Obavijesti

Promo sadržaj

Komentari 1

Hrvati napravili aplikaciju koja mapira izvore pitke vode

Hrvati napravili aplikaciju koja mapira izvore pitke vode

Startup Freewa krenuo je 29. svibnja u Indiegogo kampanju kojom prikuplja sredstva za razvoj projekta i poziva građane da prijave poznate im izvore pitke vode

VIDEO

Čak dva kamiona plastike svake minute završi u oceanu, što opasno utječe na okoliš, a time i na zdravlje ljudi. Unatoč tome što je Hrvatska poznata kao jedna od najvećih europskih i svjetskih oaza pitke vode, ljudi plaćaju flaširanu vodu, koja u samoj proizvodnji i distribuciji u pet ambalaži troši mnoge neobnovljive izvore energije te se oslobađaju velike količine stakleničkih plinova, a sama voda u pet boci gubi na kvaliteti.

Tim hrvatskih stručnjaka za dizajn, marketing i prodaju, okupljenih oko startupa Freewa, osmislio je «alate» kojima ljudi mogu doći do besplatne pitke vode i na taj način doprinijeti smanjenju plastičnog otpada i očuvanju okoliša. Freewa su zapravo ekološka boca za vodu, torbica i mobilna aplikacija putem koje se mogu pronaći najbliža mjesta pitke vode, bilo da se radi o prirodnom izvoru ili javnoj česmi. Boca s torbicom, koja će se proizvoditi od reciklirane pet ambalaže, kako bi se dodatno smanjila njezina količina koja završi u morima, ujedno može postati i izvorni hrvatski proizvod i suvenir.

Svatko može pomoći ovoj vrijednoj ideji jer je Frewa tim 29. svibnja pokrenuo Indiegogo kampanju kojom, poput drugih startupa, prikupljaju sredstva za razvoj projekta. Osim toga, svi su pozvani putem aplikacije locirati i prijaviti izvore pitke vode za koje znaju, jer je cilj mapirati čim veći broj izvora u Europi i svijetu.

Freewa tim čine Marko Rašić, Vedrana Vrabec, Goran Ladišić i Mihaela Ivanec. Marko Rašić i Vedrana Vrabec dizajneri su s 13 godina art direktorskog iskustva u radu s interdisciplinarnim timovima na multimedijskim projektima. Radili su značajne kulturne izložbene projekte, za što su primili i međunarodna priznanja. Goran Ladišić menadžer je s velikim iskustvom u distribuciji i prodaji. Bio je jedan od ključnih ljudi u prodaji naših značajnih tvrtki. Mihaela Ivanec je pravnica s velikim iskustvom u graditeljskom sektoru i turizmu. U projekt se uključio i tim iz Startaparata, bečke agencije Brukete&Žinića, koji su zaduženi za kampanju u Austriji i Hrvatskoj.

«Vjerujemo kako su svi ljudi rođeni slobodni da hodaju, dišu i piju čistu vodu. Radi se o temeljnim ljudskim pravima i treba ih braniti za sve buduće generacije», kaže Vedrana Vrabec o projektu koji je tako i dobio ime, prema engleskoj riječi free što znači slobodan, i skraćenici riječi water, što znači voda.

«Svatko tko na Indiegogou podrži projekt na poklon dobiva staklenu Frewa bocu za vodu na kojoj je na dvanaest različitih jezika ispisana riječ 'hvala', kao i vrećicu izrađenu od recikliranih PET boca. Plastiku, kao jedan od većih ekoloških problema, možemo ili reciklirati ili više koristiti staklo kao najprirodniji materijal za čuvanje vode», rekao je Marko Rašić.

«Ne radi se ovdje samo o pitanju dostupnosti, već i o upravljanju postojećim resursima pitke vode, što je posebno bitno za Hrvatsku koja je prema UNESCO-vom istraživanju na 188 zemalja treća na svijetu prema izobilju pitke vode. Naša aplikacija može pomoći i u pametnijem upravljanju pitkom vodom», kazao je Goran Ladišić.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 1
VIDEO

Samo uz LIDL Plus aplikaciju ostvarite ekskluzivan popust na Oranž digitalnu pretplatu!
24 ORANŽ

Samo uz LIDL Plus aplikaciju ostvarite ekskluzivan popust na Oranž digitalnu pretplatu!

24 Oranž unutar Lidl Plus aplikacije! Skinite aplikaciju, prijavite se i uživajte u popustima i pogodnostima Lidl Plus korisnika. Dodatno, kao Lidl Plus korisnik možete kupiti 24 Oranž po ekskluzivnoj cijeni i dobiti Lidl vaučer od 15 € i brojne druge kupone i popuste.

Jednostavno – dobra stolarija. Zatražite ponudu!
PROMO

Jednostavno – dobra stolarija. Zatražite ponudu!

Najbolja i najkvalitetnija PVC i ALU proizvedena u Hrvatskoj dostupna je svakome. Utoplite svoj dom, osvježite ga novom stolarijom i najvažnije – smanjite režijske troškove.
Heineken® nazdravlja pravim hardcore navijačima – nisu oni koji vam prvo padnu na pamet
PROMO

Heineken® nazdravlja pravim hardcore navijačima – nisu oni koji vam prvo padnu na pamet

Cilj kampanje je potaknuti na razmišljanje o negativnim stereotipima vezanim uz one najstrastvenije navijače i na taj način nogomet učiniti uključivijim sportom za sve