Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
27 komentara

Dobit će otpremnine: Prosječno one iznose 160.000 kuna bruto

HAC je krenuo u postupak u kojem će ukinuti 40 od 90 šefovskih pozicija u tvrtki, a svi zaposleni na njima će biti premješteni na niža radna mjesta. To bi trebalo biti dovršeno do kraja ovog mjeseca

Zgrada Hrvatskih autocesta
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
27 komentara

Jedan radnik na naplatnoj kućici Hrvatskih autocesta ili onaj koji radi na održavanju ceste ima iznad sebe točno osam nadređenih šefovskih pozicija. A ti šefovi imaju svoje pomoćnike, tajnice... 

HAC je u početku svog osnivanja bio tvrtka koja je rekordno brzo sagradila autocestu do Splita, ali se u međuvremenu prometnula u leglo klijentelizma, nepotizma i izvlačenja novca. Deseci procesa se još vode za krađu na autocestama i zapošljavanje preko političkih veza još uvijek traju. Pravomoćnih presuda je beznačajno malo. 

REZULTATI DUBINSKOG SNIMANJA HAC ukida 40 od 90 šefovskih pozicija, a 140 ljudi je - višak!

Ali sada bi bi konačno, nakon nekoliko godina godina praznih obećanja, konačno HAC trebao biti restrukturiran, smanjiti broj šefova i administracije, te napraviti korak ka boljem upravljanju. Ako se i to ne izjalovi kao dosadašnji pokušaji. 

HAC je krenuo u postupak u kojem će ukinuti 40 od 90 šefovskih pozicija u tvrtki, a svi zaposleni na njima će biti premješteni na niža radna mjesta. To bi trebalo biti dovršeno do kraja ovog mjeseca. 

Nakon toga, do kraja godine, iz administracije bi trebalo otići 140 ljudi. 

Direktor Boris Huzjan nam je potvrdio da kreću u tu prvu fazu restrukturiranja, a sljedeće dvije godine su na promjena sustava naplate, te promjena načina održavanja autocesta. 

Hrvoje Jelavić/Pixsell NOVE OZNAKE Prvi uvodimo 3D signalizaciju za krivi smjer na autocestama

- Želimo učinkovitiju tvrtku i sve radimo u suradnji sa Svjetskom bankom. Nitko od radnika neće završiti na ulici, svi će imati pravo na otpremnine - kaže Huzjan. 

Otpremnine su izdašne, prosječno po 160.000 kuna bruto, što naravno zavisi od mjesta na kojem je zaposlenik radio. Godišnja ušteda bi ipak bez ovih 140 zaposlenih u administraciji trebala biti viša od 26 milijuna kuna. No, nakon toga tek slijedi automatizacija naplate. Kako će se naplaćivati cestarina još nije konačno odlučeno. HAC trenutačno zapošljava oko 2700 radnika.

Podsjetimo, Vlada SDP-HNS je planirala monetizaciju pa ga je razdvojila na dvije tvrtke, pa je time povećala broj administracije, a primjerice nedostaje vozača. Ova Vlada je spojila tvrtke, a na ruku joj je išao prolazak krize i mogli su dobiti jeftinije kredite  s dužim rokom otplate inače bi HAC zbog tereta dugova bio pred propašću. Samo na kamatama im ostaje 240 milijuna kuna. Ali Svjetska banka zato traži i ovo restrukturiranje. 

Sindikalist Mijat Stanić se slaže sa restrukturiranjem.

- Kada smo i skupljali potpise protiv monetizacije, rekli smo da je moguće da HAC bude uspješan ako se i finanancijski i organizacijski restrukturira. Godinama je tvrtka bila politički plijen i izmišljala su se radna mjesta. Nadam se da će sada od problema, postati uzor - kaže Stanić. 

Ukupni prihodi HAC-a lani su bili 2,4 milijarde kuna i povećali su se zbog dobre turističke sezone. Troše na sebe 1,8 milijardi kuna, ali zbog kredita koje moraju vraćati, nemaju dobit.

Tema: Hrvatska

Možda vas zanima i ovo:
Message