Obavijesti

News

Komentari 31

"Imamo tablete, pa više ne moramo nositi teške torbe"

"Imamo tablete, pa više ne moramo nositi teške torbe"

SAMI SU SE SNAŠLI Učenici drugog razreda škole u Tučepima redovito uče uz pomoć tableta. Digitalnu nastavu osmislila im je učiteljica, a roditelji su kupili uređaje

VIDEO

Svakog dana u tiskanom izdanju 24sata stručnjaci, profesori i učitelji, roditelji i djeca, obični ljudi i znanstvenici upozoravat će na probleme, otkrivati rješenja i objašnjavati slučajeve koji mogu pomoći da imamo bolje obrazovanje za bolju Hrvatsku.

Redovito sam u potrazi za dobrim obrazovnim aplikacijama koje prate pojedine nastavne sadržaje. Svaku aplikaciju najprije instaliram na vlastiti uređaj i nekoliko je dana isprobavam kako bih se uvjerila da je prikladna za učenike, a tek onda na njihove tablete.


Objašnjava nam to učiteljica Marlena Bogdanović, čiji učenici drugog razreda Osnovne škole Tučepi u svojim torbama više ne nose teške udžbenike nego pokoju bilježnicu i pernicu, jer gradivo redovito uče uz pomoć tableta.

Usavršavanje u inozemstvu

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.


Učiteljica Bogdanović je u posljednjih 10-ak godina prošla brojna stručna usavršavanja kod nas i u inozemstvu, kao i on-line tečajeve obrazovnih institucija od Finske, Švedske, Njemačke, Velike Britanije, Francuske do Portugala. Vodstvo škole i roditelji podržali su njezin projekt uvođenja tableta, pa je tako mala škola u Tučepima prva koja je u Hrvatskoj dobila digitalnu nastavu bez pomoći državnih institucija.


- Kombinirani rad s tabletima te klasičnim udžbenicima i bilježnicama počeo je od prošle školske godine, kad su moji učenici postali đaci prvaci. Baš su u to vrijeme svi pisali kako su torbe prvaša neprimjereno teške, a mislim da su naši imali najlakše u Hrvatskoj. Nabavili smo 9-inčne Android tablete na koje sam instalirala pregršt besplatnih obrazovnih aplikacija i digitalne udžbenike koji nam teme iz trenutačno važećega kurikuluma te nastavnog plana i programa čine još pristupačnijima i zanimljivijima. Tako smo tiskana slova učili pisati na ploči kredom, u bilježnicama olovkom, ali smo ih tražili i na tipkovnici te zapisivali na digitalnim dokumentima. Svima su dostupne brojne besplatne aplikacije i programi koji kroz igru navode učenike da vježbaju čitati, pisati, računati – objasnila je Bogdanović.


U prosincu 2010. godine portal Teachtoday, koji prati rad europskih učitelja na odgovornom korištenju digitalnih tehnologija proglasio je Bogdanović za učiteljicu mjeseca na temelju razrednog projekta o e-sigurnosti “Učenici učenicima”. Tako su roditelji njezinih učenika znali da će uvođenje tableta u nastavu biti sigurno i pun pogodak, pa su pristali izdvojiti po 100 eura za nabavku. Cijela digitalizacija jednog razreda u Tučepima stajala oko 20.000 kuna.

Ideja je jednoglasno prihvaćena

- Roditeljima sam, prije nego što su djeca krenula u 1. razred, detaljno prezentirala zamisao, pokazala svoje stručne referencije i popis usavršavanja na ovu temu te objasnila što i kako planiram realizirati. Roditelji su pokazali razumijevanje za vrijeme u kojem živimo i priliku koja se ukazuje njihovoj djeci te su jednoglasno prihvatili ovu ideju i financirali nabavku tableta. Čak su se i roditelji drugih učenika iz drugih razreda i škola počeli zanimati za ovaj projekt nadajući se da će i njihova djeca imati prilike iskusiti nešto slično – prisjetila se ova učiteljica razredne nastave početaka. No roditelje žalosti da će se djeca, kad prijeđu u više razrede, vratiti klasičnom učenju iz tiskanih udžbenika.

Vole matematičke kvizove


Do tada ova agilna učiteljica neprestalno osuvremenjuje nastavu, pa je nedavno svojim đacima uvela i paket za škole Google Classroom, kroz koji učenici dobiju sigurno i zaštićeno virtualno okružje za vježbu pravilnog sastavljanja i međusobnog slanja mailova, rad na zajedničkim dokumentima i projektima. Učenici su, dodaje Bogdanović, oduševljeni i digitalnim kvizovima pomoću kojih kroz igru riješe na desetke zadataka iz matematike, a njima ponavljaju i provjeravaju usvojeno gradivo i iz ostalih predmeta. Svaki školski sat na tabletima provedu 10 minuta, nakon čega obvezno uslijedi jednako toliko vježbi istezanja. Bogdanović od učenika traži da se nakon sjedenja za računalima obavezno bave sportom.


- I sama volim stalno učiti, usvajati nove vještine. Mislim da dijete u meni nikad nije odraslo. Znam da će, ako se meni nešto sviđa i ako mi je zabavno, to veseliti i moje učenike. Ne mogu raditi svari koje me osobno ne vesele i koje su mi dosadne, ni za kakav novac. Iako sam dobitnica različitih lokalnih, nacionalnih i europskih priznanja, moja najveća nagrada i priznanje su ponos i podrška obitelji i učenika - poručila je Bogdanović.

Lajkaj stranicu Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska na Facebooku.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 31
VIDEO

Pljušte reakcije na Ustavni sud. Oglasili se Bartulica, Grbin...
POSTIZBORNI PREGOVORI

Pljušte reakcije na Ustavni sud. Oglasili se Bartulica, Grbin...

Nakon održanih parlamentarnih izbora stanje je ovakvo - HDZ 61 mandat, Rijeke pravde 42, Domovinski pokret 14, Most 11, Možemo 10, NPS 2, IDS 2, Fokus 1

Washington je za plan Izraela o napadu na Iran doznao u zadnji trenutak: 'Proračunata osveta'
IZ MINUTE U MINUTU

Washington je za plan Izraela o napadu na Iran doznao u zadnji trenutak: 'Proračunata osveta'

Iran je bio u stanju pripravnosti nakon što je Izrael rekao da će odgovoriti na iranski napad na njega u subotu navečer
Milanović gubi šansu sastaviti  Vladu. Je li Mostova odluka i treći puta spasila vlast HDZ-u?
ANALIZA GRMOJINA ISTUPA

Milanović gubi šansu sastaviti Vladu. Je li Mostova odluka i treći puta spasila vlast HDZ-u?

Opcija  s 57 zastupnika u kojoj se "čeka" Most je dakle otpala. Ako bi se svih 13 zastupnika Domovinskog pokreta priključilo toj koaliciji, dolazimo do brojke 70. Ali onda iz nje otpadaju i Možemo i troje zastupnika SDSS-a