Obavijesti

News

Komentari 40

Izgradnja Pelješkog mosta napreduje otežano: 'To neće utjecati na dovršetak projekta'

Izgradnja Pelješkog mosta napreduje otežano: 'To neće utjecati na dovršetak projekta'
3

Riječ je o 18 kilometara stonske obilaznice za koju su dobili rok od 28 mjeseci od uvođenja u radove u prosincu prošle godine. Mnogi sumnjaju da će Grci uspjeti izgraditi dionicu u zadanom roku

VIDEO

Izgradnja Pelješkog mosta napreduje otežano s obzirom na nemogućnost zamjene i pojačanja kineske radne snage na koju je izvođač, kineska tvrtka CRBC, računala. Segmenti čelične rasponske konstrukcije mosta koji su dopremljeni iz Kine krajem veljače, iako su djelomično podignuti i oslonjeni, nisu spojeni zbog nemogućnosti dolaska zavarivača iz dva proizvodna pogona u Kini.

Pogledajte video:

Pokretanje videa...

Spektakularan video Pelješkog mosta iz zraka: Koštat će oko 2 milijarde kuna i bit će gotov do 2022. 01:14

Kako nam navode iz Hrvatskih cesta, izvođač radova razmatra mogućnost privremenog angažmana lokalnih zavarivača iz Brodosplita kako ne bi pretjerano izgubio na vremenu ako se restrikcije putovanja nastave.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.

- Rok završetka mosta bio je 31. srpnja 2021., no zbog korona virusa i nemogućnosti naših stručnjaka da odu u Kinu i vide kako se proizvode pojedini segmenti i elementi mosta, moglo bi doći za oko dva do tri mjeseca produljenja toga roka – poručio je i sam predsjednik Vlade Andrej Plenković iz Komarne tijekom prošlotjednog obilaska gradilišta.

Problemi: Završetak Pelješkog mosta kasnit će oko tri mjeseca
Problemi: Završetak Pelješkog mosta kasnit će oko tri mjeseca

Isto nam potvrđuju i u Hrvatskim cestama, no kašnjenje od tri mjeseca, objašnjavaju, neće utjecati na dovršetak projekta jer je kineski izvođač u startu dao šest mjeseci kraći rok od planiranog. Najviše zabrinutosti izaziva dionica za koju je zadužena tvrtka Avax iz Grčke.

Riječ je o 18 kilometara stonske obilaznice za koju su dobili rok od 28 mjeseci od uvođenja u radove u prosincu prošle godine. Mnogi sumnjaju da će Grci uspjeti izgraditi dionicu u zadanom roku.

- Kineski konzorcij izvođača na mostu i austrijski izvođač na pristupnim cestama lokalno su organizirali smještaj za radnike i mobilizirali su sve resurse za neprekinuto izvođenje radova. Grčki izvođač od uvođenja u posao nije mobilizirao sve potrebne resurse kako bi započeo radove, te kasni s početkom radova na kritičnom putu. Trenutno stanje angažmana ukazuje na to da će se početak radova na kritičnom putu još odgoditi. Stonska obilaznica je zbog konfiguracije terena i projektnog rješenja za svladavanje terena uz stonski kanal organizacijski i tehnološki vrlo složena za izvedbu radova – kažu nam u Hrvatskim cestama.

Grci su se do sada pravdali nemogućnošću dopremanja opreme zbog mjera izazvanih izazvanih pandemijom korona virusa i restrikcijama na granicama, no čini se da više nemaju izgovora. Što se tiče proizvodnje čeličnih dijelova konstrukcije samog mosta, iz Hrvatskih cesta kažu kako su proizvodni pogoni u Kini uslijed pandemije bili posve zatvoreni tijekom dva i pol mjeseca te da su sada ponovno otvoreni.

- Izvedbena projektna dokumentacija za nastavak proizvodnje je posve spremna i ovjerena od danskih revidenata. Druga pošiljka dijelova mosta predviđa u rujnu, a segmenti nisu proizvedeni, već se priprema materijal za okrupnjavanje segmenata. Nadzor nad pripremom segmenata u pogonima za hrvatski konzorcij nadzornih inženjera trenutno kao suradnik radi Bureau Veritas zbog nemogućnosti odlaska u Kinu jer nema letova. Nadzor razmatra sve opcije odlaska, kineska ambasada je angažirana za brzo izdavanje viza, a u međuvremenu nadzor dalje traži partnere u Kini za obavljanje dnevnog nadzora i provedbu kontrolnih ispitivanja – kažu u Hrvatskim cestama.

Dodaju i kako austrijski izvođač, tvrtka Strabag, iako u otežanim uvjetima zbog poremećenih dobavnih pravaca lanca dobavljača za armaturni čelik i eksploziv iz Italije, za sada radove izvode u okviru odobrenog dinamičkog plana. Austrijska tvrtka, podsjetimo, dobila je posao izgradnje priključnih cesta s već postojećim prometnicama s kopnene strane te na Pelješcu.

Plenković o Pelješkom mostu, 'saveznicima' Škori i SDP-u
Plenković o Pelješkom mostu, 'saveznicima' Škori i SDP-u

U posao su krenuli u studenom prošle godine i imaju rok od 33 mjeseca za dovršetak. Inače, vrijednost samog Pelješkog mosta je 2,08 milijarde kuna bez uključenog PDV-a, dok je cijena izgradnje pristupnih cesta gotovo milijardu kuna, bez PDV-a.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 40
VIDEO

Majka ostavila auto iza štale? Kopa se blizu kuće, stiže sve više policije i vatrogasaca
TRAŽE MALENU DANKU (2)

Majka ostavila auto iza štale? Kopa se blizu kuće, stiže sve više policije i vatrogasaca

Danka Ilić (2) nestala je u utorak oko 13 sati u prigradskom naselju Banjsko polje kod srpskog grada Bora. Djevojčicu traži stotine ljudi, od volontera, policije, Gorske službe spašavanja, helikoptera...

Susjedi nestale curice: 'Što je obitelj radila ovdje?! Pa nisu bili godinama tu. Sve je zapušteno'
MAJCI VJEŠTAČE MOBITEL

Susjedi nestale curice: 'Što je obitelj radila ovdje?! Pa nisu bili godinama tu. Sve je zapušteno'

Mještani kažu kako obitelj Ilić godinama nisu viđali u susjedstvu. Kažu kako u toj vikendici već godinama nikoga nema, objekt je zapušten pa susjedima nije najjasnije zašto je obitelj sa sobom tamo povela djecu
Roditelji djevojčice su ponovno u policijskoj postaji! Na mjesto potrage stigao i bager, kopaju
ZBOG NOVIH SAZNANJA?

Roditelji djevojčice su ponovno u policijskoj postaji! Na mjesto potrage stigao i bager, kopaju

Nekoliko pripadnika policije iskopava prostor ispred štaglja gdje je djevojčica Danka Ilić nestala prije dva dana. Pretražuje se teren kako bi se pronašao bilo kakav trag