Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
78 komentara

Intuicija: 'Uspijem shvatiti i sam da je nakit za ljubavnicu'

Zagrepčanin Siniša Plavšić (45) prodavač je u draguljarnici već više od 15 godina. Otkriva nam što mu je u poslu najteže, a što najzanimljivije, te kakvi su Hrvati kupci

78 komentara

Ovaj komplet stoji oko 400.000 kuna, riječ je o ogrlici i narukvici napravljenoj od vrhunskih dijamanata, pokazuje nam Siniša Plavšić (45) najvrijedniji artikl u draguljarnici u središtu Zagreba dodajući kako je njemu kao trgovcu posao u kupcu probuditi želju za nakitom.

Moram kupcu kreirati želju

- Čovjeku dijamanti nisu potreba, nisu roba koju čovjek treba, ali ih želi. I to je srž mojeg posla – kreirati želju u kupcu – objašnjava Plavšić. Karijeru je započeo u ugostiteljstvu kao konobar na kruzerima, a nakon pet godina prebacio se u jednu od vodećih svjetskih duty free kompanija gdje je prodavao luksuznu odjeću i parfeme, a godinu dana poslije dobio je posao u prodavaonici nakita.

- Usto sam se i školovao pa sam u Londonu završio školu za sve minerale, drago i poludrago kamenje i satove. Stekao sam titulu specijalista za nakit i satove. Želio sam se vratiti u Hrvatsku, pa iako sam imao dobru karijeru i u tvrtki sam ostvario poziciju managera, došao sam u Zagreb. Kad je tvrtka EPL Yakutian Diamonds otvarala poslovnicu u Zagrebu pozvali su me i pitali želim li im se pridružiti. Pristao sam, i eto me ovdje – govori Plavšić.

Luksuzna roba za svaki džep

Radni dan mu počinje sat vremena prije otvaranja trgovine, oko osam ujutro. Radi se u smjenama, a smjena traje osam sati. Nije želio govoriti o plaći, no kazao je da dobije stimulativnu proviziju za svaki prodani komad nakita. Prije otvaranja trgovine njegov posao je očistiti pultove i podloške te namjestiti nakit. Razina osiguranja je vrlo visoka, a s njim je cijelo vrijeme u poslovnici i zaštitar. Roba je luksuzna, ali Plavšić ističe kako je namijenjena za svaki džep.

- Ovdje ima i komada koji koštaju od 300 do 500 kuna. U ovom poslu morate biti i dobar psiholog, znati pročitati kupca i njegove želje. Recimo, kod nas su kupci 80 posto žene, no s muškarcima je lakše raditi jer oni dođu znajući što žele, a žene više gledaju, uspoređuju i promišljaju. No općenito, kupci u Hrvatskoj su u odnosu na strance zaista sjajni klijenti. Ovdje je deset puta lakše raditi nego u Italiji, SAD-u ili Australiji, gdje sam također radio. Ljudi su kulturniji, ne kompliciraju i cijeli posao je vrlo ugodan. Stranci više vole da se leti oko njih i nosi ih se na pladnju – nastavlja Siniša dodajući kako su Hrvati također iskreniji.

'Uspijem shvatiti i sam da je nakit za ljubavnicu'

- Muškarci znaju kod kupnje reći da ne kupuju nakit za suprugu nego za prijateljicu, no to su rijetke situacije. Mislim da je to zbog mentaliteta. Naši ljudi su škrti i vole da takav jako skupocjen nakit koji ima trajnu vrijednost ostane u obitelji radije nego da ga daruju drugima. U 50 posto slučajeva uspijem i sam shvatiti da je za ljubavnicu, ali to je stvar intuicije. Kod nas je, za razliku od inozemstva, prilično jaka socijalna komponenta. Recimo, ako muškarac potencira kupnju, žena će odbiti razmišljajući treba li joj taj novac za dijete ili nešto drugo – prepričava on.

