Istragom je, pak, utvrđeno da je 46-godišnji upravitelj gumenjaka u vrijeme nesreće bio pod utjecajem marihuane, koja je smanjila njegovu sposobnost sigurnog upravljanja brodicom
Kapetan broda 'Danče' nije kriv za sudar s čamcem kod Šipana
Dubrovačko Općinsko državno odvjetništvo obustavilo je istragu protiv 41-godišnjeg zapovjednika broda Lučke kapetanije "Danče" jer mu nije dokazano da je prilikom sudara tog broda i gumenjaka u travnju 2017., pri čemu je poginulo ili u moru nestalo sedam osoba, kršio propise iz pomorskog prometa i tako izazvao nesreću.
Iz tužiteljstva su izvijestili da su istragu obustavili 23. listopada jer kapetanu broda nije dokazano kazneno djelo ugrožavanja posebnih vrsta prometa. Istragom je, pak, utvrđeno da je 46-godišnji upravitelj gumenjaka u vrijeme nesreće bio pod utjecajem marihuane, koja je smanjila njegovu sposobnost sigurnog upravljanja brodicom.
Navode kako je utvrđeno da su u vrijeme nesreće na brodu "Danče" bila upaljena sva zakonom propisana svjetla, a posada broda obavljala je izviđanje prema uobičajenim pravilima struke promatranjem na zapovjedničkom mostu, čak i uz viši stupanj pažnje od propisanoga. Istragom je utvrđeno i kako postoji visok stupanj vjerojatnosti da radarski uređaj broda "Danče" nije detektirao kretanje gumenjaka.
- Utvrđeno je da je brod 'Danče' plovio sigurnosnom brzinom te da okrivljenik kao zapovjednik broda nije mogao opaziti neosvijetljenu brodicu, kao i da je upravljao brodom poduzimajući primjerene radnje potrebne za sigurnu plovidbu te večeri. Također, a s obzirom na utvrđeni kurs sudara gdje je gumenjak dolazio s lijeve strane motornog broda 'Danče', proizlazi da je gumenjak trebao poduzeti manevar izbjegavanja, dok se motorni brod 'Danče' nije imao obvezu uklanjati gumenjaku, nego je trebao zadržati kurs svog kretanja, čak i pod uvjetom da su se međusobno uočili - stoji u obrazloženju odluke.
U dubrovačkom Općinskom državnom odvjetništvu utvrdili su i da gumenjak nije imao propisana svjetla, a zbog čega zapovjednik broda "Danče“ u tim uvjetima i nije mogao gumenjak uočiti vizualno niti putem radara. Utvrđeno je i da je na gumenjaku bilo ukrcano više ljudi od dozvoljenog (devet), što je također utjecalo na smanjenu uočljivost gumenjaka radarskim sustavom.
Zapovjednik broda bio je osumnjičen da 25. travnja 2017. oko 21.20 sati u akvatoriju Koločepskog kanala, u blizini otoka Šipana, kao zapovjednik motornog broda nije poduzeo sve radnje potrebne za sigurnost plovidbe, na način da vizualno i putem instrumenata na plovilu procijeni rizik sudara sa drugim plovilom.
Na teret mu se stavljalo i da brodom nije upravljao takvom sigurnosnom brzinom da bi mogao poduzeti pravilnu i djelotvornu radnju za izbjegavanje sudara, s obzirom na slabu vidljivost zbog noćnih uvjeta plovidbe, jakog jugoistočnog vjetra i valova, te karakteristika i ograničenja radarskog sustava broda.
Pet osoba iz gumenjaka poginulo je odmah nakon nesreće, jedna teško, a jedna lakše ozlijeđena, dok su dvije osobe pale u more i nisu pronađene te se smatraju nestalima.