Fižulić ističe da je 2001. Vladi predložio da se uvedu vinjete, no prijedlog je odbijen kao preuranjen jer je tada Hrvatska imala samo 429 km izgrađenih autocesta
Fižulić: Treba uvesti vinjete prije bilo kakve privatizacije
Nekadašnji ministar gospodarstva i bivši vlasnik Magme, Goranko Fižulić, na Facebooku se pita zašto slovenski DARS uspješno opstaje sam, dok naš HAC ne može ni uz pomoć države.
Fižulić ističe kako je davne 2001. Vladi predložio da se uvedu vinjete, po uzoru na iskustva drugih zemalja. No prijedlog je odbijen kao preuranjen jer je tada Hrvatska imala 429 km izgrađenih autocesta. U međuvremenu, DARS je ostvario u 2013. dobit od 47 milijuna eura dok HAC bez prihoda iz budžeta / trošarine / ne može poslovati i podmirivati tekuće obaveze, dodaje Fižulić.
Fižulić zaključuje da prije bilo kakve privatizacije treba uvesti vinjete što će posljedično udvostručiti prihode.
Objavu prenosimo u cijelosti:
"Zašto DARS može sam a HAC ni uz pomoć države ?
Hrvatska je prije 1990.imala 302 km izgrađenih autocesta , Slovenija 150 km…..danas Hrvatska ima 1288 km a Slovenija 607 km autocesta . Iako je dobar dio autocesta u Hrvatskoj sagrađen
bez ikakve gospodarske logike a sve kao posljedica korupcijskih odnosa i populističkih dodvoravanja većina javnosti i danas ima iracionalan odnos prema autocestama . Iste osim u ljetnim mjesecima
nemaju dovoljan promet na većini pravaca niti za pokrivanje troškova redovnog održavanja. Nikada nije napravljena ozbiljna studija koliko su troškovi izgradnje autocesta negativno utjecali na mogući rast BDP ……….ili da su ista sredstva bila utrošena na gradnju moderne željezničke mreže i revitalizaciju Luke Rijeka .
I što sada ? Ulupali smo milijarde eura u nešto od čega uglavnom nema koristi ali kako da bar imamo manje štete ? Davne 2001. sam na sjednici Vlade predložio da se uvedu VINJETE i isto obrazložio
iskustvom drugih zemalja te velikim brojem inozemnih vozila u ljetnim mjesecima na hrvatskim cestama . Moj prijedlog je odbijen kao preuranjen jer je tada Hrvatska imala 429 km izgrađenih autocesta.
I sada se vraćamo na prvu rečenicu , u međuvremenu Slovenija je uvela vinjete i na dvostruko manje km autocesta ostvarila je u 2013. g prihod od 327 mil eura a Hrvatska 185 mil eura
Slovenski DARS ostvario je u 2013. dobit od 47 mil eura dok HAC bez prihoda iz budgeta / trošarine / ne može poslovati i podmirivati tekuće obaveze.
DARS ima 1237 zaposlenih a HAC nakon restrukturiranja 2503 od čega TREĆINA radi na naplati cestarina ili je vezana uz istu . HAC / konsolidirano /za plaće zaposlenih / 60 mil eura / treba 32 % prihoda ,a DARSu su plaće zaposlenih 34 mil eura što je 10.39% !
U proteklih 14 godina HAC/ARZ su na troškove nepotrebno zaposlenih na naplati potrošili jedan ukupni godišnji prihod od cestarina.
U Hrvatskoj ima 1 450 000 registriranih osobnih vozila ……. U Hrvatsku je 2013. ušlo 13,5 mil stranih osobnih vozila . Valjda je svima uključivši i interesno zainteresirane jasno da prije bilo kakve
privatizacije treba uvesti VINJETE što će posljedično udvostručiti prihode. Uz istovremeno smanjivanje broja zaposlenih za trećinu NOVI HAC bi bez trošarina i prihoda iz proračuna možda mogao sam
servisirati svoje dugove…."