News

Komentari 2

EU u borbi protiv dezinformacija

EU u borbi protiv dezinformacija

Kompanije za digitalno oglašavanje morale bi utvrditi kriterije za postavljanje oglasa i provjeravati stranice na kojima se oni postavljaju, predlaže Europska komisija

Facebook, Google i drugi tehnološki divovi moraju uložiti više napora kako bi što više ograničili izvlačenje materijalne koristi iz širenja dezinformacija uz pomoć oglasa, smatra Europska komisija.

Platforme bi trebale postrožiti kriterije za objavu sadržaja, a moraju ga i strože analizirati u slučaju monetizacije i dijeljenja prihoda od oglasa kako bi blokirale aktere koji sustavno objavljuju tekstove označene kao dezinformacija, prema dokumentu EK u koji je Reuters dobio uvid.

Iste obaveze vrijedile bi i za manje društvene mreže i usluge pretraživanja, razmjene poruka i oglasa, te za tvrtke za digitalno oglašavanje, komunikacijske agencije i kompanije za internetsko plaćanje.

Obuhvatile bi i kompanije za internetsko plaćanje, platforme za internetsku trgovinu i sustave crowdfundinga, pokazuje nacrt prijedloga EK.

Kompanije za digitalno oglašavanje morale bi pak utvrditi kriterije za postavljanje oglasa i provjeravati stranice na kojima se oni postavljaju, predlaže EK.

Politički oglasi morali bi biti jasno označeni kao plaćeni sadržaj, dodaje Bruxelles, skicirajući i ključne pokazatelje poštivanja kriterija kako bi vlasti mogle provjeravati ispunjavaju li tvrtke svoje obveze.

Bruxelles time želi otkloniti nedostatke u važećem dobrovoljnom kodeksu za suzbijanje dezinformacija iz 2018. godine, koji su prihvatili Google, Facebook, Twitter, Microsoft, Mozilla i TikTok.

"Kodeks nije osigurao dovoljan napredak posebno u demonetizaciji dezinformacija, budući da internetski oglasi i dalje potiču širenje dezinformacija", zaključuje Komisija u dokumentu.

Ažurirani kodeks bit će predstavljen javnosti 26. svibnja, a tvrtke će imati rok do kraja rujna da iznesu svoje prijedloge.

Najčitaniji članci