U komunikaciji s ljudima, kaže, nema problema jer se većinom trude biti pristojni i imaju respekt prema luksuzu. Objašnjava i da kod skupljih prodaja ljudi uglavnom plaćaju gotovinom, dok se češće na rate uzimaju jeftiniji komadi nakita. Same ili usamljene žene također više pažnje posvećuju nakitu, priča on, kako bi se osjećale ispunjenije, bolje i ljepše, a upravo to i jest svrha nakita. Često im dolaze pojedinci tražeći da procjeni njihov nakit ili žele prodati obiteljsko naslijeđe, ali tvrtka to ne radi.

Idealan dar: Nitko nikad nije odbio privjesak 

- Ako nekome želite darovati nakit, a niste sigurni kakav bi mu odgovarao, najbolje je izabrati privjesak. On je podjednako simpatičan ženama i muškarcima, sigurno će ih nositi i nikad se nije dogodilo da je netko odbio takav dar – savjetuje on. Rade i nakit po narudžbi, no nikad nije bilo nevjerojatnih ili čudnih zahtjeva.

- Od anegdota mogu izdvojiti dvije koje su mi ostale u sjećanju. Imali smo jednu narudžbu gdje je gospodin mijenjao cirkon na svom prstenu za dijamant. Naime, taj prsten kupio si je od prve plaće, a zamjenu je napravio kako bi obilježio 30 godina staža. U drugoj prilici ostali smo šokirani. Gospodin je doveo gospođu kako bi joj kupio naušnice. Objašnjavao sam im da naše naušnice imaju navoj u koji ulaze poput vijka pa zbog toga ne mogu ispasti i izgubiti se. On je, kako bi ispao duhovit tad rekao: Znači, ako joj odvalim šamarčinu, naušnica neće ispasti? Gospođa se nasmijala pa samo se i mi nasmijali, ali ostali smo zatečeni – prisjetio se Siniša.

U ovom poslu povjerenje je sve

Osim što zna odabrati kvalitetan nakit i uvijek bi znao kupiti nešto za druge, kaže kako nikad nije imao potrebu posjedovati skupocjene komade. Skupljao je satove jedno vrijeme, no taj ga je hobi prošao.

- Kad svaki dan radite s takvim predmetima, prođe vas želja. To je kao kad radite u slastičarni s kolačima i nakon nekog vremena ih se zasitite. Moj posao je prezentacija i prodaja proizvoda. Nikad u životu nisam pomislio da bih želio nešto od onoga što prodajem, a kamoli da bih uzeo. U ovom poslu povjerenje je sve, i ako niste osoba od povjerenja niti jedan poslodavac neće računati s vama – kazao je iskreno. Inače, dijamanti su za njega ultimativni ukras koji ima daleko više prednosti nego druge vrste minerala ili metala.

Kroz draguljarnicu prođe i do tisuću ljudi dnevno

- Kod dijamanata nemate puno promišljanja ili procjena. Dijamant ima karakteristike i savršene rezove, boje, performanse. Za razliku od drugih minerala, dijamant ima svoj certifikat i dokumentaciju, tako da nema mjesta za bilo kakve mutne poslove. Sve je čisto, jasno i transparentno i piše na papiru – tvrdi on. Na dan kroz draguljarnicu prođe i do tisuću ljudi, a mnogi kupci već imaju predznanje o dijamantima i dolaze kao stalni klijenti. Stalni kupaci dolaze dva do tri puta na godinu. Zaruke, vjenčanja, krstitke, godišnjice – sve su to veseli trenuci koje ljudi vole upotpuniti skupocjenim nakitom.

- Ipak, ima dana kad ne uđe nitko. To je posebno iscrpljujuće, jer imate dojam da ste tu cijeli dan a niste napravili ništa. Inače, po uzoru na tvrtke za koje sam radio u SAD-u, prvi sam u Hrvatsku unio novost u ophođenju s kupcima, a to je proaktivnost. Nije da samo stojim ovdje i čekam. Primjerice, ukoliko vidim da netko vani gleda izlog, izlazim i obraćam mu se te započinjem pristupačan neformalan razgovor. Imamo i promotore koji u interkaciji s prolaznicima rade na prodaji. Ljude se mora pridobiti – zaključuje Plavšić. 

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message