Obavijesti

News

Komentari 2

'Godišnje bi trebalo obnoviti 264,75 km otvorene pruge'

'Godišnje bi trebalo obnoviti 264,75 km otvorene pruge'
1

Radi 20 godišnjeg svjesnog zanemarivanja plus 10 godišnje objektivne nemogućnosti održavanja zbog ratnih i poratnih prilika, kapitalno održavanje danas zaostaje na više od 1700 km pruga, upozoravaju

VIDEO

Ivan Forgač, predsjednik Sindikata hrvatskih željezničara uputio je pismo premijeru Andreju Plenkoviću te ministrima Butkoviću i Mariću. Pismo prenosimo u cijelosti.

 

Sindikat hrvatskih željezničara u sklopu projekta „Unapređenje znanja i vještina socijalnih partnera za učinkovit i održiv socijalni dijalog“, sufinanciranog od strane Europskog socijalnog fonda, naručio je izradu dubinske „Analize o infrastrukturi u željezničkom sektoru Republike Hrvatske u razdoblju 1999. do 2018.“, koju je izradio najkompetentniji stručnjak u HŽ Infrastrukturi.

Iz Analize razvidno je kako su Vlade RH u potpunosti zanemarile obvezu kapitalnog održavanja željezničke infrastrukture, dovodeći do postupnog uništavanja željeznice u Republici Hrvatskoj.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.

Nažalost, Vlada u kojoj ste Vi gospodine Plenkoviću predsjednik i Vi gospodine Butkoviću ministar, predstavlja kontinuitet prethodnih 20 godina, nastavlja nečinjenjem uništavati željezničku infrastrukturu koju su prethodne generacije gradile u razdoblju dužem od 150 godina.

Radi 20 godišnjeg svjesnog zanemarivanja plus 10 godišnje objektivne nemogućnosti održavanja zbog ratnih i poratnih prilika, kapitalno održavanje danas zaostaje na više od 1700 km pruga, dok je stanje kolodvorskih kolosijeka i skretnica još mnogo gore i sve više ugrožava sigurnost prometovanja vlakova.

Prema Zaključku Analize, da bi se u 10 godina nadoknadio zaostatak u kapitalnom održavanju, godišnje bi trebalo obnoviti 264,75 km otvorene pruge plus odgovarajući dio kolodvorskih kolosijeka i skretnica. Za nadoknađivanje zaostatka u sljedećih 30 godina, godišnje je potrebno obnoviti 95,70 km kolosijeka otvorene pruge plus odgovarajući dio kolodvorskih i drugih kolosijeka i skretnica. S time da bi nadoknađivanje zaostatka u 30 godina djelovalo pogubno za prijevoznike.

Ako znamo da 1 km kapitalnog održavanja pruge košta cca 7-10 mln HRK (prosječno cca 8,5 mln HRK), za nadoknađivanje zaostatka u 10 godina, potrebno je godišnje izdvojiti cca 2.250,00 milijuna HRK plus odgovarajući iznos za kapitalno održavanje kolodvorskih i dr. kolosijeka i SINDIKAT CROATIAN HRVATSKIH RAILWAYMEN ŽELJEZNIČARA TRADE UNION

Zagreb , Strojarska 17

Tel. +385 1 3783108 , Žat. 855 3640 Fax. +385 1 3783140 , OIB 50763639153, ž. r. 2484008-1100232817 E-mail: shz@shz.hr , URL: www.shz.hr

skretnica. Za nadoknađivanje zaostatka u 30 godina, Vlada RH godišnje treba osigurati 813,45 milijuna HRK plus odgovarajući iznos za kapitalno održavanje kolodvorskih i dr. kolosijeka i skretnica.

Znajući navedene činjenice, čak je i Misija Svjetske banke, koja je izradila prijedlog Pisma sektorske politike željezničkog sektora, tražila da se za kapitalno održavanje željezničke infrastrukture iz državnog proračuna izdvoji 1.000,00 milijuna HRK godišnje. Nažalost, koliko nam je poznato, Ministarstvo financija tu je stavku smanjilo najprije s 1.000,00 milijuna HRK na 400,00 milijuna HRK, a sada dodatno na 300,00 milijuna HRK.

Na taj način ova Vlada nastavlja kontinuitet uništavanja željezničke infrastrukture, jer će se s tim iznosom dalje povećavati zaostatak u kapitalnom održavanju, dalje će se smanjivati brzine, smanjivati dozvoljeni osovinski pritisak, kao i smanjivati mogućnost križanja vlakova, radi čega već sada nije moguće izraditi red vožnje vlakova prema potrebama putnika. I dalje će građani RH, na nezaštićenim željezničko-cestovnim prijelazima, gubiti živote i imovinu.

Da stvar bude gora, u prijedlogu Pisma sektorske politike predviđeno je da se vlasnički portfelj Pružnih građevina d.o.o., jedine domaće tvrtke sposobne za gradnju i kapitalno održavanje pruga, izdvoji iz HŽ Infrastrukture d.o.o. i pripoji nekom drugom ministarstvu. Uz 1.000,00 mln HRK ulaganja u kapitalno održavanje, to bi bilo moguće, ali uz 300,00 mln HRK, Pružne građevine, ako nisu naslonjene na HŽ Infrastrukturu koja je i najveći naručitelj, vrlo brzo će završiti u stečaju. U takvoj situaciji, pored devastirane većine industrijskih grana, RH će izgubiti i sposobnost gradnje i kapitalnog održavanja željezničke infrastrukture.

Radi svega navedenog, tražimo da Vlada RH zaustavi daljnje propadanje željezničke infrastrukture na način da osigura nadoknađivanje zaostatka u kapitalnom održavanju, kao i da osigura opstojnost i razvoj Pružnih građevina d.o.o., bez kojih ne bi bilo moguće obnoviti željezničke pruge.

Ukoliko Vlada odmah ne zaustavi spiralu propadanja željeznice,tako što će osigurati dostatna financijska sredstva, pristupit ćemo organizaciji prosvjednih aktivnosti. 

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 2
VIDEO

Penava: 'Znam s kim nećemo razgovarati'; Grmoja: 'Nećemo Milanovića za premijera'
UŽIVO: REZULTATI IZBORA

Penava: 'Znam s kim nećemo razgovarati'; Grmoja: 'Nećemo Milanovića za premijera'

Izbori su iza nas, obrađeni su svi glasovi, a sada kreće političko nadmudrivanje. Tko će s kime koalirati i stvoriti većinu...

Marija Selak skinula štikle, Bulj pokidao narukvicu, Petrov pao u drugi plan - više neće biti šef
IZBORNA NOĆ U MOSTU

Marija Selak skinula štikle, Bulj pokidao narukvicu, Petrov pao u drugi plan - više neće biti šef

Božo Petrov došao je nešto prije 19 sati, ali je netragom nestao, pričalo se da je otišao kući oko 22 sata. Ipak, zvali su ga nazad. Ubrzo više neće biti predsjednik i Most traži novog šefa stranke
Domovinski pokret u rukama drži ključeve nove Vlade, ali...
KOMENTAR BORISA RAŠETE

Domovinski pokret u rukama drži ključeve nove Vlade, ali...

Plus+ Birači nisu previše kaznili HDZ ni za brojne afere, niti za Lex AP, ni za Turudića. Naprotiv, uz ovako visoku izlaznost njihova politika dobila je legitimaciju. A za nastavak vladavine trebat će im solidna trgovačka vještina