Kroz iskaze pokajnika složen je mozaik koji je oštetio državu za 150 mil. kuna, ali i postao model rada za mito, namještanje poslova i izvlačenje milijuna u cestogradnji
''Kalmetina'': Tko se obogatio na najskupljoj cesti u državi
Trebalo je proći šest godina otkako je bivši SDP-ovac Ivica Pančić prvi put spomenuo kriminal pri gradnji ceste “Kalmetine” da bi hobotnica s vremenom pokazala sve svoje pipke. Kroz iskaze pokajnika složen je mozaik koji je oštetio državu za 150 milijuna kuna, ali i postao model rada za mito, namještanje poslova i izvlačenje milijuna u cestogradnji.
Cesta duga 17,5 kilometara koja je spojila luku Gaženicu s autocestom u konačnici je koštala oko 650 milijuna, iako se krenulo s procjenom od 283 milijuna. Dokumenti koje donosimo i svjedočanstva bivšeg direktora HAC-a Josipa Sapunara i bivšeg direktora Osijek Koteksa Drage Tadića otkrivaju i zašto. Dokumenti su već godinama u ladicama Državnog odvjetništva, ali su, ako ćemo biti blagonakloni, nedostajali iskazi svjedoka. Mozaik je sada napokon složen i otvoren je put da se napokon rasvijetli kriminal.
Drago Tadić je tako priznao da mu je u slučaju “Kalmetine” sugerirano da odustane od natječaja jer je posao predodređen za Viadukt. Sada su dvojica direktora te tvrtke uhićena. Tadić je zato dobio druge poslove vrijedne 12 milijuna kuna koji su mu plaćeni iako nisu odrađeni. Takav “prijateljski” odnos je kupio za milijun kuna, a kupili su ga mitom i svi drugi građevinari.