Neki to zovu „spika šesti ce“. Znate ono, kad mala djeca pričaju pa jedan drugom kažu: „Imam jednu super cool ideju!“ „Koju?“, pita mali prijatelj drugog. „Aaaa... neću ti reć!“
"Imam poslovnu ideju...ali neću ti reći!" Kako zaštititi ideju?
U sklopu poduzetničkog natječaja "Pametnom idejom do uspjeha" donosimo vam članke, intervjue i savjete stručnjaka o važnim poduzetničkim temama i izazovima poduzetništva.
Jeste li ikada pomislili kako bi bilo super raditi neki
biznis, ali niste se usudili nikome pričati o tome, da se taj drugi slučajno ne
bi sjetio učiniti isto i „ukrasti“ vam posao, ideju? I, što se onda dogodilo?
Od vaše ideje nikad ništa... Šteta.
Nećemo vas utješiti i reći da ideju možete zaštititi. Naime,
ideja se ne može štititi patentom, niti bilo kojim drugim oblikom zaštite
intelektualnog vlasništva. Sve ono što je u glavi inovatora ili poduzetnika
smatra se idejom. Tek kada se ideja na neki način počne razvijati ili
ostvarivati, može se pokušati zaštititi i ostvarenje te ideje. No, to opet ne
znači da možete zaštititi samu ideju, već samo konkretno rješenje nekog
tehničkog problema u čiju je razradu uložen intelektualni napor.
Imate li u svojoj glavi ideju koja uključuje izum koji nudi
novo rješenje nekog tehničkog problema, možemo vas obradovati – takvu ideju
možete zaštititi patentom. Patent se, naime, priznaje za izume koji se odnose
na proizvod, postupak ili primjenu. Time se vlasniku patenta osigurava
isključivo pravo na izradu, korištenje, stavljanje u promet ili prodaju izuma
zaštićenog patentom, tijekom ograničenog vremenskog perioda.
Što dobivate otkrijete li drugima svoju ideju?
- Otkrivanje ideje drugima već je veliki korak prema naprijed: zadržite li ideju samo za sebe, može se lako dogoditi da ona tu zauvijek i ostane, neostvarena. Otkrivajući ideju drugima udahnuli ste joj već malo života i time joj dali šansu da naraste i postane pravi business. Jednom kad napravite prvi korak biti će lakše napraviti drugi, treći, pedeseti, stoti... kad lavina krene, nema više odustajanja.
- Dobivate vrijedne povratne informacije: pričajući drugima o svojoj ideji dobit ćete feedback o tome koliko se vaša ideja ljudima sviđa i što o njoj misle. Dobijete li puno pozitivnih komentara vjerojatno ste na dobrom putu. Negativni komentari itekako su zlata vrijedni – motiviraju vas da za provedbu svoje ideje nađete još bolji način i da još više u nju vjerujete. Ne slušajte slijepo niti pozitivne niti negativne komentare, ali neka vam budu korisni.
- Možete pronaći suradnike za ostvarivanje poslovne ideje: možda se dogodi da neki vaš prijatelj ili poznanik već godinama razmišlja o istoj ili sličnoj ideji ili da mu se vaša ideja toliko sviđa da ju želi razvijati zajedno sa vama. Udruživanjem snaga biti će vam lakše na teškom putu poduzetništva i realizacije ideje.
- Možete pronaći investitore za ostvarivanje poslovne ideje: niti ovo nije isključeno. Svakako je scenarij iz snova, ali... tko zna.
- Naići ćete na još nekoga tko ima istu poslovnu ideju: opa, konkurencija! Super! Konkurencija nas tjera da budemo bolji, brži, odlučniji, inovativniji i pozitivniji u realizaciji svoje poslovne ideje. Neka vas ne obeshrabri pojavi li se na tržištu još netko sa istom poslovnom idejom. Svijet je odavno postao globalno selo i bilo bi nerealno očekivati da baš samo jedan čovjek ima jednu jedinstvenu poslovnu ideju. Motivacija, želja za uspjehom, jedinstvenost i volja su ono što vas čini drukčijim od konkurencije. Razmislite dobro o svojim prednostima, osvijestite svoje eventualne nedostatke i krenite još odlučnije prema vrhu. U poslovanju opstaju oni uporni, oni koji vjeruju u svoju ideju i vide ju već ostvarenu.
Jesmo li vas uspjeli pokrenuti? Link za prijavu poslovne ideje nalazi se ovdje: https://www.24sata.hr/news/prijavite-se-na-natjecaj-pametnom-idejom-do-uspjeha-359058. Prijavite svoju poslovnu ideju na naš natječaj. Mi nećemo nikome reći...