Iako je tijekom petka u medijima objavljeno da su smijenjeni Željko Vukelić, Tomislav Bišćanin, Davor Bičanić te Zrinka Drozdek, u HAC ONC-u to informaciju nisu potvrdili
Gužve na Uskrs: HAC-ONC još nije donio odluku o smjenama
Uprava tvrtke Hrvatske autoceste - održavanje i naplata cestarina (HAC-ONC), još nije donijela konačne odluke o smjenama nadležnih osoba u kompaniji zbog prometnih gužvi tijekom uskrsnih blagdana u tunelu Sveti Rok uslijed sanacije oštećenog šahta, a to će učiniti tek nakon analize svih aktivnosti i činjenica, doznaje Hina iz HAC-ONC-a.
Neki dnevni listovi objavili su u petak da su, prema neslužbenim informacijama, zbog kaosa na "Dalmatini" za vrijeme uskrsnih blagdana glavnim krivcima proglašeni Željko Vukelić, šef pravca jug, Tomislav Bišćanin, voditelj Tehničke jedinice Sveti Rok, Davor Bičanić, direktor za sigurnost prometa, te Zrinka Drozdek, pomoćnica direktora za sigurnost prometa, te da ih je direktor HAC-ONC-a Josip Draženović smijenio. No u HAC-ONC-u to nisu potvrdili.
"Ovim događajem društvu je neosporno nanesena šteta u vidu narušavanja ugleda. Stoga je Uprava poduzela analizu svih poduzetih aktivnosti i raspoloživih činjenica na osnovu kojih će donijeti valjanju odluku", priopćeno je iz ureda za odnose s javnošću HAC-ONC-a. U HAC-ONC-u kažu da se odluka mora temeljiti na točno utvrđenom činjeničnom stanju temeljem kojeg će se sa sigurnošću utvrditi odgovorne osobe i stupanj njihove odgovornosti.
Zbog gužve pred tunelom Sveti Rok na uskrsni ponedjeljak ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković najavio je moguće smjene i u HAC-u i to do razine uprave.
Iz HAC-a pak negiraju da su za oštećeni šaht, zbog čije su se sanacije stvorile gužve tijekom uskrsnih praznika, znali već u siječnju, te ističi da su prvu put obavijest o tome primili sredinom ožujka, te da je HAC-ONC u siječnju prijavio oštećenja na nekim drugim šahtovima koja su sanirana u istom mjesecu.
"Revizijsko okno (šaht) broj 17 u tunelu Sveti Rok, koje je sanirano u ožujku ove godine, a pri čijoj sanaciji su se stvorile kolone na Uskrsni ponedjeljak, nije bilo prijavljeno HAC-u u mjesecu siječnju, već je isto prvi puta prijavljeno od strane HAC ONC-a 17. ožujka 2016. putem elektronske pošte. Istog dana HAC- ONC je postavio privremenu regulaciju prometa i isključio iz prometa kolnik na kojem je smješteno predmetno okno, jer je oštećenje bilo kritično te bi bilo potencijalna opasnost za sigurnost prometa. Stoga se pristupilo hitnoj sanaciji, a kojoj je prethodila i priprema, pa su sami radovi na sanaciji predmetnog okna započeli su 22. ožujka (utorak)", odgovorio je HAC na upit Hine.
HAC naglašava da je zbog sanacije okna na Uskrsni ponedjeljak bio ograničen promet samo na jedan vozni trak jer je tek 17. ožujka to okno prijavljeno kao kritično i utvrđeno da zahtjeva hitnu sanaciju. "Radovi sanacije nisu mogli započeti 21. ožujka (ponedjeljak) te završiti 27. ožujka ( nedjelja prije Uskrsnog ponedjeljka), jer je za 21. ožujka HAC ONC-a već prethodno izdao suglasnost za izvanredni prijevoz", stoji u priopćenju.
Vezano za oštećeno okno koje je HAC-ONC prijavio 7. siječnja, HAC navodi da je riječ o revizijskom oknu broj 15 u tunelu Sveti Rok, koje je nakon pregleda inženjera građenja HAC-a, projektanta i stručnog nadzora popravljeno krajem siječnja zajedno s još dva kritično oštećenja okna. "Radovi na sanacije na navedena 3 okna izvodili su se u periodu od 21. do 30. siječnja 2016.".
Dodaje da se sanacija preostala četiri revizijska okna koja nisu bila procijenjena kritičnim planira nakon razdoblja zimske službe odnosno 15. travnja, a do početka turističke sezone, odnosno 15. lipnja. zajedno s ostalim sanacijama koje nisu žurne i ne ugrožavaju promet na autocesti.
HAC napominje da je Sektor za građenje kompanije nadležan isključivo za izvođenje radova sanacije, a ne za vremensku i regulacijsku organizaciju prometa te da je od HAC -ONC-a dobio suglasnost da se radovi mogu izvoditi u razdoblju od 21. do 27. ožujka 2016. godine.