao najmanje zlo, a ne padanje.

      Odgovori Utorak, 20.08.2019. u 10:09
    • Avatar sjever s

      sjever s: Slijetanje na vodu kada nema drugih mogućnosti.

      Odgovori Utorak, 20.08.2019. u 10:48
    • Default avatar - Prva Proleterska

      Prva Proleterska: Tone @ samo ti možeš birati izgleda gdje ćeš pristati 90 tona BEZ MOTORA sa visine 500 f. Kad avion gubi visinu , gdje piše da i pada . Onaj 747 je bez goriva dojedrio 200 nm do Kanarskih otoka ...prikaži još! . Izgleda da samo ti možeš pristati a da avion ne gubi visinu . Ovdje je bila tema - Šta je bolje u tim slućajevima , na zemlju ili na rijeku , kad nemaš nikakav izbor , nego te vodi avion . . Ja još jednom na rijeku . Kad već vagaš šta gdje je bolje , pitam te a šta da je bila ispod njega Moskva ?

      Odgovori Utorak, 20.08.2019. u 11:05
  • Default avatar - matej55
    matej55

    bogato nagraditi pilota i njegovo znanje i iskustvo koristiti za poducavanje drugih pilota

    2 Četvrtak, 15.08.2019. u 10:54
    • Default avatar - franjo54

      franjo54: Pilotu nema vece nagrade od spasenih zivota to se nikakvim novcem nemoze platiti

      Odgovori Četvrtak, 15.08.2019. u 11:18
    • Default avatar - ajetodoo

      ajetodoo: Kakva nagrada, pa to mu je posao. Inače, putnici imaju običaj zapljeskati pilotu prilikom uspješnog slijetanja(prilikom neuspješnog vjerojatno nemaju razlog, a nisam na takvom bio ni prisutan). To pljeskanje nijednom pilotu baš ne imponira, dapače, djeluje im uvredljivo, uz najbolju namjeru "publike".

      Odgovori Četvrtak, 15.08.2019. u 14:38
  • Default avatar - franjo54
    franjo54

    Bravo za pilota to moze napraviti samo najiakusniji. Da je spustio kotace svi bi poginuli

    Četvrtak, 15.08.2019. u 10:49
  • Default avatar - marinahodak1@gmail.com
    marinahodak1@gmail.com

    Hvala na prisebnosti pilota I na nijednom izgubljenom zivotu...👏🏾👏🏾👏🏾😇

    Četvrtak, 15.08.2019. u 11:05
  • Default avatar - Perica12
    Perica12

    Obzirom da su ruski civilni piloti uglavnom bivši vojni, ovakva vještina i nije neočekivana.

    Četvrtak, 15.08.2019. u 13:47
  • Default avatar - ajetodoo
    ajetodoo

    Nisu ni ona polja kukuruza oko Velike Gorice bez veze. Bilo je i tu slijetanja, doduše malih aviona.

    Četvrtak, 15.08.2019. u 14:33
  • Default avatar - Prva Proleterska
    Prva Proleterska

    Prazna Caravella JAT-a je sljetela bez putnika u kukuruzište jedno 3km od piste Surćina tamo negdje 1980g. Prvo JATovo sletanje, isto kao ovo u Rusiji , dogodilo se 8. lipnja 1951. godine na liniji Frankfurt- München- Beograd. U zraku goreći ...prikaži još! i avion se uspio spustili na livadu i nitko od 60 putnika nije bio povrijeđen . Znaći u svojoj zemlji 2 ista slućaja a ćudimo se drugima !

    Četvrtak, 15.08.2019. u 15:08
  • Default avatar - copyright
    copyright

    s galebovima je nadam se sve u redu?

    1 Četvrtak, 15.08.2019. u 10:26
  • Avatar histria0@yahoo.com
    histria0@yahoo.com

    Pilotu čestitka, a galebe Putin šalje u Sibir.

    Četvrtak, 15.08.2019. u 15:02
  • Default avatar - lolita 29
    lolita 29

    Svaka cast ali nema guzica i duda pa nema ni komentara!!

    Četvrtak, 15.08.2019. u 10:47
  • Avatar PinkFloyd
    PinkFloyd

    Je*em ti airbus kojem par galebova ugasi motore.

    2 Četvrtak, 15.08.2019. u 10:38
    • Default avatar - marinahodak1@gmail.com

      marinahodak1@gmail.com: Svakom modelu samo jedna ptica napravi shranje......🙃

      Odgovori Četvrtak, 15.08.2019. u 11:11
    • Default avatar - Prva Proleterska

      Prva Proleterska: Nisu motori znamke Airbus nego 2xCFM International LEAP 1A engine a možda od RR ili Pratt& Whitney

      Odgovori Četvrtak, 15.08.2019. u 15:17
  • Ne slažeš se? Komentiraj!

    Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.
Message