News

Komentari 174

HZJZ i HALMED istražuju slučaj: Žena (91) preminula tri dana nakon cijepljenja AstraZenecom

HZJZ i HALMED istražuju slučaj: Žena (91) preminula tri dana nakon cijepljenja AstraZenecom

Žena (91) umrla od plućne embolije nakon što je primila AstraZenecino cjepivo, iz HALMED-a kažu da istražuju slučaj, no još ništa ne upućuje na povezanost s cjepivom protiv koronavirusa

U Hrvatskoj je zabilježena jedna prijava plućne embolije sa smrtnim ishodom u 91-godišnje osobe koja je vremenski povezana s primjenom cjepiva COVID-19 Vaccine AstraZeneca, izvijestili su iz Hrvatske agencije za lijekove (HALMED).

Radi se o zgrušavanju krvi koje se počelo događati u periodu nakon što je pokojna cijepljena AstraZenecinim cjepivom. Iz HALMED-a kažu kako zajedno s Hrvatskim zavodom za javno zdravstvo istražuju taj slučaj. 

- Pokrenuli smo postupak ocjene slijedom zaprimanja inicijalne prijave dana 7. ožujka. ​S obzirom na to da inicijalna prijava nije sadržavala dovoljno informacija za ocjenu povezanosti sumnje na nuspojavu i cjepiva, zatraženi su dodatni podaci. U tijeku je postupak prikupljanja potrebnih podataka te njihove ocjene, a konačni zaključak bit će donesen u što skorijem roku - odgovorili su iz HALMED-a. 

Tromboembolijski događaji nisu navedeni kao moguće nuspojave u odobrenim dokumentima o cjepivu, koji sadrže informacije o nuspojavama iz provedenih kliničkih ispitivanja te cijepljenja u široj populaciji, a trenutačno dostupne informacije upućuju na to da broj takvih događaja kod cijepljenih osoba nije veći od broja zabilježenog u općoj populaciji. 

U Splitu je nedavno preminuo 67-godišnjak koji se nekoliko sati prije smrtnog ishoda cijepio AstraZenecinom cjepivom, doznaje Slobodna Dalmacija. 

Prema neslužbenim informacijama, muškarac se tijekom jutra cijepio, te je nakon 20-ak minuta provedenih u ambulanti otišao kući. U poslijepodnevnim satima doživio je srčani udar, te je hitno prevezen u KBC Split, na Kardiokirurgiju. Tamo mu je obavljena koronarografija te je utvrđeno da su mu krvne žile u jako lošem stanju, a takvo stanje je uvjetovano dugogodišnjim uživanjem cigareta, naime, kako doznajemo, čovjek je pušio tri kutije dnevno. Navodno se mjesecima osjećao loše, ali nije htio potražiti liječničku pomoć. Slučaj je prijavljen HALMED-u iz kojeg kažu: 

- Vezano uz slučaj 67-godišnje osobe, ovim putem možemo Vam potvrditi da su Agencija za lijekove i medicinske proizvode (HALMED) i Hrvatski zavod za javno zdravstvo (HZJZ) zaprimili predmetnu prijavu neželjenog događaja sa smrtnim ishodom koji je vremenski povezan s primjenom cjepiva. Temeljem ocjene HALMED-a i HZJZ-a, utvrđeno je da predmetni događaj nije uzročno-posljedično povezan s cijepljenjem. Sukladno zaprimljenim informacijama i dokumentaciji, uzrok smrti je infarkt miokarda. 

Dodaju i da do sada nisu zaprimili niti jednu prijavu sumnje na nuspojavu sa smrtnim ishodom za koju je utvrđena povezanost s cijepljenjem. 

 - Zaprimljeno je 8 prijava sumnji na nuspojave sa smrtnim ishodom koje su vremenski povezane s razdobljem cijepljenja. Od toga, za 6 prijava uzročno-posljedičnu povezanost s cijepljenjem iz trenutačno dostupnih podataka nije moguće ocijeniti. Zatraženi su dodatni podaci koji su potrebni za potpunu ocjenu prijava. Za 2 prijave je, slijedom provedene potpune ocjene sve dostavljene medicinske dokumentacije, uzročno-posljedična povezanost između primjene cjepiva i smrtnog ishoda ocijenjena kao: Nije vjerojatna - javljaju iz HALMED-a i dodaju da postoji mogućnost da je smrt povezana s primjernom cjepiva samo vremenski, no to ne znači da je cjepivo uzrok. 

- U slučaju kada je događaj povezan s primjenom cjepiva isključivo vremenski no ne i uzročno-posljedično, riječ je o tzv. neželjenom događaju (ne o nuspojavi), koje su zdravstveni radnici također obvezni prijavljivati. Uz slučaj iz vašeg upita, dodatno je zaprimljeno pet prijava neželjenih događaja (ukupno 6), odnosno događaja koji su vremenski povezani s razdobljem cijepljenja, a za koje nema uzročno-posljedične povezanosti s primjenom cjepiva. Riječ je o neželjenim događajima sa smrtnim ishodom u osoba starije životne dobi s teškim zdravstvenim stanjem. U sva četiri navedena slučaja kao uzrok smrti utvrđeno je zatajenje srca - zaključuju.

Najčitaniji članci