Obavijesti

Promo sadržaj

Hrvati imaju 60 postotno znanje o osnovama osobnih financija

Hrvati imaju 60 postotno znanje o osnovama osobnih financija
1

Addiko banka i Institut za financijsko obrazovanje Štedopis, u sklopu online kviza proveli su na više od 10.000 ispitanika iz cijele Hrvatske istraživanje o financijskoj pismenosti koje je pokazalo osnovnu

Istraživanje je provedeno u dvije faze projekta 'Zašto ovo nismo učili u školi?', od listopada 2017. do veljače 2018. i od listopada 2018. do veljače 2019. godine tijekom kojih je kvizove ispunio 10.067 ispitanik koji je prosječno točno odgovorio na samo 6,18 od 10 pitanja. 

Najbolje znanje ispitanici su iskazali kod tema: Plaćanje na Internetu, Digitalno bankarstvo, te Ispunite svoje želje, a najslabije kod Obiteljskih financija, Djece i novca, te financijskih pojedinosti važnih za Kupovinu stana i/ili automobila. 

Hrvatski građani nažalost još uvijek imaju nisku razinu znanja kad je u pitanju financijska pismenost, što je u ostalom i bio razlog zbog kojeg smo proveli istraživanje i u suradnji sa Štedopisom pokrenuli cijeli projekt. U Addiko banci smatramo da je važno raditi na informiranju i educiranju svih dobnih skupina o što odgovornijem korištenju financijskih usluga“, izjavila je Katarina Kantolić, voditeljica projekta financijske pismenosti Addiko banke.

U 10 tematskih cjelina projekta 'Zašto ovo nismo učili u školi?' Addiko banka i Štedopis objavili su 63 članka s pomno odabranim temama, a s ciljem upoznavanja svih generacija s nužnim financijskim pojmovima te podizanja njihove financijske pismenosti. Najčitaniji članci su pritom bili: 'Otplata na rate ili anuitetna otplata i u čemu je razlika', 'Što je bolje fiksna ili promjenjiva kamatna stopa', 'Kako se snaći u svijetu kredita', 'Kako razgovarati s bankarom', te 'Zaštitite se kad kupujete na Internetu'.

„Ovi su nalazi istraživanja usporedivi s nacionalnim istraživanjem Hrvatske narodne banke i Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga rađenim prema metodologiji OECD-a gdje je prosječna ocjena financijske pismenosti građana iznosila 11,7 od mogućih 21 boda. Ako na 10 pitanja točno odgovorimo samo na šest znači da školskim rječnikom zaslužujemo ocjenu dovoljan, i to jedva, što ukazuje na nužne daljnje aktivnosti cjeloživotnog financijskog obrazovanja“, dodala je Marina Ralašić, predsjednica Štedopisa.

Sadržaj projekta financijske pismenosti 'Zašto ovo nismo učili u školi?', imao je dosad više od 133.000 pregleda, a svi zainteresirani mogu i dalje korisne informacije i znanja pronaći na stranici - addiko.hr/financijska-pismenost, a tijekom 2019./2020. organizirat će se ciklus o financijama posebno namijenjen za male i srednje poduzetnike i njihove potrebe.
 

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
VIDEO

Mister Dzirlo Čang Šlang – najprodavaniji čaj za reduciranje tjelesne težine
PROMO

Mister Dzirlo Čang Šlang – najprodavaniji čaj za reduciranje tjelesne težine

Hit Mister Dzirla Čang Šlang, najprodavaniji čaj za reduciranje težine na svijetu (89 milijuna kupaca, od toga milijun I dvjesto tisuća u hrvatskoj I sa tradicijom 42 godine prisustva), na zahtjev mnogobrojnih kupaca ponovno je dostupan na hrvatskom tržIštu!

Za ovaj praznik rada budi spremniji no ikad: Uz the meat grill kutije
PROMO

Za ovaj praznik rada budi spremniji no ikad: Uz the meat grill kutije

Upalite svoje roštilje i pripremite se za najukusniju grill sezonu ikada! Prvi maj je tu, a sve je spremno da ga proslavite s najfinijim mesom iz neodoljivih mix&grill kutija by the Meat.
Ostalo je još nekoliko dana da podržite inicijativu 'Genijalce potakni, svijet pomakni'
PROMO

Ostalo je još nekoliko dana da podržite inicijativu 'Genijalce potakni, svijet pomakni'

Tvrtka Intersnack Adria time osnažuje potencijale darovite djece i potiče njihov doprinos stvaranju boljeg društva u cjelini