Djeca u bjelovarskom vrtiću rade vjetrenjače od papira i prave valove u posudi s vodom kako bi shvatili djelovanje prirodnih sila te kako ih se može koristiti
Daroviti klinci u vrtiću uče sve o solarnoj energiji: Kroz igru
Dječji vrtić u Bjelovaru već godinama ima poseban programe za darovitu djecu.
Ove godine s naprednim klincimna rade na projektu obnovljivih izvora energije. Djeca rade vjetrenjače od papira i prave valove u posudi s vodom kako bi shvatili kako djeluju prirodne sile.
- Svaki korak naprijed je veliki korak za djecu koja bi trebala od najranije dobi paziti na okoliš i tražiti alternativne izvore. Kako se radi o djeci u dobi od pet godina, onda se tempo prilagođava njihovu interesu. U suprotnom djeca bi odustajala i to bi moglo kod njih razviti negativan stav. Naš projekt rada s daravitom djecom zaživio je prije 15 godina kad su odgojitelji prošli posebnu edukaciju za rad s darovitima. U početku nam je pomogao i Grad Bjelovar kupnjom potrebne didaktike - objasnila nam je Dijana Matoš, psihologinja u vrtiću.
Nakon što steknu osnovna znanja o energiji Sunca i vjetra, djeca iz vrtića nastavit će raditi na projektu s učenicima nižih razreda osnovne škole. Klincima iz bjelovarskog vrtića najviše se svidjelo kad su uz pomoć odgojiteljica napravili papiranate vjetrenjače i demonstrirali kako one rade. Svi su redom bili oduševljeni kad su u nju puhali. Bili su oduševljeni i pokusom s valovima koje pravi vjetar. U veliku posudu s vodom stavili su papiranate brodiće. Vodu posudi su sami uzburkali rukama i gledali kako se brodići valjaju po valovima.
- Kad jako puše vjetar, onda se brod na moru klima jer su veliki valovi. Može se potopiti, a ako ima morskog pasa, onda on pojede ljude – rekli su gotovo u glas Niko, Tin, Gabrijel, Erin, Bruno, Lucija i ostali petogodišnji mališani, dok je njihova “lađa” u lavoru tonula. Nakon što u suradnji s osnovnoškolcima savladaju elementarna znanja, djeca će se povezati s učenicima srednje škole, da bi na kraju tog ciklusa kod njih gostovali studenti, koji će im pokazivati kako čovjek od obnovljivih izvora može stvoriti nešto korisno, a da se pri tome čuva okoliš.